Αυτοκινηση

Grand Prix Κατάρ: Οι Ζακ Μπράουν και Αντρέα Στέλλα δεν αξίζουν για επικεφαλής

Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ

antonis-pagkratis.jpg
Αντώνης Παγκράτης
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Grand Prix Κατάρ: Οι Ζακ Μπράουν και Αντρέα Στέλλα δεν αξίζουν για επικεφαλής
Το μονοθέσιο του Μαξ Φερστάπεν από τον αγώνα του Κατάρ © Peter Fox/Getty Images

Grand Prix Κατάρ: Όλα όσα έγιναν στη Losail Circuit, λίγο πριν κριθεί ο τίτλος των οδηγών

Ο 23ος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός εκατοστός τεσσαρακοστός έβδομος (1.147) σε απόλυτη αρίθμηση της Formula 1, διεξήχθη την Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2025 στην πίστα Lusail International Circuit, στο Κατάρ. Πριν από μερικές εβδομάδες, ο Ζακ Μπράουν και ο Αντρέα Στέλλα, οι ιθύνοντες νόες της Mclaren, συζήτησαν στο Sky Sports F1 τη σύνθετη δυναμική της τριπλής μάχης για τον τίτλο των οδηγών της Formula 1 του 2025. Δύο από τους εμπλεκόμενους οδηγούς είναι οι δικοί τους. «Προτιμώ να κερδίσει τον τίτλο ο Μαξ Φερστάπεν παρά να ευνοήσω τον Λάντο ή τον Όσκαρ», είπε ο Μπράουν. Σε μια ζεστή βραδιά στο Κατάρ, ο Φερστάπεν κέρδισε την έβδομη νίκη του στη σεζόν, χάρη στην απόφαση του pitwall της McLaren να να μην μπουν στα pit ο Όσκαρ Πιάστρι που ηγείτο του αγώνα και ο Λάντο Νόρις που βρισκόταν στην τρίτη θέση, ενώ όλοι οι άλλοι έκαναν pit stop. Αφού λοιπόν έφερε τον οδηγό της Red Bull 12 πόντους πίσω από τον Νόρις πριν τον τελικό της σεζόν στο Άμπου Ντάμπι το επόμενο Σαββατοκύριακο, ο Στέλλα παραδέχτηκε τα εξής: «Η εσφαλμένη κρίση είναι κάτι που θα πρέπει να επανεξετάσουμε εσωτερικά. Θα πρέπει να αξιολογήσουμε, για παράδειγμα, αν υπήρχε κάποια προκατάληψη στον τρόπο σκέψης μας που οδήγησε την ομάδα μας να πιστέψει ότι δεν θα έκαναν όλοι τα pit stop. Μπορεί να υπάρχουν κάποιες προκαταλήψεις στον τρόπο σκέψης».

Αυτή λοιπόν είναι η εξήγηση που θα δώσουν σε έναν έτοιμο να σκάσει από το «κακό» του μετά το τέλος του αγώνα, Πιάστρι, ο οποίος βλέπει να απομακρύνεται η πιθανότητα ενός τίτλου τον οποίο μέχρι τα μισά της περιόδου διεκδικούσε με μεγάλες πιθανότητες. Στην Μόντσα, στο πλαίσιο αυτής της «άρρωστης» χειραγώγησης των δύο επικεφαλής, είχε παραδώσει στον ομόσταυλό του τρεις βαθμούς, που μπορεί να αποβούν μοιραίοι στον τελευταίο αγώνα, στο Άμπου Ντάμπι. Ο Αυστραλός υπολείπεται τεσσάρων βαθμών του Φερστάπεν και 16 του Νόρις που είναι επικεφαλής στην κατάταξη των οδηγών. Ο Νόρις βλέπει να χάνεται το πολύ άνετο προβάδισμα 42 βαθμών το οποίο είχε στους τελευταίους δύο αγώνες, και που μόνο αυτός και η μητέρα του ξέρει με τί κόπο πέτυχε ξεπερνώντας τις εγγενώς έντονες μεταπτώσεις της διάθεσής του. Αλλά το κυριότερο είναι ότι δεν ξέρει πώς να εμπιστευθεί πια τους επικεφαλής της ομάδας που υπηρετεί οκτώ χρόνια και έχει συμβόλαιο μέχρι το τέλος του 2026. Στην ανεξήγητη, μέχρι τώρα, προσπάθεια βελτιώσεως του αυτοκινήτου στο Λας Βέγκας που έφερε την διαγραφή και των δύο αυτοκινήτων λόγω παράβασης του πάχους της σανίδας στο σασί, έρχεται να προστεθεί η καταστροφική και παράλογη, βάσει των συνθηκών, απόφαση να μείνουν τα δύο αυτοκίνητα έξω ενώ όλοι οι άλλοι έκαναν ένα ανέξοδο pit stop στην πιο ευνοϊκή συγκυρία του αγώνα. Η Pirelli μετά την περσινή αποτυχία των ελαστικών στη ίδια πίστα έθεσε έναν περιορισμό γύρων: 25. Μετά έπρεπε να γίνει αλλαγή. Ο έβδομος γύρος που μπήκε το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν ο ιδανικός για την αλλαγή. Απέμεναν δύο stint των 25 γύρων, στο σύνολο των 57. Άρα θα γινόταν ακόμα μία αλλαγή μέχρι τον τερματισμό. Στην ερώτηση του Νόρις στον μηχανικό του, γιατί δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, πήρε την εξής απάντηση από τον Γουίλιαμ Ζόζεφ, σχετικά με την τακτική όλων των υπολοίπων στο grid: «Έχουν χάσει την ευελιξία για το υπόλοιπο του αγώνα». Ακατανόητο; Παράλογο; Ανεξήγητο; Εξωφρενικό; Μάλλον όχι αν καταλάβουμε την αδιέξοδη ψυχολογική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει ο Αντρέα Στέλλα και ο Ζακ Μπράουν. Πάνω από όλα είναι η ομάδα, δηλαδή «εμείς που την εκπροσωπούμε. Δεν θα δώσουμε καμιά διευκόλυνση στους οδηγούς».

