Αυτοκινηση

Ράλι Σαφάρι Κένυα: Ανασκόπηση

Το τετραήμερο του αγώνα υπήρξε επεισοδιακό, κάτι το οποίο βέβαια δεν μας εξέπληξε ιδιαίτερα γνωρίζοντας τις αντικειμενικές δυσκολίες σε τόσο δυσμενείς συνθήκες

eleni_helioti_1.jpg
Ελένη Χελιώτη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ράλι Σαφάρι Κένυα

Ράλι Σαφάρι Κένυα: Ανασκόπηση του αγώνα, η υπεροχή του Rovanpera και της ομάδας του και τα προβλήματα αντιμετώπισαν οι οδηγοί.

Ο Φινλανδός Kalle Rovanpera μπήκε στα βιβλία της ιστορίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA για άλλη μια φορά το απόγευμα της Κυριακής, χάρη στις καταπληκτικές του επιδόσεις στο πιο δύσκολο ράλι του ημερολογίου. Και ο ίδιος δηλώνει ότι η νίκη του στο Safari Rally Kenya είναι η πιο ιδιαίτερη μέχρι στιγμής.

Ράλι Σαφάρι Κένυα

Το αποτέλεσμα όχι μόνο οδήγησε τον 21χρονο 65 βαθμούς μπροστά στον αγώνα του τίτλου - σηματοδότησε επίσης το πρώτο 1-2-3-4 της Toyota σε 29 χρόνια. Το κατόρθωμα του 1993 επιτεύχθηκε και αυτό στην Κένυα, και τότε ήταν ο συμπατριώτης του Rovanperä, Φινλανδός Juha Kankkunen, στην κορυφή με ένα Celica ST185.

«Αισθάνομαι ωραία», είπε ο Rovanperä στο WRC.com. «Φυσικά, αυτή η νίκη είναι λίγο πιο ιδιαίτερη από τις άλλες. Το Safari είναι ένα ράλι που είναι πολύ γνωστό από πολύ παλιά και επίσης ήταν πάντα ένα πραγματικά σημαντικό γεγονός για την Toyota. Είναι εκπληκτικό αυτό που πετύχαμε και είναι πραγματικά πολύ αστείο που η Toyota ήταν η ομάδα που τα κατάφερε την προηγούμενη φορά. Το να είσαι επίσης το νικητήριο αυτοκίνητο σε ένα αποτέλεσμα σαν αυτό - είναι απλά φανταστικό. Είμαι πραγματικά περήφανος για την ομάδα και για όσα έχουν κάνει σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα για να προετοιμαστούν για αυτό το ράλι. Το αυτοκίνητο ήταν πραγματικά δυνατό αλλά και πολύ γρήγορο και δεν είχαμε προβλήματα παρόλες τις τόσο ακραίες συνθήκες», πρόσθεσε.

Ράλι Σαφάρι Κένυα

Το Σάββατο ήταν η κομβική μέρα για τον νεαρό. Οι δυσμενείς συνθήκες εκτροχίασαν τα περισσότερα άλλα πληρώματα, αλλά ο Rovanpera όχι απλά μπόρεσε να επιβιώσει (κάτι που πολλοί άλλοι απλά δεν κατάφεραν), αλλά θριάμβευσε και επέκτεινε το πλεονέκτημά του έναντι του ομόσταυλού του Elfyn Evans κατά 24,5 δευτερόλεπτα. Οι Takamoto Katsuta και Sébastien Ogier συμπλήρωσαν το κουαρτέτο της Toyota.

Το τετραήμερο αυτό του αγώνα υπήρξε επεισοδιακό, κάτι το οποίο βέβαια δεν μας εξέπληξε ιδιαίτερα γνωρίζοντας τις αντικειμενικές δυσκολίες σε τόσο δυσμενείς συνθήκες. Ωστόσο ήταν η πρώτη φορά που τα υβριδικά αυτά αυτοκίνητα πατούσαν σε τόσο «ύπουλο» έδαφος, τόσο λόγο του fesh-fesh όσο και της λάσπης που εμφανίστηκε μετά από βροχή. Από πέρυσι, όταν ο αγώνας αυτός επέστρεψε μετά από 19 χρόνια απουσίας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, οι ομάδες ήξεραν τον βαθμό δυσκολίας, και στην περσινή διοργάνωση το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν ότι τα αυτοκίνητα ήταν πολύ χαμηλά για το έδαφος αυτό.

Ράλι Σαφάρι Κένυα

Φέτος, παρά το γεγονός ότι βρισκόμασταν στα μισά του πρωταθλήματος, τα προβλήματα που έτσι κι αλλιώς αντιμετώπιζαν κάποιες ομάδες με τα αυτοκίνητά τους, φαίνεται να πολλαπλασιάστηκαν. Τόσο η Hyundai όσο και η M-Sport Ford φάνηκε να μην μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις του αγώνα, και οι προσπάθειες που τα πληρώματα έκαναν, αν και αξιέπαινες, ήταν εντέλει μάταιες όταν τα αυτοκίνητα τους «πρόδιδαν».

 O Gus Greensmith σχεδόν προφητικά είπε μετά το πρώτο πέρασμα της 1ης Ειδικής Διαδρομής (Ε.Δ.) της Κυριακής ότι «αυτή θα είναι η χειρότερη Ε.Δ. του ράλι μετά από λίγα αυτοκίνητα. Δεν είμαι σίγουρος αν θα μπορέσουμε να κάνουμε το δεύτερο πέρασμα - δεν νομίζω ότι κανένα αυτοκίνητο θα την περάσει». Λίγα λεπτά αργότερα ο Sebastien Loeb (Ford Puma) είπε στον τερματισμό ότι «είναι μια πολύ κακή Ε.Δ., έχει πάρα πολύ fesh-fesh και η ορατότητα είναι μηδέν. Δεν μπορούσαμε να δούμε απολύτως τίποτα». Λίγα αυτοκίνητα μετά ο Oliver Solberg (Hyundai i20) κόλλησε στο fesh-fesh χωρίς να μπορεί να μετακινηθεί καθόλου και έτσι στο δεύτερο πέρασμά της τα πρώτα 3 χιλιόμετρα της Ε.Δ. αφαιρέθηκαν εντελώς.

Ράλι Σαφάρι Κένυα

Όσο προχωράει το πρωτάθλημα του 2022, γίνεται όλο και πιο εμφανής τόσο η υπεροχή του Rovanpera όσο και της ομάδας του, και ειδικά το Ράλι Σαφάρι έδειξε και απέδειξε πως τα Toyota Yaris είναι μακράν τα πιο αξιόπιστα. Μένει να δούμε εάν αυτό θα συνεχίσει να ισχύει και για το υπόλοιπο μισό του πρωταθλήματος. 


*Φωτό: RBCP, WRC Teams

ΠΡΟΣΦΑΤΑ