- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Οδηγούμε στην Τοσκάνη το Skoda Enyaq Coupe iV
H Skoda δεν αφήνει τίποτα αναπάντητο στον ορίζοντα του ανταγωνισμού
Skoda Enyaq Coupe iV: Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μέλος της μάρκας της σπορ οικογένειας RS.
Τι είναι
Η ηλεκτρική ναυαρχίδα της Skoda. Το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Skoda Enyaq Coupé iV, με τη δυναμική του σχεδιαστική εμφάνιση και τη σπορ γραμμή του συμπληρώνει το ήδη εμπορικά επιτυχημένο μοντέλο Enyaq iV, προσθέτοντας μια ακόμα πιο ενδιαφέρουσα παραλλαγή στην γκάμα.
RS – Intro
- Μετά την Octavia RS iV, το Enyaq Coupé RS iV αντιπροσωπεύει το επόμενο μοντέλο της Skoda όσον αφορά την γκάμα RS και την ηλεκτροκίνηση
- Τα γράμματα RS είναι τα αρχικά του «Rally Sport» και χαρακτηρίζουν τα πιο σπορ μοντέλα παραγωγής της Skoda από το 2000.
- Η Skoda ανατρέχει σε 120 χρόνια κληρονομιάς στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και χρησιμοποιεί τη συντομογραφία RS από το 1974
- Με την κυκλοφορία του Enyaq Coupé RS iV, η Skoda γράφει το επόμενο κεφάλαιο της επιτυχημένης ιστορίας της γκάμας RS.
- Μετά την plug-in υβριδική Octavia RS iV, το SUV coupé είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της σπορ σειράς RS της μάρκας.
- Το κουπέ σχήμα έχει σχεδιαστικές συνάφειες με αυτό των πρωτοτύπων rally 180 RS και 200 RS, για τα οποία η Skoda εισήγαγε τη συντομογραφία RS (Rally Sport) το 1974.
- Το 1975, η Skoda παρουσίασε το 130 RS, το οποίο πέτυχε ένα εντυπωσιακό 1-2 στο θρυλικό Ράλι Μόντε-Κάρλο, το 1977. Από το 2000, το έμβλημα RS χαρακτηρίζει επίσης τα πιο σπορ μοντέλα παραγωγής της SKODA.
Πρώτη επαφή
Όταν το πρωτοείδαμε στο πάρκινγκ του περιφερειακού αεροδρομίου του Grosetto στη Β.Δ. Ιταλία, αμέσως καταλάβαμε ότι η επιλογή της Skoda να κατασκευάσει μία coupe έκδοση του ήδη επιτυχημένου Enyaq iV οφειλόταν στο να γεμίσει τη φαρέτρα της με περισσότερα μοντέλα, ώστε να μην υπάρχει τίποτα στον ορίζοντα του ανταγωνισμού, αναπάντητο!
Η γραμμή οροφής κλίνει απαλά προς τα πίσω από τη μεσαία κολώνα και μετά, το νέο κουπέ προσφέρει άφθονο χώρο για τους πίσω επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 570 λίτρα.
Υπάρχει μια επιλογή από δύο μεγέθη μπαταριών, κίνηση στους πίσω τροχούς ή σε όλους τους τροχούς και τέσσερις παραλλαγές ισχύος με εξόδους που κυμαίνονται από 177 έως 299 ίππους.
Ο εξαιρετικός συντελεστής οπισθέλκουσας cd 0,234 είναι ακόμη καλύτερος από αυτόν του Enyaq iV και, ανάλογα με τις προδιαγραφές των μπαταριών, δίνει αυτονομία άνω των 540 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Η νέα κρυστάλλινη μάσκα ως πρότυπο της μάρκας φωτίζεται από 131 LED.
Αισθητική
Οι γραμμές του αυτοκινήτου τονίζονται περαιτέρω από μια σκοτεινή φιμέ πανοραμική γυάλινη οροφή, η οποία είναι η μεγαλύτερη στο τρέχον χαρτοφυλάκιο μοντέλων της Skoda.
