- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Γιατί οι κατασκευαστές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επιλέγουν ελαστικά Continental
Η σωστή επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού επηρεάζει την απόδοση, το φρενάρισμα και την αυτονομία τους
Ελαστικά ηλεκτρικών οχημάτων: Γιατί οι κατασκευαστές επιλέγουν Continental
Η είδηση
Το 2023, 9 στους 10 κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, με τον πιο μεγάλο όγκο παραγωγής παγκόσμια, βασίστηκαν στα premium ελαστικά Continental, ως ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) στα εργοστάσια παραγωγής τους. Ανάμεσα σε αυτούς η Tesla, η Porsche και η Mercedes-Benz. Αλλά και Ασιάτες κατασκευαστές, όπως η KIA και η BYD, καθώς και άλλοι Αμερικανοί κατασκευαστές, όπως η Ford, έκαναν το ίδιο.
Γιατί έγινε αυτό;
Αυτό συνέβη γιατί η σωστή επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αφού επηρεάζει την απόδοση, το φρενάρισμα και την αυτονομία τους.
Ελαστικά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Γεγονός είναι ότι δεν υπάρχει ένα και μόνο ελαστικό που να ταιριάζει σε όλα τα ηλεκτρικά οχήματα. Διότι, τα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα είναι διαθέσιμα, πλέον, σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες επιβατικών αυτοκινήτων αλλά και σε οχήματα μέσων μαζικής μεταφοράς.
Η γκάμα περιλαμβάνει μίνι ηλεκτρικά οχήματα, αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου μεγέθους, έως SUVs, sport αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων και ηλεκτρικά λεωφορεία. Η Continental κατασκευάζει ελαστικά για μεγάλη ποικιλία χρήσεων, όχι όμως για συγκεκριμένους τύπους μετάδοσης κίνησης.
Βασικός της στόχος είναι ο σχεδιασμός ελαστικών που συνδυάζουν, με τον βέλτιστο τρόπο, ασφάλεια, απόδοση και άνεση.
Για τα ηλεκτρικά οχήματα, εκτός από την απόδοση στο φρενάρισμα και τα καλά χαρακτηριστικά χειρισμού, βασικά ζητούμενα είναι η αύξηση του χιλιομετρικού ωφέλιμου, η μείωση του εσωτερικού θορύβου και της αντίστασης κύλισης. Σήμερα, σχεδόν όλα τα προϊόντα της Continental έχουν σχεδιαστεί για χρήση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και για βελτιστοποίηση της αυτονομίας τους.
Οι προκλήσεις
Σε τεχνικό επίπεδο, οι βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μηχανικοί της Continental, κατά τον σχεδιασμό των EV compatible ελαστικών δεν είναι λίγες…
Από πλευράς σχεδιασμού, οι απαιτήσεις από τα ελαστικά αλλάζουν, όσο εξελίσσεται η ηλεκτροκίνηση, κυρίως σε σχέση με το αυξημένο βάρος του οχήματος, που οφείλεται κυρίως στο βάρος των μονάδων της μπαταρίας.
Για παράδειγμα το VW ID.3, είναι ένα μικρό αυτοκίνητο, που ζυγίζει όμως 1,8 τόνους. Είναι λοιπόν ιδιαίτερα σημαντικό να φοράει ελαστικά, προσαρμοσμένα στο αυξημένο του βάρος. Το 2021, η Continental κατασκεύασε τα πρώτα ελαστικά για επιβατικά αυτοκίνητα με τον νέο κωδικό δείκτη φορτίου HL. Με την ίδια πίεση αέρα, αυτά τα ελαστικά έχουν χωρητικότητα φορτίου, πιο μεγάλη, έως και 10%, σε σύγκριση με εκείνα με τον πιο παλιό δείκτη XL.
Αυτό σημαίνει ότι τα στενότερα ελαστικά μπορούν να μεταφέρουν πιο μεγάλα φορτία. Και αυτό είναι ένα σοβαρό πλεονέκτημα για τα ηλεκτρικά οχήματα, των οποίων η επιφάνεια επαφής με το δρόμο (δηλαδή τα 4 πέλματα των ελαστικών) επηρεάζει ένα άλλο σημαντικό κριτήριο: την αυτονομία.
Η πιο συχνή ερώτηση για όσους οδηγούν ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι: «Πόσο μακριά θα φτάσω με μία φόρτιση;» Αν και αυτό αφορά τη χωρητικότητα της μπαταρίας, την ενεργειακή απόδοση του κινητήρα και το στυλ οδήγησης, τα ελαστικά παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο, αφού η αντίσταση
Στα ηλεκτρικά οχήματα, η καλύτερη ενεργειακή απόδοση οδηγεί σε μεγαλύτερη χιλιομετρική αυτονομία.
Ένα ακόμα σημαντικό ζήτημα για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι ο θόρυβος που δημιουργείται από τα ελαστικά. Αυτό συμβαίνει επειδή ο θόρυβος κύλισης και οι αναταράξεις του αέρα ακούγονται πολύ, ειδικά σε μεγάλες ταχύτητες. Αυτό είναι ιδιαίτερα ενοχλητικό στο εσωτερικό της καμπίνας, όπου ο θόρυβος των ελαστικών φαίνεται πιο δυνατός λόγω της απουσίας θορύβου του κινητήρα.
Το σύστημα ContiSilent αναπτύχθηκε για πρώτη φορά για ελαστικά επιβατικών αυτοκινήτων το 2016. Η τεχνολογία αυτή, μπορεί να μειώσει τον θόρυβο κύλισης, έως και 9 ντεσιμπέλ! Ένα ειδικό στρώμα αφρού πολυουρεθάνης, στο εσωτερικό του ελαστικού, απορροφά τους κραδασμούς από τον δρόμο, μειώνοντας τη μετάδοση του θορύβου στο αμάξωμα και στην καμπίνα των επιβατών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.