- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ανταπόκριση από τους αγώνες του Le Mans: Επική κούρσα, ιδιαίτερα στο τρίτο και τελευταίο μέρος
Η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης
Le Mans 2024 - Ανταπόκριση της Athens Voice: Η Σώτη Τριανταφύλλου γράφει για τον θρυλικό αγώνα αυτοκινήτων
Την περασμένη Κυριακή, στο Le Mans, πρώτο τερμάτισε το hypercar No 50: η Ferrari σημείωσε την 11η νίκη της στους αγώνες αντοχής της μικρής γαλλικής πόλης. Αρχικά, το φαβορί φαινόταν η Porsche, αλλά η Ferrari αγωνίστηκε με κολασμένο ρυθμό παρότι οι συνθήκες, ιδιαίτερα τη νύχτα, ήταν δύσκολες: βροχή, ομίχλη και το απαραίτητο safety car που επιβράδυνε την κούρσα. Δεύτερη ήρθε φέτος η Toyota και τρίτη πάλι η Ferrari με το Νο 51: στις 4 το απόγευμα της Κυριακής το finish γέμισε από εκτυφλωτικά κόκκινα και κίτρινα χρώματα· κι από αφηνιασμένα αλογάκια.
O μύθος του Le Mans έχει συνδεθεί με μυθικά οχήματα πολλών κατασκευαστών —Porsche, Ferrari, Jaguar, Audi, Bentley, Ford— κι από ονειρικά μοντέλα που έγιναν σύμβολα του πολιτισμού μας. Στο μουσείο που λειτουργεί δίπλα στο σιρκουί, εκτίθενται, με χρονολογική σειρά, αυτά τα αυτοκίνητα της ζωής και της φαντασίας μας —από την De Dion Bouton του 1924 μέχρι τα hypercars του 21ου αιώνα— που έχουν τρέξει στις 24 ώρες του Le Mans: ένας αιώνας επιτάχυνσης γεμάτος θεσπέσια φαντάσματα. Ενώ ακούγεται ο βρυχηθμός των κινητήρων από το σιρκουί, τα παλιά οχήματα ζωντανεύουν μαζί με τους οδηγούς που αγαπήσαμε: τον Harris Haywood (τον είχα δει το 1991 στην Daytona), τον Derek Bell που είχε συμμετάσχει στην ταινία “Le Mans’’ του Lee H. Katzin με τον Steve Mc Queen, τον Emanuele Pirro, τον σούπερ Δανό Tom Kristensen, τον Paul Newman που το 1979 έτρεξε στο Le Mans με την ομάδα Dick Barbour Racing. Στο πέρασμα του χρόνου, τα οχήματα έγιναν θηριώδη: η Ferrari 330 TRI, νικήτρια του 1962, μοιάζει πλάσμα διαφορετικού είδους από την Audi R16 TDI plus που κέρδισε το 2010· τα αυτοκίνητα δεν έχουν πια την κομψότητα της Jag και της Mustang της δεκαετίας του 1960. Έχασαν σε χάρη, κέρδισαν σε ταχύτητα και σε ασφάλεια.
Φέτος το μονοθέσιο της Ferrari που τερμάτισε μετά από 311 γύρους και μπροστά σε 329.000 ενθουσιώδεις θεατές οδήγησαν ο Ιταλός Antonio Fuoco, o Ισπανός Miguel Molina και ο Δανός Nicklas Nielsen. Τρελό σασπένς στις κερκίδες: ο Nielsen πέρασε τη γραμμή άφιξης με το ρεζερβουάρ άδειο, με κομμένη την ανάσα. Μέχρι τις 3.55 μ.μ. δεν ήμασταν σίγουροι ότι θα του φτάσουν τα καύσιμα· αλλά, η στρατηγική του ελαφρού μονοθέσιου απέδωσε. Γενικά, ο αγώνας άργησε λίγο να πάρει τις επικές διαστάσεις που παίρνει συνήθως: το βροχερό, ψυχρό κι ανάποδο πρωί της Κυριακής κι ενώ η Alpine και η BMW είχαν εγκαταλείψει, η Peugeot και η Lamborghini φάνηκαν κάπως αδύναμες· καθώς στην κορυφή έμειναν η Ferrari, η Cadillac, η Τοyota και η Porsche, ευχόμουν να κερδίσει η Cadillac που μου φαινόταν πάντοτε η λιγότερο αλαζονική. Δεν μου αρέσει το ύφος της Porsche, αν και πράγματι δεν είναι τόσο ενοχλητικό όσο της Lambo. Η Lambo έχει καβαλήσει το καλάμι.
Η Alpine ήταν άτυχη: η τύχη παίζει σημαντικό ρόλο στους αγώνες αντοχής· μια ελάχιστη λεπτομέρεια αρκεί για να προκαλέσει παταγώδη αποτυχία. Το βράδυ του Σαββάτου, ο κινητήρας του μονοθέσιου Νο 35 του Ferdinand Habsbourg, νικητή στο Le Mans το 2021 με Prototype, άρχισε να βγάζει καπνούς: όταν ο Αυστριακός βγήκε από το κόκπιτ, το Νο 35 είχε παραδώσει το πνεύμα. Η ομάδα εναπέθεσε τις ελπίδες της στο δεύτερο Alpine, το Α424, τα ελαστικά του οποίου δεν ανταποκρίνονταν και τόσο καλά στο υγρό οδόστρωμα: αλλά, εντέλει, το πρόβλημα δεν ήταν τα ελαστικά· ήταν ο κινητήρας του Νο 36. Ο 40χρονος Nicolas Lapierre που το οδηγούσε, τέσσερις φορές νικητής στο Le Mans, έκανε μια δήλωση του τύπου «ό,τι δεν σε σκοτώνει σε κάνει καλύτερο», αλλά στην ομάδα της Alpine έκλαιγε ο ένας στον ώμο του άλλου. Όσο για την BMW, 25 χρόνια μετά την τελευταία της συμμετοχή στο Le Mans, η επιστροφή της (με WRT) δεν άργησε να εξελιχθεί σε δοκιμασία. Από τη δεύτερη ώρα του αγώνα, ο Marco Wittmann στο Νο 20 έκανε τετακέ και μια ώρα αργότερα χτύπησε στο τοιχίο, χάνοντας τρεις γύρους. Το άλλο hypercar, το Νο 15, ενώ βρισκόταν στην 8η θέση, με οδηγό τον Dries Vanthoor δέχτηκε οπίσθιο χτύπημα από το Νο 83 AF Corse Ferrari του Robert Kubica: ο Βέλγος βγήκε κουτσαίνοντας και η Ferrari τιμωρήθηκε με δέκα δευτερόλεπτα καθυστέρηση. Σιγά τα ωά. Τέλος, σχετικά με την Peugeot, οι δυο βολίδες της τερμάτισαν στην 11η και στη 12η θέση: η γαλλική βιομηχανία απογοητεύτηκε. One more year.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.