- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
67ο Ράλλυ Ακρόπολις: Κάναμε τη διαδρομή δύο μήνες πριν τον μεγάλο αγώνα
Ο θρυλικός αγώνας συμπληρώνει φέτος 70 χρόνια - Όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε
67ο Ράλλυ Ακρόπολις: Η διαδρομή του μεγάλου αγώνα παρουσιάζεται στην ATHENS VOICE δύο μήνες πριν την έναρξή του.
Γιατί να το κάνω;
Επειδή όταν προσμένεις ένα εξαιρετικό γεγονός αξίζει να βλέπεις χωρίς «φτιασίδωμα» πώς θα είναι αυτό… (φτιασίδωμα εννοούμε την καλυτέρευση των δρόμων των Ειδικών Διαδρομών με grader).
Γιατί κάνεις και μία και δύο και τρεις φορές αν χρειαστεί μία Ειδική Διαδρομή χωρίς πίεση και άγχος χρόνου.
Γιατί το να βρίσκεσαι για ώρες στα βουνά και τα δάση, απλά δεν χορταίνεται σαν εμπειρία!
Με τι πήγαμε
Με ένα αυτοκίνητο που όμοιό του -καλύτερο εννοούμε- δεν θα μπορούσε να υπάρξει! Με το Ford Ranger Raptor που μας παραχώρησε η Car Center.
Στην πορεία μας προς την θρυλική Ειδική Διαδρομή Ταρζάν, «πέσαμε» πάνω στη Γιορτή Λουκάνικου στον Άγιο Γεώργιο Φθιώτιδας! Η «ψυχή» της εκδήλωσης, αλλά και μετρ του είδους Γιώργος Τσώνος, φίλος των ράλι και ειδήμων της καλοφαγίας, είναι πάντα εκεί να μας κεράσει και να ευχηθεί καλό δρόμο!
Σχεδίαση διαδρομής
Το 67ο Ράλλυ Ακρόπολις, στην επετειακή του διοργάνωση, όντας εβδομήντα ολόκληρα χρόνια από το 1953 που διεξήχθη το πρώτο Ακρόπολις, μπορεί να έχει μόνο ουσιαστικά δεκατέσσερις Ειδικές Διαδρομές (συν μία υπερειδική διαδρομή στην Πλατεία Νερού στο Φάληρο) αλλά παραμένει ένας απαιτητικός αγώνας, όχι τόσο σκληρός, πολύ τεχνικός αλλά δύσκολος, με τις ιδιαιτερότητες που αρμόζουν σε έναν αγώνα της εμβέλειάς του και της ιστορίας του.
Ράλλυ στην Πλατεία Νερού στο Φάληρο;
Σωστά! Από τις μουσικάρες του Release Athens Festival στην Υπερειδική Διαδρομή του Ράλλυ Ακρόπολις!
H Υπερειδική Διαδρομή ή αλλιώς Super Special Stage, θα εξελιχθεί σε μία διαδρομή συνολικού μήκους 1,48 χλμ., με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα αρχικά να περνούν μέσα από την Πλατεία Νερού, πριν κατευθυνθούν ανάμεσα στα γήπεδα Tae Kwon Do και Beach Volley και επιστρέψουν για δεύτερη φορά στην Πλατεία Νερού.
Σύμφωνα με την οργάνωση, εκεί θα βρίσκονται τοποθετημένες δύο κερκίδες, συνολικής χωρητικότητας 6.300 θέσεων, με όλα τα καθίσματα να έχουν την ίδια ακριβώς, απρόσκοπτη θέα, προς τη διαδρομή. Ως εκ τούτου δεν υπάρχει διαβάθμιση στην τιμή πώλησης των εισιτηρίων, που ανέρχεται σε 70 ευρώ για κάθε κάθισμα.
Για όσους επιλέξουν να παρακολουθήσουν τα περάσματα των αγωνιζομένων από άλλα σημεία της διαδρομής, η είσοδος θα είναι ελεύθερη σε διάφορα σημεία, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι πληρούν τα μέτρα ασφαλείας.