Η σπορ ποδιά εμπρός κάτω από την μάσκα προσφέρει μια άλλη σχεδιαστική πινελιά, ενώ στο εσωτερικό η παράλληλη επιλογή διάταξης των λειτουργικών στοιχείων με βάση το απλοποιημένο και σε χαμηλή θέση ταμπλό, δίνει την αίσθηση του «μεγάλου», αλλά και του καθόλου αποπνικτικού εσωτερικού, αφού όλα τα στοιχεία είναι κάτω από την οπτική δέσμη των ματιών του οδηγού αλλά και του συνοδηγού.
Λόγω της σχεδίασής του και του μεγάλου μεταξονίου, η πλατφόρμα MEB ανοίγει νέες δυνατότητες όσον αφορά τις αναλογίες και το σχεδιασμό του αμαξώματος. Δεδομένου ότι η μπαταρία είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάτω μέρος και τα ηλεκτρικά οχήματα δεν διαθέτουν σήραγγα μετάδοσης, ο διαθέσιμος χώρος για τους επιβάτες των πίσω καθισμάτων είναι επίσης ιδιαίτερα γενναιόδωρος.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ του Enyaq Coupé iV διαθέτει 570 λίτρα, μόλις 15 λίτρα μικρότερο από το «συμβατικό» Enyaq.
Στο εσωτερικό χρησιμοποιήθηκαν φυσικά, βιώσιμα επεξεργασμένα και ανακυκλωμένα υλικά.
Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η τεράστια παραλληλόγραμμη ψηφιακή οθόνη infotainment των 13’’, ενώ ο οδηγός έχει μπροστά του ψηφιακή οθόνη 5,3’’ για να βλέπει ότι χρηστικό χρειάζεται για την οδήγησή του.
Ιδιαίτερα αποδοτικό και πρακτικό το Head Up Display επαυξημένης πραγματικότητας που προβάλλει χρήσιμα στοιχεία για την πληροφόρηση του οδηγού.
Σε επίπεδο ασφάλειας, το Enyaq Coupé iV είναι εξοπλισμένο με όλα τα σύγχρονα και βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης.
Στην υπηρεσία της ανακύκλωσης
Η Skoda χρησιμοποιεί 13,1 κιλά ανακυκλωμένων πλαστικών στο Enyaq Coupé iV, όπως π.χ. για τα καλύμματα κάτω μέρους του αμαξώματος. Το υλικό που απαιτείται για αυτό ανακτάται από παλιά περιβλήματα μπαταριών και προφυλακτήρες.
Το ποσοστό ανακύκλωσης των μετάλλων που χρησιμοποιούνται στο αμάξωμα είναι 40% για το χάλυβα και μέχρι 60% για το αλουμίνιο.
Τα πλευρικά παράθυρα του Enyaq Coupé iV είναι κατασκευασμένα από 20% ανακυκλωμένο γυαλί απορριμμάτων. Επίσης, στην ανάπτυξη βιώσιμων στοιχείων, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση φιλικών προς το περιβάλλον, ανακυκλωμένων υλικών με φυσικά συστατικά και χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα. Τέτοια φυσικά συστατικά περιλαμβάνουν ίνες ζαχαρότευτλων, οι οποίες αποτελούν προϊόν αποβλήτων από διυλιστήριο ζάχαρης λίγα χιλιόμετρα από την έδρα της Skoda στο Mlada Boleslav.
Τα πατάκια δαπέδου του Enyaq Coupé iV είναι κατασκευασμένα από βιώσιμα υλικά, ενώ ανακυκλωμένα υφάσματα χρησιμοποιούνται για ηχομόνωση. Στην επιλογή σχεδιασμού «Lodge», τα καλύμματα των καθισμάτων είναι κατασκευασμένα από 40% φυσικό νέο μαλλί και φέρουν την ετικέτα Woolmark Company's Wool Blend Performance, που προορίζεται για προϊόντα που περιέχουν από 30 μέχρι 49,9% νέο μαλλί. Το μαλλί απορροφά περισσότερη υγρασία από οποιαδήποτε άλλη ίνα. Έχει ψυκτικό αποτέλεσμα, αναπνέει και φιλτράρει επίσης τους ρύπους και τις οσμές από τον περιβάλλοντα αέρα. Ο πολυεστέρας για τα υφάσματα ταπετσαρίας προέρχεται από ανακυκλωμένα μπουκάλια PET.
