- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Occupy Ζαχάρωφ
Η οδός Ζαχάρωφ είναι ένας μικρός λοξός δρόμος στους Αμπελόκηπους που συνδέει την λεωφόρο Αλεξάνδρας με τις λεωφόρους Βασιλίσσης Σοφίας και Μεσογείων. Ένα πολύ κεντρικό σημείο που καθημερινά διασχίζει πολύς κόσμος, αφού στην οδό Ζαχάρωφ βρίσκονται πολλές δημόσιες υπηρεσίες. Αν και ο δρόμος αυτός δεν έχει πολλά χρόνια που σχεδιάστηκε, που σημαίνει ότι θα έπρεπε να τηρηθούν οι προδιαγραφές για ασφαλή διέλευση των πεζών, ωστόσο ο σχεδιασμός έγινε με γνώμονα μόνο τα αυτοκίνητα αγνοώντας επιδεικτικά τους πεζούς. Έτσι όσοι είναι αναγκασμένοι να διασχίσουν την οδό Ζαχάρωφ παίζουν τη ζωή τους κορώνα γράμματα.
Το πεζοδρόμιο της Αλεξάνδρας πριν τη Ζαχάρωφ έχει ένα επαρκές πλάτος, μόλις όμως φτάσεις στη Ζαχάρωφ και διασταυρωθείς με άλλο πεζό, τότε ο ένας από τους δυο θα πρέπει να κατέβει στο οδόστρωμα, αφού το πέρασμα για τους πεζούς είναι μόλις 20cm. Αν τώρα σκεφτούμε ότι τα αυτοκίνητα περνούν από κει με μεγάλη ταχύτητα, είναι πραγματικά θαύμα δεν θρηνούμε θύματα καθημερινά.
Η Κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών- ΠΕΖΗ, προκειμένου να αναδείξει το πρόβλημα και να πιέσει τα αρμόδια υπουργεία αλλά και το Δήμο Αθηναίων για τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς πεζοδρομίου, προχωράει στη συμβολική κατάληψη μέρους του οδοστρώματος.
Αύριο Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου από τις 12:00-14:00 οι ενεργοί πολίτες της Κίνησης ΠΕΖΗ θα καταλάβουν τη μια λωρίδα κυκλοφορίας με κώνους και μας καλούν όλους να βρισκόμαστε εκεί για να διεκδικήσουμε το χώρο μας. «Σας καλούμε να έρθετε για να διεκδικήσουμε ασφαλή και ευχάριστα πεζοδρόμια. Για να σχεδιάζονται πόλεις με προτεραιότητα στους ανθρώπους και όχι στις μηχανές» θα πει ο κ. Δημήτρης Χρυσαφίδης, Πρόεδρος της Κίνησης ΠΕΖΗ.
Η δράση «Occupy Ζαχάρωφ» έχει καταχωρηθεί από την κίνηση ΠΕΖΗ στην ιστοσελίδα των πανευρωπαϊκών δράσεων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας.


Ποιες είναι οι απαιτούμενες διαστάσεις πεζοδρομίων.
Στην Ελλάδα για τα πεζοδρόμια ισχύουν οι οδηγίες για τα ΑΜΕΑ. Αυτές εξυπηρετούν και τους πεζούς (ΥΑ 52907 ΥΠΕΚΑ/ ΦΕΚ 2621Β/31-12-2009) και μεταξύ άλλων προβλέπουν:
· ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου 2 μέτρα
· ελεύθερο πλάτος 1,50 μέτρο (χωρίς κανένα εμπόδιο για τους πεζούς)
· ελεύθερο ύψος 2,20 μέτρα (χωρίς κανένα εμπόδιο για τους πεζούς)
]


ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.