Αναλυτικές οδηγίες για τις προσβάσεις θεατών υπάρχουν στην επίσημη σελίδα του Ράλλυ Ακρόπολις, ενώ, ειδικότερα ως προς τους χώρους, στην Εσπλανάδα που περνάει πάνω από την Πλατεία Νερού, θα φιλοξενηθεί και το Rally Village του αγώνα.
H υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023, την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου, θα μεταδοθεί τηλεοπτικά σε 150 χώρες στον κόσμο. Στην Ελλάδα, τη «ζωντανή» εικόνα θα μεταδώσουν οι ΕΡΤ και COSMOTE TV.
Η προπώληση εισιτηρίων πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, αποκλειστικά μέσω του viva.gr.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Σημειώνεται ότι λόγω του περιορισμένου χώρου στάθμευσης, την ημέρα διεξαγωγής της ΕΚΟ Super Special Stage, η πρόσβαση στην ευρύτερη περιοχή της Μαρίνας Καλλιθέας θα επιτρέπεται μόνο πεζή.
Στα βουνά
Καλή η Αθήνα αλλά για «ζέσταμα» και πρόγευση και τίποτα περισσότερο…
Η πραγματική δράση είναι στα βουνά της Κορινθίας, Βοιωτίας, Φωκίδας, Φθιώτιδας, Ευρυτανίας και Καρδίτσας.
Το φυσικό περιβάλλον, η απαράμιλλη ομορφιά των δασών και των οροπεδίων μας, αλλά και η γραφικότητα του σκηνικού όπου εξελίσσονται οι Ειδικές Διαδρομές του Ράλλυ Ακρόπολις είναι αυτά που θα σας αποζημιώσουν!
Ένα δώρο στα παιδιά!
Οι παλιότεροι γονείς θα θυμούνται ότι ιστορικά Ακροπολικοί μήνες ήταν ο Μάιος ή ο Ιούνιος… Τώρα είναι ο Σεπτέμβριος…
Τότε στα χωριά που πέρναγε ο αγώνας τα σχολεία έκλειναν και τα παιδιά συνοδεία δασκάλων «έβγαιναν να δουν τα ράλλια»! Ήταν μία γιορτή! Οι γονείς που ζούσαν στις πόλεις συνέδραμαν σε μικρά «σκασιαρχεία» ή ενημέρωναν τα σχολεία ότι δύο - τρεις μέρες το παιδί θα λείψει… Και ξεκίναγαν την εκδρομή - περιπέτεια μαζί για να δουν Ράλλυ Ακρόπολις. Βλέπετε τότε η έλευση του Ακρόπολις σήμαινε και τέλος για την σχολική χρονιά και απαρχή του καλοκαιριού!
Τώρα το Ακρόπολις διεξάγεται Σεπτέμβριο και με το που τελειώνει αρχίζουν τα σχολεία… Ειρωνική η αλλαγή, αλλά πραγματικότητα πλέον… Οπότε οι γονείς ας κάνουν ένα μικρό δώρο στα παιδιά τους και ας τα πάρουν μαζί στα βουνά! Θα χαρούν, θα απολαύσουν το σπάνιου κάλλους ελληνικό τοπίο και θα χορτάσουν θέματα από τα αγωνιστικά αυτοκίνητα!
Πού θα βρω αναλυτικές πληροφορίες;
Αναλυτικές οδηγίες για τις προσβάσεις θεατών υπάρχουν στο www.acropolisrally.gr, στην ενότητα: «Θεατές»/Χάρτες-Προσβάσεις»
Εκεί θα έχετε μία πλήρη και αναλυτική εικόνα των Ειδικών Διαδρομών του αγώνα, ενώ θα δείτε επίσης αναλυτικά με ποιον τρόπο μπορείτε να φτάσετε με ασφάλεια στο σημείο που θα επιλέξετε για να δείτε τα αυτοκίνητα να περνούν.
Προτείνουμε να κατεβάσετε στα κινητά σας ή τα tablet σας τους Google Earth χάρτες, ώστε να έχετε ολοκληρωμένη την πληροφόρηση.
