Γιατί οι κατασκευαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιλέγουν ελαστικά Continental
Η σωστή επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού επηρεάζει την απόδοση, το φρενάρισμα και την αυτονομία τους
Ελαστικά ηλεκτρικών οχημάτων: Γιατί οι κατασκευαστές επιλέγουν Continental
Η είδηση
Το 2023, 9 στους 10 κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, με τον πιο μεγάλο όγκο παραγωγής παγκόσμια, βασίστηκαν στα premium ελαστικά Continental, ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) στα εργοστάσια παραγωγής τους. Ανάμεσα σε αυτούς η Tesla, η Porsche και η Mercedes-Benz. Αλλά και Ασιάτες κατασκευαστές, όπως η KIA και η BYD, καθώς και άλλοι Αμερικανοί κατασκευαστές, όπως η Ford, έκαναν το ίδιο.
Γιατί έγινε αυτό;
Αυτό συνέβη γιατί η σωστή επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού επηρεάζει την απόδοση, το φρενάρισμα και την αυτονομία τους.
Ελαστικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Γεγονός είναι ότι δεν υπάρχει ένα και μόνο ελαστικό που να ταιριάζει σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Διότι, τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα είναι διαθέσιμα, πλέον, σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων αλλά και σε οχήματα μέσων μαζικής μεταφοράς.
Η γκάμα περιλαμβάνει μίνι ηλεκτρικά οχήματα, αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου μεγέθους, έως SUVs, sport αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και ηλεκτρικά λεωφορεία. Η Continental κατασκευάζει ελαστικά για μεγάλη ποικιλία χρήσεων, όχι όμως για συγκεκριμένους τύπους μετάδοσης κίνησης.
Βασικός της στόχος είναι ο σχεδιασμός ελαστικών που συνδυάζουν, με τον βέλτιστο τρόπο, ασφάλεια, απόδοση και άνεση.
Για τα ηλεκτρικά οχήματα, εκτός από την απόδοση στο φρενάρισμα και τα καλά χαρακτηριστικά χειρισμού, βασικά ζητούμενα είναι η αύξηση του χιλιομετρικού ωφέλιμου, η μείωση του εσωτερικού θορύβου και της αντίστασης κύλισης. Σήμερα, σχεδόν όλα τα προϊόντα της Continental έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για βελτιστοποίηση της αυτονομίας τους.
Οι προκλήσεις
Σε τεχνικό επίπεδο, οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί της Continental, κατά τον σχεδιασμό των EV compatible ελαστικών δεν είναι λίγες…
Από πλευράς σχεδιασμού, οι απαιτήσεις από τα ελαστικά αλλάζουν, όσο εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση, κυρίως σε σχέση με το αυξημένο βάρος του οχήματος, που οφείλεται κυρίως στο βάρος των μονάδων της μπαταρίας.
Για παράδειγμα το VW ID.3, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, που ζυγίζει όμως 1,8 τόνους. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να φοράει ελαστικά, προσαρμοσμένα στο αυξημένο του βάρος. Το 2021, η Continental κατασκεύασε τα πρώτα ελαστικά για επιβατικά αυτοκίνητα με τον νέο κωδικό δείκτη φορτίου HL. Με την ίδια πίεση αέρα, αυτά τα ελαστικά έχουν χωρητικότητα φορτίου, πιο μεγάλη, έως και 10%, σε σύγκριση με εκείνα με τον πιο παλιό δείκτη XL.
Αυτό σημαίνει ότι τα στενότερα ελαστικά μπορούν να μεταφέρουν πιο μεγάλα φορτία. Και αυτό είναι ένα σοβαρό πλεονέκτημα για τα ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων η επιφάνεια επαφής με το δρόμο (δηλαδή τα 4 πέλματα των ελαστικών) επηρεάζει ένα άλλο σημαντικό κριτήριο: την αυτονομία.
Η πιο συχνή ερώτηση για όσους οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι: «Πόσο μακριά θα φτάσω με μία φόρτιση;» Αν και αυτό αφορά τη χωρητικότητα της μπαταρίας, την ενεργειακή απόδοση του κινητήρα και το στυλ οδήγησης, τα ελαστικά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αφού η αντίσταση
Στα ηλεκτρικά οχήματα, η καλύτερη ενεργειακή απόδοση οδηγεί σε μεγαλύτερη χιλιομετρική αυτονομία.
Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ο θόρυβος που δημιουργείται από τα ελαστικά. Αυτό συμβαίνει επειδή ο θόρυβος κύλισης και οι αναταράξεις του αέρα ακούγονται πολύ, ειδικά σε μεγάλες ταχύτητες. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου ο θόρυβος των ελαστικών φαίνεται πιο δυνατός λόγω της απουσίας θορύβου του κινητήρα.
Το σύστημα ContiSilent αναπτύχθηκε για πρώτη φορά για ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων το 2016. Η τεχνολογία αυτή, μπορεί να μειώσει τον θόρυβο κύλισης, έως και 9 ντεσιμπέλ! Ένα ειδικό στρώμα αφρού πολυουρεθάνης, στο εσωτερικό του ελαστικού, απορροφά τους κραδασμούς από τον δρόμο, μειώνοντας τη μετάδοση του θορύβου στο αμάξωμα και στην καμπίνα των επιβατών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.