Η Αθηναΐς ποια να ήταν, σκεφτόμουν, τη βραδιά εκείνη, στο σημείο όπου η οδός της συναντά τον πεζόδρομο της Αιόλου. Περασμένα μεσάνυχτα, αρχές φθινοπώρου, γύρω ψυχή. «Κάποια καλλονή της κλασικής εποχής, το δίχως άλλο. Εταίρα, πιθανώς;»
Στο ίδιο εκείνο σημείο, στην εκκλησία της Αγίας Ειρήνης, είχα ακούσει το περασμένο Πάσχα τους πιο υπέροχους βυζαντινούς ύμνους. Η μνήμη άρχισε να στρέφεται προς εκείνη τη συγκίνηση, σαν ηλιοτρόπιο, όταν ξαφνικά με επανέφερε στο παρόν ένας ήχος που ταξίδευε μέσα στο ήσυχο βράδυ κατά μήκος της Αθηναΐδος κι ερχόταν προς το μέρος μου. Μια φωνή κάτι έλεγε και ξανάλεγε με έναν τόνο κάπως γιορτινό κι ενημερωτικό, όπως φαντάζομαι θα ακούγεται το «Μεσάνυχτα και όλα βαίνουν καλώς στη Βαγδάτη» ενός τελάλη. Κάτι σε μια ξένη γλώσσα, που ακουγόταν σαν «κλέεφ» και μαζί ένα τραπ, τραπ, όπως ο ήχος από τσόκαρα κάποιου που τρέχει. Το πιο πιθανό, ένας κεφάτος έφηβος μετανάστης που κάτι ανακοίνωνε στη γλώσσα του σύροντας ταυτόχρονα ένα καλάμι σε κάποια κάγκελα. Αυτή ήταν η νοερή εικόνα μου.
Σχεδόν αμέσως, απ’ τη γωνία της Αγίας Ειρήνης, έστριψε και μπήκε στον πεζόδρομο με χαλαρό τροχάδην ένας νέος μελαχροινός άντρας, με τίσερτ, σορτς και καπέλο του μπέιζμπολ, απ’ όπου ξεπρόβαλαν ατίθασοι βόστρυχοι. Άραβας τζόγκερ; απόρησα, μα να που στα πέντε μέτρα πίσω του ακολουθούσε μια επίσης αθλητική μαύρη κοπέλα, ακόμα νεότερη –ίσως δεκαοκτώ;–, με κάποια όμως δυσκολία στο τρέξιμο που της προκαλούσαν τα τσόκαρα που φορούσε. Δικό της, λοιπόν, το τραπ-τραπ, όπως δική της και η επαναλαμβανόμενη φωνή που ξαφνικά, συνειδητοποίησα, ήταν η εκδοχή της του «κλέφτης!». Παρά το χαλαρό ρυθμό στον οποίο εκτυλισσόταν, βρισκόμουν μπροστά σε μια σκηνή καταδίωξης! Δίπλα μου τώρα ο νεαρός και πίσω του η Αφρικανή, που βλέποντάς με, στο «κλέεφ!» πρόσθεσε διευκρινιστικά: «κινητοό!».
Ούτε ήμουν μόνος στον πεζόδρομο, όπως είχα αρχικά νομίσει. Από την εσοχή του εμπορικού μαγαζιού, στην επόμενη γωνία, αναδύθηκαν οι φιγούρες τριών αστέγων, δυο άντρες, μια γυναίκα, όλοι τους τουλάχιστον πενήντα. Είχαν ήδη πέσει για ύπνο –η γυναίκα φορούσε ροζ, λούτρινη ρόμπα!–, παρόλα αυτά, χωρίς δισταγμό, κινήθηκαν κυκλωτικά για να ανακόψουν την πορεία του κλέφτη.
Φάνηκε για μια στιγμή πως θα τα κατάφερναν, όμως όχι. Παραήταν αγουροξυπνημένοι και ασυντόνιστοι κι ο φυγάς τούς παρέκαμψε χωρίς σπουδαία δυσκολία. Έστριψε στη γωνία με κατεύθυνση προς την Αθηνάς και με την κοπέλα στο κατόπι του, να τον στοχεύει πάντα μ’ εκείνη την μονότονη κραυγή της. Το τρίο σωριάστηκαν ξέπνοοι στα στρωσίδια τους, απ’ όπου κάποιος ανέσυρε ένα μπουκάλι. Ήπιαν με τη σειρά, μετά ο ένας από τους άντρες το έτεινε και σε μένα αμίλητος, αλλά με την πιο εύγλωττη έκφραση στο πρόσωπό του: «Τι ταραχή κι ετούτη η αποψινή! Πού θα φτάσει πια η εγκληματικότητα...». Αρνήθηκα εξίσου ευγενικά. Είχα ήδη αποφασίσει να ακολουθήσω τα βήματα της καταδίωξης κι έτσι τους άφησα εκεί, μια ανθρώπινη νησίδα περικυκλωμένη από τα φώτα της βιτρίνας, σαν θεατρικό του Μπέκετ.
