Ράλι Dakar ’17: Θρίαμβος της Peugeot!
δαφ
Με τι θα μπορούσε να περιγραφεί μία επιλεκτική Οδύσσεια που αποφασίζει ένας άνθρωπος; Και με τι λέξεις να χαρακτηριστεί η τελική του επιστροφή στα «εγκόσμια» μετά από μία –συχνά– άνιση αναμέτρησή του με τα στοιχεία της φύσης αλλά και τον ίδιο του τον εαυτό; Με ένα ανόθευτο ξέσπασμα συναισθημάτων! Και ένα ξεχωριστό συναίσθημα πλήρωσης στη γραμμή του τερματισμού του Ράλι Dakar 2017.
Όλοι οι αγωνιζόμενοι, σε όλες τις κατηγορίες, σε εκτός δρόμου συνθήκες που χαρακτηρίστηκαν απάνθρωπες, αντιμετώπισαν ακραίες καιρικές και εδαφικές συνθήκες σε πρωτοφανή κλίμακα. Με αυτό τον αγώνα λοιπόν που δίκαια θεωρείται ευρέως πλέον ως το σκληρότερο Dakar που πραγματοποιήθηκε στη Νότια Αμερική, θα πρέπει να πούμε με σιγουριά ότι είτε οι επίσημες ομάδες είτε οι απλοί ερασιτέχνες αγωνιζόμενοι, είτε αυτοί που τερμάτισαν ή ακόμα και αυτοί που εγκατέλειψαν, έγιναν ιδιαίτερα πλούσιοι σε εμπειρίες.
Ο αγώνας
Όλα γαλλικά στην κορυφή του Dakar 2017! Γαλλικό αυτοκίνητο, γαλλική ομάδα, γαλλικά πληρώματα! Η εργοστασιακή ομάδα της Peugeot με τα πρωτότυπα 3008 κυριάρχησε απόλυτα στην κατηγορία των αυτοκινήτων από την αρχή μέχρι το τέλος του πιο σκληρού αγώνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού παγκοσμίως και τα πληρώματά της κατέλαβαν και τις τρεις θέσεις στο βάθρο του τερματισμού.
Οι Γάλλοι Stéphane Peterhansel - Jean-Paul Cottret υπερασπίστηκαν επιτυχώς τον τίτλο του πολυνίκους πληρώματος του αγώνα, ενώ για τον «Monsieur Dakar» (όπως είναι γνωστός με το παρατσούκλι του ο Peterhansel) ήταν η 13η νίκη του στο Dakar (6 σε μοτοσικλέτες και τώρα 7 στα αυτοκίνητα). Τους νικητές πίεζαν σε όλη τη διάρκεια του σχεδόν δεκαπενθήμερου αγώνα οι ομόσταυλοί τους Sébastien Loeb - Daniel Elena οι οποίοι τελικά τερμάτισαν στη δεύτερη θέση, μόλις στη δεύτερη χρονιά τους τους στον αγώνα. Στην δε τρίτη θέση τερμάτισαν οι πρώην συμμετέχοντες με μοτοσικλέτες στο Dakar, οι επίσης άλλοι Cyril Despres - David Castera.
Στην κατηγορία των μοτοσικλετών επικράτησε ο Βρετανός Sam Sunderland με ΚΤΜ, η 13η νίκη της αυστριακής εταιρείας στο Dakar.
Αντίστοιχα στην κατηγορία των φορτηγών, η Ρωσική Kamaz επέστρεψε στην κορυφή, αυτή την φορά με το ομοεθνή της οδηγό Eduard Nikolaev ο οποίος είχε κερδίσει τον αγώνα και το 2013.
Τέλος την κατηγορία των Quad («γουρούνες») κέρδισε ο Ρώσος Sergey Karyakin με Yamaha, ενώ την νεοσύστατη κατηγορία των UTV («χωμάτινων formula») κέρδισε ο Βραζιλιάνος Pedro Torres με Polaris.
To Dakar Rally του 2017 δεν θα ξεχαστεί εύκολα από κανέναν. Οι διαδρομές και τα bivouac (κατασκηνώσεις όπου έφταναν κάθε ημέρα οι αγωνιζόμενοι) σφυροκοπήθηκαν από ανελέητα ακραίες κλιματολογικές συνθήκες, με αποτέλεσμα, όλοι όσοι τερμάτισαν να χαρακτηρίζονται ως «υπεράνθρωποι»!...
Κάπως έτσι ήταν το φετινό Dakar, που αποτελούνταν από σχεδόν 10.000 χιλιόμετρα σε δύσβατα μέρη, βαλτώδη έλη, ερήμους και βραχώδη όρη. Διέσχισε τρεις χώρες (Παραγουάη, Βολιβία, Αργεντινή) και ήταν η 39η έκδοση του αγώνα!
Και του χρόνου με το 40ο!
(Φωτογραφίες: RedBullContentPull, web)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.