- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Αλκοόλ και εγκεφαλικό: Καμία προστασία
Μύθος ότι τα ένα δύο ποτηράκια την ημέρα προστατεύουν
Δεν υπάρχει ασφαλές επίπεδο για την κατανάλωση του αλκοόλ, δείχνει μια νέα κινεζο-βρετανική επιστημονική έρευνα, η οποία απομυθοποιεί την πεποίθηση πως η κατανάλωση του αλκοόλ με μέτρο προστατεύει από εγκεφαλικό.
Προηγούμενες μελέτες είχαν βρει ότι ένα έως δύο ποτά τη μέρα μπορεί να βοηθούν στην αποτροπή ενός εγκεφαλικού, κάτι που όμως καταρρίπτει πειστικά η νέα μεγάλη έρευνα που έγινε μεταξύ 512.000 ενηλίκων στην Κίνα. Η μελέτη δείχνει ότι ο κίνδυνος υπέρτασης και εγκεφαλικού αυξάνεται σταθερά ανάλογα με την κατανάλωση.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τη δρα Αϊόνα Μίλγουντ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "The Lancet", δήλωσαν ότι «δεν υπάρχει κανένα προστατευτικό αποτέλεσμα της μέτριας κατανάλωσης αλκοόλ έναντι του εγκεφαλικού. Και η παραμικρή κατανάλωσή του αυξάνει την πιθανότητα να πάθει κάποιος εγκεφαλικό. Λιγότερο σαφή είναι τα ευρήματα για τον κίνδυνο εμφράγματος, γι' αυτό το θέμα θα μελετηθεί περαιτέρω».
Οι επιστήμονες εκτίμησαν ότι το αλκοόλ αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 35% για κάθε τέσσερα πρόσθετα ποτά τη μέρα (280 γραμμάρια αλκοόλ την εβδομάδα). Η κατανάλωση δέκα έως 20 γραμμαρίων αλκοόλ τη μέρα αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού κατά 10% ως 15%.
Στην Κίνα περισσότερα χρόνια ζωής χάνονται εξαιτίας των εγκεφαλικών από κάθε άλλη πάθηση. Στους άνδρες το αλκοόλ εκτιμάται, σύμφωνα με τη νέα μελέτη, ότι είναι η αιτία για το 8% των ισχαιμικών εγκεφαλικών και το 16% των αιμορραγικών.
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας εκτιμά ότι περίπου 2,3 δισεκατομμύρια άνθρωποι πίνουν αλκοόλ, με μέση κατανάλωση 33 γραμμαρίων καθαρού αλκοόλ τη μέρα, δηλαδή περίπου δύο ποτήρια κρασιού των 150 ml ή μια μεγάλη μπίρα των 750 ml.
Με βάση τις τωρινές τάσεις, αναμένεται αύξηση της παγκόσμιας ανά κεφαλή κατανάλωσης αλκοόλ μέσα στην επόμενη δεκαετία. Η Ευρώπη έχει σήμερα τη μεγαλύτερη ανά άτομο κατανάλωση αλκοόλ στον κόσμο, αλλά εμφανίζει μείωση περίπου 10% μετά το 2010.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα fillers κάτω από τα μάτια και η αφαίρεση λίπους από τα μάγουλα στην κορυφή της λίστας
Η Λόρεν Φρίντμαν καταγγέλλει μόνιμο «χημικό ευνουχισμό» από αντικαταθλιπτικά - Τι είναι το σύνδρομο PSSD
Ο πρώην σταρ του NBA εξήγησε γιατί αποφάσισε να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη θεραπεία
Εργαζόμενοι της εταιρείας σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό καθάρισαν δασική περιοχή στον Διόνυσο
Νέα κλινικά δεδομένα για άτομα που μεταβαίνουν από το κάπνισμα στη χρήση pouches νικοτίνης
Πώς επηρεάζει η χρόνια φλεγμονή το σώμα
Το nivolumab σε συνδυασμό με το σχήμα χημειοθεραπείας AVD έλαβε διευρυμένη έγκριση στην ΕΕ
Η ψυχολογία εξηγεί γιατί ο εγκέφαλός μας αναζητά μοτίβα, «σημάδια» και νοήματα ακόμη και στις πιο απλές συμπτώσεις
Η χρονική σύμπτωση θεωρείται εντυπωσιακή
Η μελέτη εκτιμά ότι το αλκοόλ συνδέεται με περισσότερες από 200 διαφορετικές ασθένειες
Οι αισθήσεις μας καθορίζουν τις διατροφικές μας επιλογές, ακόμα κι όταν δεν πεινάμε
Νέα μελέτη δείχνει σύνδεση της μακροχρόνιας έκθεσης σε ρύπους με προχωρημένη στεφανιαία νόσο
Λάθος συμβουλές που ακούγονται αρκετά και ο λόγος που η ζάχαρη έχει τόσο κακή φήμη
Πώς βιώνεται η ανηδονία;
H χάρτα της ΕΠΕ σε «5+1» άξονες: Παρεμβάσεις σε ζητήματα δημόσιας υγείας για το αναπνευστικό σύστημα
Το νέο ψηφιακό «νοσοκομείο» του Ομίλου
10 οδηγίες για ξέγνοιαστες καλοκαιρινές στιγμές
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.