Το θέαμα που αντίκρισα στρίβοντας στην Αθηνάς, έξω από τα κλειστά κρεοπωλεία της Κεντρικής Αγοράς, πρόκρινε την πραγματικότητα ως σαφώς ανώτερη κάθε σκηνοθεσίας. Ο νεαρός κατάχαμα στο πεζοδρόμιο, φορώντας τώρα μόνο ένα άσπρο μποξεράκι, με ένα σμάρι από σκουρόχρωμες κοπέλες –έξι, εφτά, οκτώ; ανάμεσά τους και η διώκτης του– να τραβολογάνε από πάνω του τα τελευταία ρούχα. Αγνοώντας τα αυτοκίνητα, οι αυτοσχέδιες Ερυνίες διασχίζουν την Αθηνάς κραδαίνοντας τα λάφυρά τους –ανάμεσά τους και το πολυπόθητο κινητό–, έχοντας αφήσει το αγόρι εμβρόντητο και αποπροσανατολισμένο. Εκεί, στην απέναντι μεριά του δρόμου, μια σύντομη διαβούλευση των κοριτσιών – δεν ξέρω αν είναι καμία τους πάνω από είκοσι. Είναι βέβαια ιερόδουλες που δουλεύουν στο δρόμο, όπως και η φιλενάδα τους. Είναι σκληρές, όπως οφείλουν, και αλληλέγγυες. Γνωρίζουν όμως καλά τι σημαίνει να είσαι ξένος σε ξένο τόπο, εξού και η τελευταία τους, εντυπωσιακή κίνηση. Μία απ’ όλες τους περνάει πάλι απέναντι, στον ακόμα ζαλισμένο, θρασύδειλο τολμητία, και του πετάει στα πόδια το διαβατήριό του! Η δικαιοσύνη της χειρονομίας της ουδόλως μετριάζει την περιφρονητική έκφραση στο πρόσωπό της.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τη μεγαλύτερη νύχτα του χρόνου το θρυλικό street party της Athens Voice θα περιμένει όλους εσάς
Τέλεια φώτα, σωστός ήχος, dark rooms, αυστηρή πόρτα, εκλεκτικά DJ sets, ενδιαφέρον crowd
Η διαδρομή του από τα πέριξ της Ομόνοιας στις εγκαταστάσεις της Οδού Ανθέων
Έχουμε φάει τόσες φάπες, τόση ανασφάλεια και πίεση πανταχόθεν, που αναζητάμε πια λίγη χαρά, λίγη χριστουγεννιάτικη τρέλα, λίγο τζέρτζελο, απ’ όπου κι αν προέρχεται
Η Ελευθερία Ντεκώ φωτίζει τον διάσημο πεζόδρομο
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα
Μια συζήτηση με τον Γιώργο Γιαννή, καθηγητή-Διευθυντή του Τομέα Μεταφορών και Συγκοινωνιακής Υποδομής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Όλα έτοιμα για το ωραιότερο Χριστουγεννιάτικο Χωριό - Οι εκδηλώσεις και οι καλλιτέχνες επί σκηνής
Με αφορμή τα 101 χρόνια από τη γέννηση της σπουδαίας σοπράνο - Η ημέρα με μειωμένη γενική είσοδο
Δήλωσε συμμετοχή στο διαγωνισμό μέχρι 7 Φεβρουαρίου 2025
Στη διοργάνωση συμμετέχουν 14 ομάδες - Θα συγκεντρωθούν τρόφιμα και ρούχα
Πάντα οι DJ είναι ένας κι ένας, ο χώρος, ειδικά όταν δεν μαζεύει πολύ πολύ κόσμο, είναι υπέροχος.
Πώς λειτουργεί - Η πρώτη που απευθύνεται και σε κωφούς ανθρώπους
Όσα θα βλέπουμε στο προφίλ
Χάρης Δούκας: «Μικρές παρεμβάσεις με μεγάλη σημασία για την ασφάλεια των παιδιών»
«Ένα μεγάλο παράθυρο της Αττικής στη θάλασσα με χώρους αναψυχής και πολιτισμού»
Η «πορτοκαλί» εβδομάδα είχε τίτλο «Η τέχνη στον αγώνα κατά της έμφυλης βίας»
Η Αθήνα φορά τα γιορτινά της και μπαίνει σε ρυθμούς Χριστουγέννων
Δείτε αναλυτικά το πρόγραμμα - Πού μπορείτε να κλείσετε θέση
Οικοδέσποινα της λαμπερής γιορτής η Σμαράγδα Καρύδη - Ελεύθερη είσοδος για όλους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.