- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Τα πράσινα καύσιμα θα μειώσουν αισθητά τους ρύπους των αυτοκινήτων
Τι δείχνουν πρόσφατες μελέτες
Τα πράσινα καύσιμα θα μπορέσουν να μειώσουν αισθητά τις εκπομπές CO2 των αυτοκινήτων.
Μία πρόσφατη μελέτη επισημαίνει ότι η χρήση καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα, δηλαδή τα πράσινα καύσιμα, θα μπορούσαν να συμβάλλουν σε μεγάλο βαθμό στη μείωση των εκπομπών CO2. Αυτά τα καύσιμα, μαζί με την ηλεκτροκίνηση, θα μπορέσουν να μειώσουν σημαντικά το πρόβλημα και να οδηγήσουν την αυτοκίνηση στον δρόμο της κλιματικής ουδετερότητας.
Η μελέτη ανατέθηκε από την FuelsEurope, έναν οργανισμό που εκπροσωπεί τα συμφέροντα των διυλιστηρίων καυσίμων στην Ευρώπη, και εξέτασε το συνολικό αποτύπωμα των ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε 16 κράτη-μέλη της ΕΕ. Όλα αυτά, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα ελαφρά οχήματα (δηλαδή αυτοκίνητα και φορτηγά) καταναλώνουν σήμερα περίπου το 72% της συνολικής ενέργειας που ξοδεύεται στις μεταφορές, οι αερομεταφορές αντιπροσωπεύουν το 13% και οι μεταφορές με πλοίο περίπου το 12%. Όσον αφορά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ο πλήρης εξηλεκτρισμός αυτών των ελαφρών οχημάτων αποτελεί σημαντικό μέλημα που θα βοηθήσει στην επίτευξη του στόχου για μηδενικές εκπομπές έως το 2050.
Τα πράσινα καύσιμα παράγουν καθόλου ή ελάχιστες εκπομπές CO2, τόσο κατά την παραγωγή όσο και κατά τη χρήση. Έχουν ήδη προστεθεί με περιορισμένο τρόπο στα υπάρχοντα ορυκτά καύσιμα, αλλά η χρήση τους θα μπορούσε να αυξηθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μόνα τους δεν θα βοηθήσουν την Ευρώπη να επιτύχει τους στόχους μείωσης των εκπομπών. Οι τρέχουσες πολιτικές των κυβερνήσεων, αλλά και των υποδομών, έως το 2030 θα συμβάλλουν στην κυκλοφορία περίπου 30 εκατομμυρίων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δηλαδή το 12,5% του συνολικού στόλου. Επειδή το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να είναι σχετικά χαμηλό πριν από το 2030, η χρήση των πράσινων καυσίμων ίσως να αποτελέσει έναν σημαντικό λόγο επένδυσης των εμπλεκομένων ώστε να μειωθούν αισθητά οι εκπομπές ρύπων, βοηθώντας τους κινητήρες εσωτερικής καύσης να γίνουν περισσότερο οικολογικοί. Για παράδειγμα, η Γαλλία, σε σενάριο αλλαγής από βενζίνη (E5) σε βιοαιθανόλη (E85), θα μείωνε τις εκπομπές κατά 1,1 τόνους ισοδύναμου CO2 ετησίως.
Τα συμβατικά αυτοκίνητα (ICE) που τροφοδοτούνται από ανανεώσιμα καύσιμα (π.χ. βιοκαύσιμα, πράσινα καύσιμα) μπορούν να είναι ανταγωνιστικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV) ως προς τις εκπομπές ρύπων. Με δεδομένη την αργή διείσδυση των EV στον συνολικό στόλο οχημάτων της Ευρώπης, η μελέτη προτείνει ότι μία βραχυπρόθεσμη αύξηση της παραγωγικής ικανότητας των πράσινων καυσίμων θα μπορούσε να δώσει σημαντική ώθηση στη μείωση των εκπομπών, καθώς τα EV από μόνα τους δεν θα μπορέσουν να βοηθήσουν την ΕΕ να επιτύχει τον στόχο της για το 2030.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.