Προμηθευτείτε το «Επίσημο Πρόγραμμα» του αγώνα
Αξίζει να το αποκτήσετε για δύο βασικούς λόγους: ο πρώτος είναι να προετοιμαστείτε σωστά και παρακολουθήστε τον αγώνα με ασφάλεια και ο δεύτερος έχει καθαρά συλλεκτικό χαρακτήρα!
Πού θα το βρω; Λοιπόν, το «Επίσημο Πρόγραμμα» του 67ου Ράλλυ Ακρόπολις θα διατίθεται δωρεάν την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου στο Rally Village, το οποίο θα βρίσκεται στον περιβάλλοντα χώρο της Υπερειδικής Διαδρομής και συγκεκριμένα στην Εσπλανάδα, απέναντι από την είσοδο του γηπέδου Tae Kwon Do.
Επίσης, καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, το έντυπο θα διατίθεται δωρεάν και από το Service Park, στην Πανελλήνια Έκθεση Λαμίας.
Tο «Επίσημο Πρόγραμμα» αποτελεί τον οδηγό ώστε όλοι οι θεατές που θα επιλέξουν να παρακολουθήσουν από κοντά το Ράλλυ Ακρόπολις, να απολαύσουν το μοναδικό του θέαμα με ασφάλεια.
Η Motorsport Greece, ο φορέας του Υπουργείου Αθλητισμού που βρίσκεται πίσω από την οργάνωση του αγώνα, έχει εργαστεί με γνώμονα την κατά το δυνατόν απρόσκοπτη κυκλοφορία στις περιοχές της διαδρομής του. Μέσω του εντύπου, επικοινωνεί τις επίσημες προσβάσεις θεατών στις ειδικές διαδρομές, με ακριβείς γραπτές οδηγίες ή οδηγίες ψηφιακής πλοήγησης.
Η φιλική μας προτροπή είναι να διαβάσετε όλα όσα αφορούν την ασφάλεια των θεατών στις ειδικές διαδρομές στις σελίδες «ασφάλεια θεατή», και γίνετε κι εσείς μέρος μιας επιτυχημένης διοργάνωσης.
Σεβαστείτε το περιβάλλον
Μην ανάψετε φωτιά για κανένα λόγο και φεύγοντας από την ειδική διαδρομή πάρτε μαζί σας τα σκουπίδια σας.
Ο αγώνας βρίσκεται στη διαδικασία ειδικής πιστοποίησης από τη FIA με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και γι’ αυτόν το λόγο θα γίνει συγκεκριμένος έλεγχος κατά τη διάρκειά του από εντεταλμένο στέλεχος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.
Με τη δική σας βοήθεια θα κερδίσουμε και αυτό το στοίχημα, αλλά και θα δείξουμε τον πολιτισμό μας!
Safety First
1. ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΔΡΟΜΩΝ
Οι ειδικές διαδρομές θα κλείνουν 3 ώρες πριν από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Φροντίστε να είστε εγκαίρως στην ειδική διαδρομή, και παρκάρετε:
Α) Έτσι ώστε να μην εμποδίζεται πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος (ΛΟΓΟΣ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ)
Β) Με τη φορά που θα ακολουθήσετε φεύγοντας, ώστε να μη χρειάζεται αναστροφή.
Γ) Μόνο στη μία πλευρά του δρόμου
2. ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Με τα νέα συστήματα ελέγχου ασφαλείας της FIA, το κέντρο του αγώνα, εντός 5 δλ. από το πέρασμα των αυτοκινήτων ασφαλείας, αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, λαμβάνει εικόνα υψηλής ανάλυσης και είναι σε θέση να γνωρίζει αν το σημείο που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσετε τον αγώνα είναι ασφαλές ή όχι.
Αν κριθεί πως η ασφάλειά σας βρίσκεται σε κίνδυνο, ενδέχεται να αποφασιστεί ακόμα και η καθυστέρηση μέχρι να μετακινηθείτε σε ασφαλές σημείο ή η ακύρωση της ειδικής διαδρομής.
