- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Πώς η κλιματική αλλαγή μπορεί να επιβάλει όριο ταχύτητας στην Autobahns
Οι προτάσεις που έχουν πέσει στο τραπέζι
Η απουσία ορίων ταχύτητας στις φημισμένες Autobahns, τους αυτοκινητοδρόμους της Γερμανίας, ενδέχεται να αποτελέσει παρελθόν, αν η κυβέρνηση υιοθετήσει σειρά σχεδίων προτάσεων για την προστασία του κλίματος που προωθεί η επιτροπή της για το μέλλον των μεταφορών.
Η επιτροπή, στην οποία έχει ανατεθεί να εκπονήσει συστάσεις για τον περιορισμό της περιβαλλοντικής βλάβης που προκαλείται από τις μεταφορές, προτείνει επίσης άνοδο στις τιμές των καυσίμων και ποσοστώσεις στα ηλεκτρικά οχήματα, εκτιμώντας ότι θα βοηθήσουν τη Γερμανία να ανταποκριθεί επιτέλους στους στόχους για τις εκπομπές που έχουν τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Οι προτάσεις, οι οποίες παρουσιάζονται σε ένα σχέδιο κειμένου που παρουσίασε το Reuters, μπορεί να αποδειχθούν αμφιλεγόμενες στη Γερμανία, το οδικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων της οποίας φημίζεται για τα τμήματά του χωρίς όριο ταχύτητας, στα οποία οι οδηγοί μπορούν να αναπτύσσουν την ανώτατη ταχύτητα των οχημάτων τους.
Όπως μετέδωσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στη Γερμανία μπορεί να επιβληθούν υψηλά πρόστιμα από την ΕΕ, αν αποτύχει να περιορίσει τις εκπομπές των αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και των δηλητηριωδών οξειδίων του αζώτου. Οι εκπομπές των αερίων αυτών από τις μεταφορές, οι οποίες έχουν μειωθεί από το 1990, αποτελούν ιδιαίτερο στόχο για περαιτέρω μειώσεις.
Η κυβέρνηση βρίσκεται ανάμεσα στην ανάγκη να προστατεύσει την -κρίσιμης σημασίας- γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία έχει πληγεί τα τελευταία χρόνια από μια σειρά δαπανηρών σκανδάλων απόκρυψης των εκπομπών, και στην ανάγκη να αναλάβει δράση για να προστατεύσει το κλίμα που επιδεινώνεται με ταχύτητα.
Το κείμενο αναφέρει πως τα μέτρα, τα οποία περιλαμβάνουν ανώτατο όριο ταχύτητητας 130 χλμ/ώρα στους αυτοκινητοδρόμους και αυξήσεις στους φόρους στα καύσιμα από το 2023, την κατάργηση φοροαπαλλαγών για τα οχήματα ντίζελ και ποσοστώσεις στις πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, μπορεί να επιτύχουν το ήμισι των απαιτούμενων μειώσεων των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η Εθνική Πλατφόρμα για το Μέλλον των Μεταφορών δεν έχει ακόμη οριστικοποιήσει τις συστάσεις της. Πρόκειται να ανακοινώσει τα πορίσματά της στο τέλος Μαρτίου, τα οποία στη συνέχεια θα ενσωματωθούν σ' έναν νόμο για την κλιματική αλλαγή που η κυβέρνηση θέλει να θέσει σε ισχύ φέτος. Όμως η επιτροπή γνωρίζει καλά πως πολλές από τις προτάσεις της μπορεί να είναι αμφιλεγόμενες.
«Δεν θα γίνουν δεκτά όλα τα εργαλεία και όλα τα μέτρα. Για να υπάρξει συμβιβασμός για την επίτεξη των στόχων κατά της αλλαγής του κλίματος, θα χρειαστούν πολιτική επιδεξιότητα, διπλωματική ικανότητα και διάθεση για συμβιβασμό» επισημαίνεται στο σχέδιο, που παρουσίασε το Reuters.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Είναι η πρώτη φορά που μια πόλη λαμβάνει τέτοια μέτρα
Για πρώτη φορά θα ξεπεραστεί το συμβολικό φράγμα του 1,5°C της παγκόσμιας ανόδου της θερμοκρασίας
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.