Έχουν βρει και το ηθικό στήριγμα της ίσης αντιμετώπισης. Ενεργώντας ως «δίκαιοι γονείς» δεν θα δώσουν καμιά εύνοια. «Προτιμώ να κερδίσει τον τίτλο ο Μαξ Φερστάπεν παρά να ευνοήσω τον Λάντο ή τον Όσκαρ», είπε ο Μπράουν. Δηλαδή προτιμώ να είμαι κυρίαρχος παρά να διαλέξω έναν από τους δύο οδηγούς μου για τη νίκη. Ίσως να είναι ο τρόπος του να απολαμβάνει όλες τις τιμές ο ίδιος, αφού δεν μπορεί να είναι μέσα στο κόκπιτ. Η προκατάληψη που επικαλείται ο Αντρέα Στέλλα, ο οποίος φαίνεται να έχει καλύτερη επίγνωση της «ασθενείας» του, προέρχεται από τη ζήλεια που δεν μπορεί να είναι στην θέση των οδηγών του. Οι οποίοι απολαμβάνουν μεγαλύτερης δημοσιότητας από αυτήν που τους αξίζει. Αυτός έφτιαξε, τεχνικώς μιλώντας, το αυτοκίνητο βοηθούμενος στα διοικητικά θέματα από τον Μπράουν. Η McLaren πήρε μετά από είκοσι χρόνια, πέρσι, το πρωτάθλημα των κατασκευαστών, μια επιτυχία που επαναλήφθηκε φέτος. Όμως μέχρι την έναρξη της επόμενης σεζόν, κανείς δεν θα θυμάται τους δύο επικεφαλής. Όλοι θα θυμούνται μέχρις εσχάτων το πέμπτο, στη σειρά, πρωτάθλημα του Φερστάπεν με την Red Bull. Εάν τελικώς, τα καταφέρει στον τελευταίο αγώνα. Κάτι που εύχεται κάθε υγιής άνθρωπος.

Ο Αγώνας

Στην εκκίνηση, για μια ακόμη φορά, ο Νόρις έχασε από τον Φερστάπεν, ο οποίος πέρασε στη δεύτερη θέση. Στον έβδομο γύρο η επαφή που είχε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ με τον Πιέρ Γκαζλί στη δεύτερη στροφή, έφερε τον Γερμανό οδηγό οριστικά στα pit και το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα, μέχρι να μαζέψουν τα συντρίμμια των δύο αυτοκινήτων. Όλο το grid πλην της McLaren και του Σεμπαστιάν Οκόν - έμεινε έξω για λόγους τακτικής αφού του επεβλήθη τιμωρία 5 δευτερολέπτων και ήλπιζε σε ένα νέο αυτοκίνητο ασφαλείας - μπήκε για μια θεόσταλτη αλλαγή ελαστικών. Απέμεναν 50 γύροι, το διπλάσιο των 25 γύρων που είχε καθορίσει ως όριο αγωνιστικής ικανότητας των ελαστικών της η Pirelli. «Παραμένουμε στη μάχη μέχρι το τέλος», είπε ένας ευχαριστημένος Φερστάπεν στο τέλος του αγώνα. «Όταν είδα ότι δεν έκαναν pit stop, σκέφτηκα: «Να μια ενδιαφέρουσα κίνηση. Τώρα όλα είναι πιθανά. Θα δούμε».

Θα μπορούσε να είχε πάει ακόμα χειρότερα για τη McLaren αν ο Φερνάντο Αλόνσο, που έτρεχε με την Aston Martin, δεν είχε κάνει το μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου stint με σκόπιμα πολύ αργό ρυθμό, εξοικονομώντας τα ελαστικά του ώστε να κάνει ένα sprint στο τέλος του stint και να απομακρυνθεί από τους διώκτες του, δημιουργώντας το κενό που χρειαζόταν για να παραμείνει μπροστά μετά το pit stop. Αυτή η τακτική άνοιξε ένα μεγάλο κενό για τις McLaren που το εκμεταλλεύτηκαν μετά τις πρώτες στάσεις. Αν δεν ήταν αυτό, ακόμη και ο Πιάστρι πιθανότατα θα είχε χάσει περισσότερες θέσεις. Μια κακώς υπολογισμένη στροφή κόστισε στον Αλόνσο την έκτη θέση προς όφελος του Τζoρτζ Ράσελ, ο οποίος είχε μείνει πίσω στον πρώτο γύρο και στη συνέχεια είχε κολλήσει πίσω από τον ομόσταυλό του στη Mercedes, Κίμι Αντονέλι, στα pit. Στον τελευταίο γύρο φάνηκε ότι ο Αντονέλι παραχώρησε τη θέση του στον Νόρις ο οποίος για αρκετούς γύρους δεν μπορούσε να τον προσπεράσει. Δηλαδή του παραχώρησε δύο βαθμούς. Η Mercedes δεν μπορεί να ξεχάσει το ;Aμπου Ντάμπι του 2021 όταν ο Φερστάπεν στον τελευταίο γύρο πήρε το πρώτο του πρωτάθλημα μέσα από τα χέρια του Λιούις Χάμιλτον.

Την επόμενη Κυριακή, στις 5 Δεκεμβρίου, θα κριθεί ο τίτλος των οδηγών στην πίστα Yas Marina Circuit, στο Άμπου Ντάμπι.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY