- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Αυστριακοί ερευνητές υποστηρίζουν ότι υπάρχει σύνδεση του πρόωρου θανάτου με την έλλειψη βιταμίνης D.
Η έλλειψη βιταμίνης D στον οργανισμό συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, ιδίως ανθρώπων μέσης ηλικίας, κυρίως από αιτίες σχετικές με τον διαβήτη, σύμφωνα με μια νέα αυστριακή επιστημονική μελέτη. Οι ερευνητές του Ιατρικού Πανεπιστημίου της Βιέννης, με επικεφαλής τον δρα Ρόντριγκ Μαρκουλέσκου, που έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Μελέτη του Διαβήτη στη Βαρκελώνη (16-20 Σεπτεμβρίου), μελέτησαν σε βάθος δεκαετίας στοιχεία για σχεδόν 78.600 ανθρώπους με μέση ηλικία 51 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν πολύ χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα τους (κάτω από 10 nmol/L), είχαν δύο έως τρεις φορές μεγαλύτερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος (2,9 φορές) αφορούσε άτομα 45 έως 60 ετών. Αντίθετα, άτομα με υψηλά επίπεδα της εν λόγω βιταμίνης (πάνω από 90 nmol/L) είχαν μείωση της πρόωρης θνησιμότητας κατά 30% έως 40%, με τη μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου (40%) στην ίδια ηλικιακή ομάδα των 45-60 ετών.
Προηγούμενες έρευνες, όπως γράφει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, είχαν συνδέσει την ανεπάρκεια βιταμίνης D με κίνδυνο πρόωρου θανάτου, αλλά είχαν εστιάσει σε ηλικιωμένους ανθρώπους. Η νέα μελέτη δείχνει ότι ο κίνδυνος αφορά ιδιαίτερα και τους μεσήλικες ανθρώπους, ενώ αντίθετα δεν βρέθηκε να αυξάνεται ο κίνδυνος για όσους είναι άνω 75 ετών και έχουν χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D.
Όσον αφορά τις αιτίες θανάτου, σε σχέση με τα χαμηλά επίπεδα της συγκεκριμένης βιταμίνης (κάτω από 50 nmol/L), η μεγαλύτερη συσχέτιση -αύξηση κινδύνου κατά 4,4 φορές- βρέθηκε σε σχέση με τον διαβήτη. Οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα ευρήματα της μελέτης τους δικαιολογούν τη χρήση συμπληρωμάτων βιταμίνης D για να προληφθούν οι κίνδυνοι πρόωρης θνησιμότητας στη μέση ηλικία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.