- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Μία ατελείωτη πρόκληση αντοχής ανθρώπων και μηχανών είναι το Rally Dakar, ο σκληρότερος αγώνας στη Γη. Ένας αγώνας δύο εβδομάδων, που πέρα από τα χρονόμετρα, αυτό που έχεις να συναγωνιστείς είναι η αγριότητα των τοπίων, οι εξαντλητικά ακραίες θερμοκρασίες, οι δυσκολίες της φύσης, η μοναξιά στην απέραντη έρημο!
Και τι κερδίζεις; Πέρα από πιθανά τρόπαια, κερδίζεις πολλά επίπεδα αυτοπεποίθησης, αυτογνωσία, σεβασμό για τη φύση, σεβασμό στις δυνατότητες του ανθρώπου, αλλά και μαγικές, ονειρικές εικόνες από σπάνιες στιγμές!
Δεν είναι λίγοι οι αγωνιζόμενοι που ένιωσαν την ανάγκη να σταματήσουν για μερικά λεπτά και να αισθανθούν ως μέρος του μεγαλείου ενός τοπίου που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι τρισδιάστατος πίνακας ζωγραφικής!
Πριν μερικά χρόνια είχα ρωτήσει έναν αναβάτη μοτοσικλέτας για το πώς ένιωσε όταν κάποια στιγμή βρέθηκε ολομόναχος στο απέραντο τοπίο της ερήμου, στην κορυφή μιας αμμοθύνας...
«Έβαλα τα κλάματα» απάντησε... Για να δείξει με συγκλονιστικό τρόπο το πώς αισθάνεται ο άνθρωπος μπροστά στο μεγαλείο της δημιουργίας!
Για την ιστορία, νικητής στην κατηγορία των αυτοκινήτων ήταν ο 56χρονος ισπανός βετεράνος, δις πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι Carlos Sainz με Peugeot. Στην κατηγορία των μοτοσικλετών ο 31χρονος αυστριακός αναβάτης Matthias Walkner με KTM, που σημείωσε την πρώτη του διεθνή νίκη στο ελληνικό διεθνές MotoCross το 2014, ενώ στα φορτηγά, η ρωσική Kamaz για μία ακόμη φορά κέρδισε τον αγώνα, φέτος με τον 33χρονο Eduard Nikolaev. Την πεντάδα των νικητών συμπλήρωσαν ο 30χρονος Χιλιανός Ignacio Casale που με Yahaha κέρδισε την κατηγορία των Quad («γουρούνες») και ο 59χρονος Βραζιλιάνος Reinaldo Varela την κατηγορία SXS (των χωμάτινων Formula) με Can Am.
Θρίαμβος για την Peugeot!
Στο Ντακάρ 2018 η Peugeot κατέκτησε την 3η της συνεχόμενη νίκη. Διασχίζοντας συνολικά 8.793 χιλιόμετρα σε αμμόλοφους, βουνά και βραχώδεις περιοχές στο Περού, τη Βολιβία και την Αργεντινή, οι Carlos Sainz/Lucas Cruz κατέκτησαν με το Peugeot 3008DKR Maxi το 40ό Ράλι Ντακάρ. Η Team Peugeot Total πραγματοποίησε τα τελευταία τρία χρόνια ένα εντυπωσιακό χατ-τρικ στον πιο απαιτητικό μηχανοκίνητο αγώνα αντοχής έχοντας ως βάση το 3008 SUV, το «Car of the Year 2017».
Οι διαδρομές του 40ού ράλι Ντακάρ αποδείχτηκαν ιδιαίτερα απαιτητικές και σκληρές καταπονώντας τα μηχανικά μέρη των αγωνιστικών, αλλά και εξαντλώντας τους ανθρώπους που συμμετείχαν είτε ως αγωνιζόμενοι είτε ως μέλη της τεχνικής υποστήριξης... Με συνολικό μήκος κοντά στα 9.000 χιλιόμετρα, τα Peugeot 3008DKR Maxi επιβεβαίωσαν την αξιοπιστία τους κατακτώντας τις 7 από τις 13 συνολικά ειδικές διαδρομές που πραγματοποιήθηκαν. Η Peugeot παραμένει πιστή στη φιλοσοφία μετάδοσης κίνησης μόνο στους δύο τροχούς συμμετέχοντας στον σκληρό αυτό αγώνα με τα αποκλειστικά δικίνητα Peugeot 3008DKR Maxi, και αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως για ένα καλό αποτέλεσμα στα πιο δύσκολα εδάφη του πλανήτη δεν είναι απαραίτητη η τετρακίνηση.
Σημειώνουμε εδώ ότι η Peugeot κατέκτησε για 7η φορά το ράλι Ντακάρ στις μόλις 8 συμμετοχές της!
Η δικαίωση του «El Matador»
Οι Carlos Sainz και Lucas Cruz είχαν σταθεί άτυχοι στα τελευταία τρία Ντακάρ, αλλά στο φετινό πήραν «το αίμα τους πίσω». Οδήγησαν γρήγορα και προσεκτικά κατακτώντας τελικά τον μαραθώνιο του Ντακάρ. Οι νικητές του 2010 επιστρέφουν ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου φτάνοντας στην Cordoba και στον τελικό τους προορισμό με διαφορά 43 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα!
Το Dakar 2018 με νούμερα
Διερχόμενες χώρες: Περού, Βολιβία, Αργεντινή.
Συνολική απόσταση: 8.793 χλμ. σε 14 σκέλη και 13 ειδικές διαδρομές.
Μέγιστη ταχύτητα: 195,9 χλμ./ώρα (Despres/Castera SS3)
Υψηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα: 108 χλμ./ώρα (Sainz/Cruz SS6)
Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος: 35° (SS13)
Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος: 6° (SS6)
Μεγαλύτερο υψόμετρο: 4.786 μέτρα (SS8, Uyuni-Tupiza)
(Φωτογραφίες: ©RedBull Content Pull)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.