3. ΣΗΜΑΝΣΗ ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ (NO GO AREA)
Για κανένα λόγο μην καθίσετε σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες.
Μην κάθεστε στην εξωτερική πλευρά μιας στροφής, σε σημεία με άλματα ή και συνδυασμό των δύο. Τέτοιες καταστάσεις δίνουν ελάχιστο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς να διορθώσουν ένα λάθος και σ’ εσάς να μετακινηθείτε.
Δεν είναι επικίνδυνη μόνο η εξωτερική πλευρά μίας στροφής. Ακόμα και στην ευθεία ένα αυτοκίνητο μπορεί να βγει εκτός ελέγχου, και με ιδιαίτερα υψηλή ταχύτητα.
Επιλέξτε για τις θέσεις απ’ όπου θα παρακολουθήσετε τον αγώνα, όσο το δυνατόν πιο υπερυψωμένο σημείο και σίγουρα μακριά από το δρόμο. Πέτρες μπορεί εύκολα να εκτιναχθούν σε μεγάλη απόσταση.
Μην αφήνετε την προσοχή σας να αποσπάται απ’ ό,τι συμβαίνει στην ειδική διαδρομή. Να είστε πάντα έτοιμοι για το αναπάντεχο. Ακόμα και οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου κάνουν λάθη, ενώ μια μηχανική βλάβη μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε στιγμή.
4. 30’ ΛΕΠΤΑ ΠΡΙΝ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΜΙΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ
Όταν περνάει το αυτοκίνητο του Εκπροσώπου Ασφαλείας της FIA, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ για κανένα λόγο να κινείστε μέσα στη διαδρομή. Ο σκοπός αυτής της διέλευσης είναι ο οριστικός έλεγχος των θέσεων των κριτών και των θεατών πριν το τελικό ΟΚ για να ξεκινήσει η ειδική διαδρομή.
Ο Εκπροσώπος της FIA συνεργάζεται με το ελικόπτερο ασφαλείας, από το οποίο επιβεβαιώνεται ότι όποιες ενδεχόμενες υποδείξεις ασφαλείας έγιναν από εκείνη έχουν τακτοποιηθεί και είναι όλα είναι έτοιμα λίγο πριν εκκινήσει το 1ο αυτοκίνητο.
5. ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
Μη φύγετε από τη θέση σας πριν περάσει το ουραγό αυτοκίνητο με την καρό σημαία.
Ακόμα και μετά το τελευταίο νούμερο στις συμμετοχές μπορεί να υπάρχει αγωνιστικό αυτοκίνητο που καθυστέρησε από μικρή έξοδο ή από μηχανική βλάβη και να συνεχίζει κανονικά τον αγώνα!
Τι είναι το Ford Ranger Raptor;
Η επόμενη γενιά του Ford Ranger Raptor με τη σφραγίδα της Ford Performance.
Το κορυφαίο pick-up της Ευρωπαϊκής αγοράς με ευφυέστερη τεχνολογία που συνδυάζει ωμή και ακατέργαστη δύναμη με πρωτοφανή μηχανική και τεχνική ακρίβεια.
Ένα γνήσιο off-roader υψηλών επιδόσεων με νέα πλήρως επανασχεδιασμένη ανάρτηση.
Το Ranger Raptor δεύτερης γενιάς είναι το πιο ανθεκτικό Ranger που έχει δημιουργήσει ποτέ η Ford και αυτό που ανεβάζει των πήχη των off - road επιδόσεων, όντας ένα pick - up που έχει κατασκευαστεί για τους γνήσιους λάτρεις της οδήγησης.
Για πρώτη φορά, το Ranger Raptor εξοπλίζεται με ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης με αυτόματη τετρακίνηση, αλλά και ένα νέο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο on - demand κιβώτιο μεταφοράς δύο σχέσεων (αργό/γρήγορο), σε συνδυασμό με εμπρός και πίσω μπλοκέ διαφορικά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.