- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Η «ανάσταση» των Tifosi!
Ποιοι είναι άραγε αυτοί οι φανατικοί Ιταλοί που σε κάθε νίκη της Ferrari παίρνουν πολλαπλή δόση ευτυχίας;
Ferrari: Οι Τifosi και η νίκη του Charles Leclerc στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν στο Μπαχρέιν.
Η Ιταλία ζει και αναπνέει με τη Ferrari. Και μετά από δεκαπέντε ταπεινωτικά χρόνια, όπου οι νίκες έρχονταν με αίτηση και με το μικροσκόπιο, που είχε ως ομάδα βρεθεί στην καταφρόνια και τον χλευασμό των άλλοτε ανύπαρκτων αγωνιστικών ομάδων, μετά από δεκαπέντε «πέτρινα χρόνια» η γείτονα χώρα βλέπει φέτος την αγαπημένη της scuderia να πρωταγωνιστεί και πάλι! Ανάσταση και ταυτόχρονα ιταλική ανάταση!
Ο κόσμος περιμένει –για την ακρίβεια απαιτεί– επιτυχία από το «Cavallino Rampante» στο φετινό πρωτάθλημα.
Η σχέση ζωής των Ιταλών με τη Ferrari υπάρχει από τα χρόνια που ο μεγάλος Enzo Ferrari δημιούργησε τα υπεραυτοκίνητά του, έδωσε άλλη διάσταση στο κόκκινο χρώμα στα αυτοκίνητα και υπερηφάνεια στη μεταπολεμική Ιταλία. Μετά την εποχή του Michael Schumacher η πτώση στις επιδόσεις ήταν ραγδαία. Και η Ferrari μπήκε σε έναν κυκεώνα εσωστρέφειας που την ταλάνιζε για χρόνια. Τώρα κάτι δείχνει ότι άλλαξε, ότι η υπόθεση νίκες και τίτλοι είναι πλέον ένα μη μακρινό όνειρο. Και δείχνει έμπρακτα να υπάρχει μια αχτίδα ελπίδας φέτος, καθώς η Ferrari μετά από πέντε αγώνες ηγείται του πρωταθλήματος κατασκευαστών, με τον πιλότο της, Μονεγάσκο Charles Leclerc, να ηγείται της βαθμολογίας των οδηγών.
Η νίκη του Charles Leclerc για τη Ferrari στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν του 2022 στο Μπαχρέιν χαιρετίστηκε από τις ορδές των Τifosi, που περίμεναν χρόνια για να δουν μια σωστή παράσταση τίτλου να ξεκινά από το Maranello. Η συγκίνηση καθώς ο Leclerc αγκάλιαζε το αφεντικό της ομάδας Matia Binotto ήταν ξεκάθαρη.
Ποιοι είναι άραγε αυτοί οι Τifosi;
Χονδρικά σημαίνει «φανατικοί, ένθερμοι οπαδοί». Αναζητώντας την ετυμολογία της λέξης, διαπιστώνει κάποιος ότι είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον «πυρετό του φανατισμού», τον «πυρετό της πίστης και της αφοσίωσης»! Ετυμολογικά, λοιπόν, εσφαλμένα υποστηρίζεται ότι στα ιταλικά η λέξη tifosi στην κυριολεξία περιγράφει εκείνους που έχουν μολυνθεί από τη νόσο του τύφου. Στην πραγματικότητα, προέρχεται από την αρχαία ελληνική λέξη τύφος («typhos»), που σημαίνει καπνός, στοιχείο σύνηθες για τους θεατές των Αρχαίων Ολυμπιακών Αγώνων να γιορτάζουν τις νίκες των αγαπημένων τους αθλητών ενωμένοι ξανά γύρω από μια φωτιά. Η σύγχυση προφανώς οφείλεται στο γεγονός ότι τόσο ο πυρετός όσο και ο καπνός μοιράζονται την ίδια ετυμολογική ρίζα, τον «τύφο». Η λέξη tifosi χρησιμοποιείται για μεικτό φύλο ή αποκλειστικά αρσενική ομάδα. Το αρσενικό ενικό είναι tifoso, το θηλυκό ενικό tifosa, και το θηλυκό στον πληθυντικό tifose.
Έργα και ημέρες
Αν στα paddocks της Ferrari φέτος στη Μελβούρνη η χαρά για την απόλυτη επικράτηση της Ferrari ήταν απόλυτη, στην πλευρά του Μαρανέλο, 16.000 χιλιόμετρα μακριά, η ατμόσφαιρα δεν ήταν λιγότερο ενθουσιώδης και πανηγυρική. Από την ομάδα (της οποίας το εργοστάσιο –Ferrari– γιορτάζει φέτος την 75η επέτειό του), στην καρδιά της Motor Valley της Emilia-Romagna στην Ιταλία, η νίκη του Μονεγάσκου χαιρετίστηκε με πολλά κορναρίσματα αυτοκινήτων και τον ήχο από τις καμπάνες της εκκλησίας του ιερέα των tifosi Don Marco Bonfatti.
