«Ο Ρυπαίνων Πληρώνει»
H ελληνική κυβέρνηση εξετάζει την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης
Πολλά χρόνια πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο Dieselgate, το ECOCITY προειδοποιούσε για τα πλασματικά στοιχεία που δίνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τις εκπομπές ρύπων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων νέας γενιάς. Τελικά το ξέσπασμα του σκανδάλου απέδειξε πόσο δίκιο είχε το ecocity που έλεγε ότι οι μετρήσεις των εκπομπών τους είναι πολύ διαφορετικές και πολύ πιο αυξημένες απ’ αυτές που αναφέρονται στις εργαστηριακές μετρήσεις. Για τους λόγους αυτούς όλα αυτά τα χρόνια είχε εκφράσει σταθερά την αντίθεση του στην παροχή κινήτρων για τα πετρελαιοκίνητα και στην ελεύθερη κυκλοφορία τους στο κέντρο των πόλεων, επισημαίνοντας τεκμηριωμένα τον κίνδυνο των ρύπων για την υγεία.
Σήμερα με την πίεση που ασκούν οι θεσμοί για πρόσθετα μέτρα, η ελληνική κυβέρνηση εξετάζει την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης. Με το που κυκλοφόρησε η είδηση ξεσήκωσε θύελλα αντιδράσεων για τα προβλήματα που θα προκαλέσει μια ενδεχόμενη αύξηση στην αγορά του αυτοκινήτου, μια αγορά που είναι πολλά χρόνια σε ύφεση. Ωστόσο για ακόμα μια φορά γίνεται προσπάθεια αποπροσανατολισμού του κοινού με σκοπό να υπερισχύσει το εμπορικό συμφέρον, σε βάρος του περιβάλλοντος και της υγείας μας.
Η Επιτροπή για την Πετρελαιοκίνηση του ECOCITY παρακολουθεί με προβληματισμό όλη αυτή τη προσπάθεια που γίνεται μέσα από τη δημοσιότητα να επηρεαστεί το πόρισμα της Διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας του Υπουργείου Οικονομικών, που θα κατατεθεί μέχρι το τέλος Απριλίου. «Είναι φανερή η πίεση που ασκείται και εκφράζει αγωνία για τα «κεκτημένα» που προήλθαν από την εμπορική εξυπηρέτηση του παρελθόντος, χωρίς καμία εξέταση του μεγάλου προβλήματος της εκπομπής ρύπων από τα πετρελαιοκίνητα και του οικονομικού κόστους που έχουν οι επιπτώσεις της ρύπανσης στην υγεία των πολιτών» αναφέρει η Ομάδα Εργασίας του ECOCITY.
Το ecocity βλέπει θετικά την εξέταση της φορολογίας των καυσίμων κίνησης αρκεί να υπάρχει ο προσανατολισμός στην αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει». «Η ομάδα εργασίας του υπουργείου θα πρέπει να μείνει ανεπηρέαστη από τις όποιες «πλάγιες φωνές» και να εξετάσει με πλήρη αντικειμενικότητα το θέμα της φορολογίας του αυτοκινήτου με γνώμονα, εκτός από το οικονομικό σκέλος, τον σεβασμό στην αρχή ο «ρυπαίνων πληρώνει» θα πει η κ. Κλέα Κατσουγιάννη από το ecocity.
Όπως έχει πράξει και στο παρελθόν με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, το ecocity θα ενημερώσει επίσημα την Διϋπουργική Ομάδα για τα συμπεράσματα της Οργάνωσης, που είναι αποτέλεσμα χρόνιου διαλόγου για την πετρελαιοκίνηση. Αναλυτικότερα το ecocity εκτός από τα στοιχεία για την περιβαλλοντική διάσταση και τις επιπτώσεις στην υγεία που προκαλεί η πετρελαιοκίνηση, θα παρουσιάσει και πληροφορίες από το ευρωπαϊκό δίκτυο Transport & Environment για την οικονομική αποτύπωση του θέματος. Αυτή η αποτύπωση αφορά αφενός την κατάσταση της φορολογίας στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες και αφετέρου τη σύγκριση των εκπομπών και του κόστους χρήσης των διαφόρων τύπων οχημάτων (πετρελαιοκίνητων, βενζινοκίνητων, υβριδικών και φυσικού αερίου) με τις αντίστοιχες επιπτώσεις στην οικονομία κάθε κράτους, λαμβάνοντας υπόψη και το κόστος από τις επιδράσεις στη δημόσια υγεία.
Επιπλέον το ecocity θα επισημάνει στη Διϋπουργική το γεγονός ότι η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης θα πρέπει να συνδυαστεί και με μέτρα για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου πετρελαίου που μπορούν να φέρουν στο κράτος πάνω από 2 δις ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα μέτρα που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση δεν επαρκούν
Πώς κατάφεραν οι επιστήμονες να βγάλουν αυτό το συμπέρασμα
Οι ήδη διαμορφωμένες θέσεις και τα περιθώρια για αλλαγές
«Πιστεύω ότι υπάρχουν δυνατότητες ακόμα να αξιοποιήσουμε υπόγεια νερά» υποστήριξε ο καθηγητής
Η επαναφορά του πουλιού συνδέθηκε μάλιστα με την προστασία ενός άλλου απειλούμενου είδους
Κάθε σταγόνα που σώζεται είναι μια σταγόνα που επιστρέφει στη φύση
Πώς οι μιμήσεις τους βοηθούν τους επιστήμονες να αποκωδικοποιήσουν την επικοινωνία τους
Υπολογίζεται ότι μεταφέρθηκε στις ΗΠΑ το 1928
Μεγάλη επιχείρηση απομάκρυνσης 40 τόνων απορριμμάτων από τον Σαρωνικό Κόλπο
Μαζί για ένα πράσινο αύριο
Ένα βήμα προς την ανεξαρτησία, την επαγγελματική εξέλιξη και την πράσινη εργασία
Ένα ακόμα βήμα προς το «Εργοστάσιο του Μέλλοντος»
Ευθύνη, προοπτική και μια νέα πράσινη σελίδα που γράφεται με πράξεις
Κάθε βιώσιμη κατασκευή είναι μια υπόσχεση προς τις επόμενες γενιές
Η δύναμη της φύσης συναντά τη βιώσιμη ανάπτυξη
Μια διαδρομή που συνδυάζει την παράδοση με το βλέμμα στο αύριο
Σε φτωχές χώρες που ήδη δοκιμάζονται από τι θερμοκρασία οι χειρότερες συνέπειες
Η πρώτη τεκμηριωμένη χρήση εργαλείου από το συγκεκριμένο ζώο στη φύση
Ποια είναι, ποιος είναι ο σχεδιασμός
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.