- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Η ΒΕΑΤ στηρίζει τους οδηγούς να μειώσουν τους ρύπους
Η γνωστή εφαρμογή εύρεσης ταξί δίνει κίνητρα για να πρασινίσει η πόλη
Η BEAT ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης ηγείται της προσπάθειας για βιώσιμες μετακινήσεις και στηρίζει τους οδηγούς να μειώσουν τους ρύπους.
Έχετε αναρωτηθεί πόσους ρύπους παράγει μια διαδρομή σας με ταξί στο Κέντρο της Αθήνας; Η BEAT έκανε τους υπολογισμούς και μάλλον δεν είναι τόσο ενθαρρυντικοί.
Για το λόγο αυτό, η μεγαλύτερη ψηφιακή πλατφόρμα εύρεσης ταξί στην Ελλάδα προσφέρει σημαντικά κίνητρα στους συνεργαζόμενους οδηγούς της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, για να αλλάξουν τα οχήματά τους σε ηλεκτρικά. Στόχος είναι ο εκμηδενισμός των ρύπων από τις διαδρομές μέσα από την εφαρμογή της, μέχρι το τέλος του 2025.
Τον περασμένο Ιούνιο, η ψηφιακή πλατφόρμα ανακοίνωσε πως ξεκινά να δίνει προτεραιότητα στα οχήματα μηδενικών ρύπων, ως βασικό κίνητρο προς τους συνεργάτες οδηγούς της σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αντικαταστήσουν τα θερμικής καύσης οχήματά τους με ηλεκτρικά. Συμπληρωματικά, μόλις πριν από λίγες ημέρες απέστειλε και επιστολή στους υπουργούς Περιβάλλοντος και Μεταφορών, ώστε να επιταχυνθεί το θεσμικό πλαίσιο αλλά και η θέσπιση πιο γενναιόδωρων κινήτρων για να αντικατασταθεί γρήγορα ο παλιός στόλος των ταξί στα αστικά κέντρα. Από το τέλος Νοεμβρίου μάλιστα, θα προσφέρει σημαντικές εκπτώσεις σε συγκεκριμένα μοντέλα αυτοκινήτων και εταιρείες παροχής ρεύματος, με το κόστος αγοράς ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος να πέφτει έως και κάτω από 10,000 ευρώ σε συνδυασμό με τα νέα κυβερνητικά κίνητρα.
Παρά το γεγονός πως η ελληνική αγορά μετακινήσεων είναι κλειστή, με μόλις 13.500 ταξί στην Αττική να εξυπηρετούν τα εκατομμύρια των μόνιμων κατοίκων και των τουριστών που έχουν διπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται καθυστερήσεις, αυτό δε σημαίνει πως δε ρυπαίνουν. Με το μ.ο. ηλικίας των οχημάτων να ξεπερνά τα 13 χρόνια, σύμφωνα με τους υπολογισμούς, για να αντισταθμιστεί η ατμοσφαιρική ρύπανση που προκαλούν μόνο τα ταξί της Αττικής ετησίως, απαιτείται να φυτευτεί έκταση δάσους ίση με 1,5 φορά τον Εθνικό Δρυμό της Πάρνηθας.
Δεν είναι ψέμα μάλιστα, πως η Αθήνα αποτελεί μια από τις πλέον επιβαρυμένες πόλεις από ρύπους. Σύμφωνα με τα στοιχεία, η πρωτεύουσα αποτελεί την πλέον επιβαρυμένη πρωτεύουσα της Ε.Ε. από τις μεταφορές, με πάνω από το 70% των επιβλαβών ρύπων οξειδίου του αζώτου να προέρχονται από τα οχήματα. 3.788 θάνατοι αποδίδονται στα αιωρούμενα σωματίδια από παρωχημένες αντιρρυπαντικές τεχνολογίες των οχημάτων, ενώ η χώρα μας παραπέμφθηκε το 2021 στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για υπερβάσεις των τιμών των αιωρούμενων σωματιδίων στη Θεσσαλονίκη.
Η FREE NOW, της κοινοπραξίας των BMW Group και Daimler για τις αστικές μεταφορές μέρος της οποίας είναι και η BEAT, έχει στόχο το μηδενισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της σε όλη την Ευρώπη μέσα από μία στρατηγική τριών σημείων: Επένδυση 100 εκατ. Ευρώ μέσα από κίνητρα προς τους οδηγούς να στραφούν σε οχήματα μηδενικών ρύπων, προώθηση των πράσινων λύσεων έναντι όσων ρυπαίνουν και ενίσχυση των εναλλακτικών Μέσων μετακίνησης μέσα από συνδυαστικές λύσεις διαμοιρασμού και Μικροκινητικότητας για τις σύντομες διαδρομές.
Η BEAT ως αναπόσπαστο κομμάτι της πόλης ηγείται της προσπάθειας για βιώσιμες μετακινήσεις. Το μέλλον της τεχνολογίας που αναπτύσσει έχει ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο, καθώς συμβάλλει στη συμπερίληψη και τη βιωσιμότητα. Είναι η στιγμή λοιπόν, που η Πολιτεία και οι πόλεις έχουν μια μοναδική ευκαιρία συνεργασίας με τις ψηφιακές πλατφόρμες σαν τη ΒΕΑΤ ώστε οι πολίτες να απολαμβάνουν έξυπνες επιλογές μετακινήσεων, βοηθώντας τους ανθρώπους να κινούνται δίχως άγχος και τις πόλεις να γίνονται βιώσιμες.
Εάν πάντως βρεθείτε στην πόλη του Μεξικό και ψάξετε ταξί, μπορείτε να πάρετε μια ιδέα από το μέλλον, όπως το φαντάζεται η εταιρία. Εδώ και ένα χρόνο στους δρόμους κυκλοφορεί ο μεγαλύτερος ιδιόκτητος στόλος Tesla στον κόσμο, με premium προδιαγραφές ασφαλείας και ιδιόκτητες υποδομές φόρτισης. Ήδη το BEAT Tesla κερδίζει τις καρδιές των ανθρώπων και δεν αποκλείεται να επεκταθεί και στην υπόλοιπη Λατινική Αμερική
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.