Για να δώσουμε όμως ένα μέγεθος του τι σημαίνει Ferrari στην ευρύτερη περιοχή, να αναφέρουμε πως οι κωδωνοκρουσίες στην ενορία του Μαρανέλο, όπου η εκκλησία του San Biagio βρίσκεται στους κόλπους του εργοστασίου της μάρκας, δεν είναι ασυνήθιστη πρακτική…
Μάλιστα ένα σπάνιο φαινόμενο στα χρονικά έχει λάβει χώρα στο μακρινό 2000 όταν το 1-2 των Schumacher-Barrichello στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, που σηματοδότησε και την επιστροφή εκείνη την χρονιά της Ferrari στους τίτλους μετά από 21 χρόνια. Έτσι όταν η δορυφορική τηλεόραση έδειξε το τέλος του αγώνα, ο τότε ιερέας της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας San Biagio, εν μέσω μεγάλης χαράς και έξαψης, άρχισε να χτυπάει τις καμπάνες. Βγήκαν έξω αρκετοί κάτοικοι, η πυροσβεστική και η αστυνομία για να δουν τι γίνεται και όταν έφτασαν στην εκκλησία ενημερώθηκαν από τον περιχαρή ιερέα για το 1-2 της Ferrari. Το θέμα τότε πήρε διαστάσεις και ο ιερέας πέρασε από πειθαρχικό στο συμβούλιο των καρδιναλίων. Όπως θα μαντέψατε ήδη, οι Τifosi της περιοχής έκαναν από πριν παράσταση στο συμβούλιο «απαιτώντας» έμμεσα πλην διακριτικά, αλλά… πειστικά, την αθώωση του παπά. Κάτι που έγινε αφού του εδόθη προφορική επίπληξη για διασάλευση δημόσιας ησυχίας.
Κατά τα άλλα οι tifosi –οι μόνοι οργανωμένοι οπαδοί στον μηχανοκίνητο αθλητισμό– προσφέρουν στη Formula 1 μια θάλασσα από κόκκινο γεμίζοντας τις κερκίδες στα ιταλικά Grand Prix, αλλά και όχι μόνο. Ένα από τα πιο κοινά αξιοθέατα του tifosi είναι η επίδειξη μιας τεράστιας σημαίας της Ferrari στις κερκίδες κατά τη διάρκεια των Σαββατοκύριακων της Formula 1 σε κάθε πίστα αγώνων, με ιδιαίτερα μεγάλα πλήθη να εμφανίζονται με τη ζωντάνια της Ferrari μέσα τους και σε κοντινές ευρωπαϊκές πίστες.
Ένα ακόμη στοιχείο της αγάπης για τη Ferrari είναι το ότι δεν είναι ασυνήθιστο για τους tifosi στην Ιταλία να ζητωκραυγάζουν πραγματικά έναν μη Ιταλό οδηγό που οδηγεί μια Ferrari που προσπερνά έναν Ιταλό οδηγό σε άλλη μάρκα αυτοκινήτου για το προβάδισμα ενός αγώνα. Χαρακτηριστικά, στο Grand Prix του Σαν Μαρίνο του 1983, το πλήθος των tifosi στην Imola επευφημούσε δυνατά όταν ο Ιταλός Riccardo Patrese εγκατέλειψε με την Brabham του από το προβάδισμα του αγώνα μόλις 6 γύρους από τον τερματισμό, χαρίζοντας στον Γάλλο Patrick Tambay τη νίκη με τη Ferrari του!
Αφοσιωμένη αγάπη
Κατανοώ ότι θα φανεί εξαιρετικά απίστευτο, αλλά ένας οδηγός που στην πραγματικότητα δεν οδήγησε ποτέ για τη Ferrari αλλά υποστηρίζεται έντονα από τους tifosi είναι ο Γάλλος Jean-Louis Schlesser. Οδήγησε για την ομάδα της Williams στο ιταλικό Grand Prix του 1988 στη Monza αντικαθιστώντας τον άρρωστο Nigel Mansell. Στον 49ο γύρο του αγώνα των 51 γύρων, ο Schlesser ενεπλάκη άθελά του στο περιστατικό στη στροφή Variante del Rettifilo που έβγαλε την κορυφαία McLaren-Honda του Ayrton Senna εκτός αγώνα, «δίνοντας» έτσι στους Gerhard Berger και Michele Alboreto της Ferrari ένα συναισθηματικό τερματισμό 1-2 στο Grand Prix Ιταλίας. Ένα τόσο συναισθηματικά φορτισμένο αποτέλεσμα μόλις ένα μήνα μετά τον θάνατο του Enzo Ferrari.
Ο πρόεδρος της Ferrari, John Elkann, δήλωσε πριν την έναρξη του φετινού πρωταθλήματος της F1: «Η Ferrari είναι η μόνη ομάδα που έχει αγωνιστεί σε κάθε σεζόν του Πρωταθλήματος της Formula 1 και βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της υπέρβασης των ορίων της καινοτομίας στην επιδίωξη της ταχύτητας για περισσότερα από 90 χρόνια στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η F1-75 αντιπροσωπεύει ό,τι καλύτερο στο καινοτόμο ομαδικό πνεύμα και την αναζήτηση επιδόσεων, και η Scuderia ανέκαθεν αποτελούσε παράδειγμα και καθοδηγούσε τις επιδόσεις των αυτοκινήτων δρόμου μας τα τελευταία 75 χρόνια», για να συνεχίσει: «Η ευθύνη αυτό το αυτοκίνητο να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των tifosi μας σε όλο τον κόσμο βρίσκεται τώρα στα χέρια του Mattia [Binotto], του Charles [Leclerc], του Carlos [Sainz] και ολόκληρης της ομάδας της Scuderia Ferrari. Οι αδιάκοπες προσπάθειές τους θα καθορίσουν την επιτυχία μας, καθώς προσπαθούν να γράψουν νέα κεφάλαια στην ιστορία μας στη Formula 1, τιμώντας το πνεύμα του ανταγωνισμού που έδειξε ο ιδρυτής μας», είπε.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.