- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Οι μεγάλες και ωραίες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν σχεδιαστεί με μεγάλους και άνετους δρόμους αλλά όχι για τα αυτοκίνητα. Στον πυρήνα του σχεδιασμού ήταν ο άνθρωπος αφού οι πόλεις είναι ταυτισμένες με τους ανθρώπους και την ιστορία τους. Αντίθετα οι ελληνικές πόλεις συνδέθηκαν με το αυτοκίνητο και ο σχεδιασμός τους υπηρέτησε τις ανάγκες των αυτοκίνητων εις βάρος των ανθρώπινων αναγκών. Για να χωρέσουν περισσότερα αυτοκίνητα διαπλατύναμε τους δρόμους, για να παρκάρουν τα αυτοκίνητα μικρύναμε τα πεζοδρόμια, ενώ δεχτήκαμε αδιαμαρτύρητα τα αυτοκίνητα να σταθμεύουν και επάνω στα στενά πεζοδρόμια.
Δεν αντιλέγει κανείς ότι είναι υποχρέωση της πολιτείας να βρίσκει χώρο για τα αυτοκίνητα που έχει δώσει άδεια να κυκλοφορούν, ωστόσο αυτό το χώρο δεν πρέπει να τον κλέβει τόσο από τους πολίτες όσο και από τα άλλα μέσα όπως τα ποδήλατα αλλά και τη δημόσια συγκοινωνία.
Σήμερα συνειδητοποιώντας τις συνέπειες από την υπερβολική χρήση του ιδιωτικού αυτοκινήτου αλλά και ακολουθώντας την παγκόσμια τάση για λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερο περπάτημα, ποδήλατο και χρήση δημόσιας συγκοινωνίας περνάμε στη νέα εποχή. Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) που προωθεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος και χρηματοδοτεί το Πράσινο Ταμείο έχουν ως στόχο να δώσουν λύσεις μετακίνησης με επίκεντρο τον άνθρωπο και το υγιές περιβάλλον που δικαιούται.
Στην τελευταία του συνεδρίαση το Διοικητικό Συμβούλιο του Πράσινου Ταμείου αποφάσισε να χρηματοδοτήσει 150 Δήμους της χώρας με 9 εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να εκπονήσουν Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ).
Τα ΣΒΑΚ αποσκοπούν στην προώθηση της ισόρροπης ανάπτυξης και την καλύτερη ενοποίηση των διαφόρων τρόπων αστικής κινητικότητας. Δίνουν έμφαση στο πολίτη και στη προώθηση αλλαγών στη συμπεριφορά μετακίνησης. Εξετάζουν τον τρόπο λειτουργίας μιας αστικής περιοχής και προτείνουν την ενσωμάτωση των δράσεων για την αστική κινητικότητα σε μια ευρύτερη, βιώσιμη αστική και εδαφική στρατηγική. Καταρτίζονται λαμβάνοντας υπόψη διάφορα πεδία χάραξης πολιτικής και τομείς, όπως οι μεταφορές, οι χρήσεις γης και η χωροταξία, το περιβάλλον, η οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη καθώς και η οδική ασφάλεια. Παρέχουν στην τοπική αυτοδιοίκηση συγκεκριμένες προτάσεις για τον τρόπο εφαρμογής στρατηγικών αστικής κινητικότητας.
Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Δήμων στο πρόγραμμα βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια όπως για παράδειγμα ο πληθυσμός, ενώ μέτρησε και ο βαθμός ωριμότητας κάθε δήμου, δηλαδή η ύπαρξη ή μη κυκλοφοριακών μελετών. Το Πράσινο Ταμείο για την εφαρμογή της μεθοδολογίας συνεργάστηκε με το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης.
Ας ευχηθούμε το 2017 να γίνει η αρχή για πιο ανθρώπινες πόλεις με λιγότερα αυτοκίνητα, περισσότερο περπάτημα και ποδήλατα καθώς και για καλύτερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις με δημόσια συγκοινωνία.
Καλή και Ευτυχισμένη Χρονιά!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.