- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Χαμηλή κατανάλωση ασβεστίου και ανεπάρκεια βιταμίνης D για έναν στους δύο Έλληνες
Σύμφωνα με ελληνικές μελέτες
Χαμηλή κατανάλωση ασβεστίου και ανεπάρκεια βιταμίνης D για έναν στους δύο Έλληνες διαπιστώνουν δύο ελληνικές μελέτες που εκπονήθηκαν από το Εργαστήριο Έρευνας Παθήσεων του Μυοσκελετικού Συστήματος, του ΚΑΤ (Πανεπιστήμιο Αθηνών) με τη στήριξη του Συλλόγου Ασθενών Σκελετικής Υγείας «ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ».
Ο επιστημονικός συνεργάτης του Εργαστηρίου, πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Οστεοπόρωσης, Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών και ενδοκρινολόγος Γιώργος Τροβάς σε συνέντευξη του στο Πρακτορείο Fm και στην εκπομπή της Τάνιας Μαντουβάλου «104,9 Μυστικά Υγείας», αναφέρει ότι λανθασμένα ο Παγκόσμιος Οργανισμός για την Αντιμετώπιση της Οστεοπόρωσης κατέταξε σε τωρινή δημοσίευση του την Ελλάδα στις χώρες με μεγάλη πρόσληψη ασβεστίου. «Πρώτον, γιατί τα στοιχεία που αναρτήθηκαν στον παγκόσμιο χάρτη πρόσληψης ασβεστίου, προκύπτουν από παλιά μελέτη, και δεύτερον γιατί τα στοιχεία που εμείς ανακοινώσαμε πρόσφατα σε συνέδριο του εξωτερικού και τα οποία πρόκειται να δημοσιεύσουμε σε επιστημονικό περιοδικό, κινούνται προς την αντίθετη κατεύθυνση».
Μία στις 4 Ελληνίδες κάτω των 40 καταναλώνει ελάχιστη ποσότητα ασβεστίου ημερησίως
Η πρώτη μελέτη σύμφωνα με τον κ. Τροβά, που έγινε την τελευταία πενταετία σε ένα μεγάλο δείγμα 11.000 Ελλήνων, όλων των ηλικιών 18-97 (με την πλειοψηφία στο δείγμα να είναι γυναίκες) διαπίστωσε ότι το 50% προσλαμβάνει ασβέστιο κάτω από 800 mg, που η είναι συνιστώμενη ημερήσια κατανάλωση. «Επίσης φάνηκε ότι το 25% νέων γυναικών κάτω των 40 ετών, καταναλώνει κάτω από το 400 mg που είναι η ελάχιστη ημερήσια πρόσληψη ασβεστίου. Στο άλλο άκρο, είδαμε ότι σε άτομα άνω των 80 ετών, μόνο το 36% καλύπτει τις ημερήσιες ανάγκες που συνιστώνται για αυτή την ηλικία» είπε.
Μεγάλη έλλειψη βιταμίνης D για το 8% του ελληνικού πληθυσμού
Σε άλλη μελέτη του Εργαστηρίου Έρευνας Παθήσεων του Μυοσκελετικού Συστήματος, του ΚΑΤ, που έγινε τη διετία 2015-2017 σε πανελλαδικό δείγμα 1.000 ατόμων ηλικίας 18-65 ετών, (με το 70% του δείγματος να είναι γυναίκες) φάνηκε, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Ελληνικού Ιδρύματος Οστεοπόρωσης, ότι το 50% έχει ανεπάρκεια βιταμίνης D, ενώ ένα 8% έχει μεγάλη έλλειψη της βιταμίνης D.
Σε μελέτη από τη Νέα Ζηλανδία που δημοσιεύεται στο «Νew England Journal of Medicine», για πρώτη φορά καταδεικνύεται ότι πλέον υπάρχουν αποτελεσματικά φάρμακα για την αντιμετώπιση της οστεοπενίας, που είναι ο προπομπός της οστεοπόρωσης, επισημαίνει ο κ. Τροβάς.
Όσον αφορά την πρόληψη, είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια ότι η διατροφή και η άσκηση συντελούν πάρα πολύ, αναφέρει χαρακτηριστικά και τονίζει ότι αυτό που χρειάζεται είναι διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, αλλά και βελτίωση των επιπέδων της βιταμίνης D. «Κάτι που δυστυχώς μέσω της διατροφής είναι σχεδόν αδύνατον στην Ελλάδα, γιατί η εν λόγω βιταμίνη βρίσκεται σε πολύ λιπαρές τροφές, που δεν συνάδουν με τις ελληνικές διατροφικές συνήθειες. Άρα θα πρέπει να αυξήσουμε την έκθεση στον ήλιο, και σε κάποιες περιπτώσεις χρειάζονται και συμπληρώματα, γιατί τα 20-30 λεπτά στον καλοκαιρινό ήλιο αρκούν, τις υπόλοιπες εποχές του χρόνου όμως όχι».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.