Τέλος τα καλύμματα των καθισμάτων και άλλα μέρη του εσωτερικού χώρου είναι επίσης ιδιαίτερα βιώσιμα στην επιλογή σχεδιασμού «ecoSuite». Είναι κατασκευασμένα από δέρμα κονιάκ με λεία κοκκώδη υφή και παράγονται χωρίς τη χρήση χημικών ουσιών με βάση το θειικό χρώμιο. Τα εκχυλίσματα φύλλων ελιάς διατηρούν το περιβάλλον κατά τη διάρκεια του μαυρίσματος.
Στον δρόμο
Το Enyaq Coupe iV διατίθεται με τέσσερις παραλλαγές ισχύος, δύο μεγέθη μπαταριών και μεγάλα επίπεδα απόδοσης, ήτοι:
- Enyaq Coupé iV 60, έκδοση με την μπαταρία 62 kWh, με ισχύ 177 ίππους, ροπή 310 Nm και πίσω κίνηση
- Enyaq Coupé iV 80 με επίσης κίνηση στους πίσω τροχούς, ισχύ 204 ίππων και ροπή 310 Nm
- Enyaq Coupé iV 80x με ισχύ συστήματος 265 ίππους, ροπή 425 Νμ, και
- Enyaq Coupé RS iV των 299 ίππων με ίδια ροπή στα 460 Nm.
Οι δύο τελευταίες εκδόσεις, εκτός από τη μεγαλύτερη σε χωρητικότητα μπαταρία των 82 kWh, χρησιμοποιούν έναν δεύτερο κινητήρα στον εμπρός άξονα για την παροχή κίνησης σε όλους τους τροχούς.
Χάρη στην εξαιρετική αεροδυναμική του και τον συντελεστή οπισθέλκουσας cd 0,234, το νέο κουπέ είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό από το «συμβατικό» Enyaq iV. Τέλος να σημειώσουμε ότι ανάλογα με τις προδιαγραφές, το Enyaq Coupé iV 80 διαθέτει αυτονομία άνω των 540 χλμ. στον κύκλο WLTP.
Η πρώτη αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση RS, η Enyaq Coupé RS iV επιταχύνει από 0-100 χ.ά.ώ. σε μόλις 6,5’’ και σημειώνει τελική ταχύτητα 180 κλμ/ώρα. Για τα άλλα μοντέλα της σειράς Enyaq Coupé, η τελική ταχύτητα είναι 160 χλμ/ώρα.
Και οι δύο εκδόσεις τετρακίνησης να σημειώσουμε επίσης ότι μπορούν να έλκουν ρυμουλκούμενο φορτίο με βάρου έως 1.400 κιλά σε κλίσεις έως 8%, ενώ η μέγιστη ικανότητα ρυμούλκησης για τις δύο πισωκίνητες εκδόσεις είναι 1.200 kg.
Σε επίπεδο φόρτισης, χάρη στο πιο πρόσφατο λογισμικό της μάρκας, όλες οι μπαταρίες του μοντέλου είναι σε θέση να φορτίζουν γρήγορα έως και 120 kW για τα πισωκίνητα Enyaq Coupé iV 60 και έως 135 kW για τα τετρακίνητα μοντέλα.
Ο εμπρός ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας του Enyaq Coupé iV κατασκευάζεται από τη Magna και έχει μέγιστη ισχύ 111 ίππους και μέγιστη ροπή 162 Nm, περιστρέφεται ως με βάρος 59,8 κιλά, ενώ ο πίσω ηλεκτροκινητήρας κατασκευάζεται από τον Όμιλο VAG και χρησιμοποιείται σε όλα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα του. Είναι σύγχρονος με μέγιστη ισχύ 208 ίππους, μέγιστη ροπή 310 Nm, και ζυγίζει 89,4 κιλά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.