- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Είναι ασφαλές να φορτίζουμε το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο όταν βρέχει;
Όλες οι απαντήσεις εδώ!
Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη βροχή: Τα σημαντικά ερωτήματα και οι απαντήσεις των ειδικών
Τα τελευταία χρόνια, υπήρξε μια απότομη αύξηση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα (EV) σε κάθε αγορά και φυσικά και στην Ελλάδα. Λίγο οι νέες οικογολικές τάσεις, λίγο η αλλαγή πλεύσης στα συνηθισμένα, λίγο η μακρυπρόθεσμη επιθυμία για μικρότερο κόστος χρήσης και φυσικά όλα αυτά συνεπικουρούμενα από τις γενναίες κρατικές επιδοτήσεις έφεραν τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα (Electric Vehicle-EV) στο προσκήνιο.
Ωστόσο, πολλά ερωτήματα εμφανίζονται στο μυαλό οποιουδήποτε πιθανού αγοραστή EV, και ένα από αυτά είναι το πόσο ασφαλές είναι να φορτίζει κανείς το EV του όταν έχουμε βροχοπτώσεις. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά, όταν βρέχει.
Ολοκληρώνοντας το άρθρο αυτό θα ξέρετε ότι αυτό είναι μύθος. Πάμε, λοιπόν...
Φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη βροχή: Τι λένε οι ειδικοί επί του θέματος
Οι μηχανικοί πίσω από τη βιομηχανία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων και μονάδων φόρτισης έχουν ήδη δεχθεί αυτές τις ανησυχίες σχετικά με αυτά τα προβλήματα και έχουν λύσει αυτές τις ανησυχίες στο μέγιστο δυνατό βαθμό. Να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι τα βύσματα φόρτισης είναι απόλυτα ασφαλή για κάθε κατάσταση κακοκαιρίας μια και καλύπτονται με προστατευτικά στρώματα. Αυτό έχει κάνει τη φόρτιση στη βροχή ασφαλέστερη και πολύ πιο σίγουρη κατά τη διάρκεια μιας κακοκαιρίας.
Οι ειδικοί λένε ότι οι φορτιστές των ηλεκτρικών οχημάτων έχουν περάσει από πολλές δοκιμές ασφαλείας και είναι κατασκευασμένοι για να είναι αδιάβροχοι.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι τεχνικά και ηλεκτρικά κατασκευασμένα αρκετά προηγμένα. Επί του παρόντος, στα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται πακέτα μπαταριών με πιστοποίηση IP67, κάτι που θεωρείται πολύ καλύτερο από άποψη ασφάλειας. Τα αυτοκίνητα με τέτοιες μπαταρίες δεν κινδυνεύουν από το νερό. Όλα τα συστήματα στο πακέτο μπαταριών έχουν πολλά στρώματα προστατευτικών διακοπτών που ενεργοποιούνται πριν μπει το νερό στο σύστημα, ενώ το ηλεκτρικό σύστημα του αυτοκινήτου έχει σχεδιαστεί για να αντιστέκεται στη βροχή και τη διείσδυση νερού, τα οποία θα μπορούσαν να το καταστρέψουν.
Ωστόσο τα ερωτήματα των υποψήφιων αγοραστών «πέφτουν σαν βροχή»: τι θα συμβεί εάν φορτίσουν το ηλεκτρικό τους όχημα σε βρεγμένες ή χιονισμένες συνθήκες; Υπάρχει πιθανότητα να πάθουν ηλεκτροπληξία; Είναι επικίνδυνο;
Αυτές είναι καλές ερωτήσεις γιατί συνήθως η ηλεκτρική ενέργεια και το νερό δεν αναμειγνύονται.
Τα σημαντικά ερωτήματα για τη φόρτιση ηλεκτρικού αυτοκινήτου στη βροχή
1) Είναι ασφαλής η φόρτιση στη βροχή;
Οι διακόπτες κυκλώματος τόσο στην μπαταρία όσο και στο πλήρως απομονωμένο καλώδιο φόρτισης εξασφαλίζουν ασφαλή φόρτιση στη βροχή. Η διαδικασία φόρτισης δεν ξεκινά εκτός εάν και οι δύο συνδέσεις καλωδίων έχουν συνδεθεί με ασφάλεια και έχει ελεγχθεί από την πλευρά του οχήματος και την υποδομή ότι έχει γίνει ασφαλής σύνδεση. Το ρεύμα θα ρέει μόνο τότε, καθιστώντας τη φόρτιση ασφαλή ακόμα και στη βροχή.
2) Είναι ασφαλής η φόρτιση σε καταιγίδα; Τι συμβαίνει σε περίπτωση κεραυνού;
Όπως σε κάθε καταιγίδα, πρέπει να αποφεύγεται η παραμονή απροστάτευτη σε εξωτερικούς χώρους και η επαφή με ηλεκτρικό εξοπλισμό. Ζημιά στα εσωτερικά ηλεκτρικά κυκλώματα του οχήματος και στον σταθμό φόρτισης μπορεί να οδηγήσει σε περιπτώσεις κεραυνών στο αυτοκίνητο ή στη γύρω περιοχή. Επομένως, οι σταθμοί φόρτισης έχουν γενικά προστασία από υπέρταση. Είναι καλύτερο να ρωτήσετε τον χειριστή του σταθμού φόρτισης για την παρουσία κατάλληλων προστατευτικών συσκευών.
3) Θα πάθω ηλεκτροπληξία εάν το όχημα πλημμυρίσει;
Όχι. Δεν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος ηλεκτροπληξίας στο νερό χάρη στις πολυάριθμες διασφαλίσεις στο σύστημα υψηλής τάσης.
4) Εάν φορτίζω στο σπίτι και δεν έχω φορτιστή σε πυλωτή ή στεγασμένο χώρο;
Εάν σκέφτεστε να εγκαταστήσετε έναν σταθμό φόρτισης στο σπίτι, βεβαιωθείτε ότι είναι πιστοποιημένος από ένα αξιόπιστο και ανεξάρτητο εργαστήριο δοκιμών (ή αγορασμένο από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου) και ότι έχει εγκατασταθεί επαγγελματικά. Τότε δεν διατρέχετε κανέναν κίνδυνο. Επίσης εάν έχετε μια οικιακή μονάδα σε χώρο στάθμευσης ή εκτεθειμένη περιοχή, βεβαιωθείτε ότι η έξοδος του φις είναι καλυμμένη έτσι ώστε να μην μπαίνει νερό μέσα στην πρίζα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.