- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Τι είναι
> Το παγκόσμιο κόμπακτ SUV της Suzuki
> Περισσότερο από ένα τέταρτο του αιώνα μετά την κυκλοφορία του πρώτου μοντέλου, η κληρονομιά του Vitara ενσωματώνεται σε μία φρέσκια SUV (sport-utility-vehicle) έκδοση.
Ξεχωρίζει για
> Το ότι είναι νέο σε όλα: σε διαστάσεις, σε αισθητική, σε τεχνολογίες.
> Το ότι πιστό στο πνεύμα της εποχής διατίθεται τόσο σε δικίνητη όσο και τετρακίνητη έκδοση
Silicon Valley
> Στο αναβαθμισμένο και πρακτικό εσωτερικό, ξεχωρίζουμε το ηχοσύστημα πολλαπλών πληροφοριών με οθόνη αφής 7 ιντσών (που επιτρέπει τον εύκολο χειρισμό, ακόμα και αν ο χρήστης φοράει γάντια) και δυνατότητα σύνδεσης συμβατού smartphone, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα πλοήγησης.
Safety First
> Σημαντικός είναι όμως και ο τεχνολογικός εξοπλισμός του νέου Vitara, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την ασφάλεια, την πρόβλεψη και την αποφυγή πιθανού ατυχήματος. Έτσι έχουμε το:
> Σύστημα Radar Brake Support που χρησιμοποιεί ένα υπερευαίσθητο ραντάρ εντοπισμού του εμπρόσθιου οχήματος, για να αποτρέψει ή να μετριάσει την πιθανότητα σύγκρουσης,, Σύστημα προειδοποίησης φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, Σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), που ενεργοποιεί αυτόματα το φρένο και διατηρεί το όχημα σε προδιαγεγραμμένες χαμηλές ταχύτητες κατά τη διάρκεια κατάβασης και τέλος το σύστημα ελέγχου σε ανηφόρες (Hill Hold), που διευκολύνει την εκκίνηση σε ανωφέρειες.
> Επίσης σύστημα Adaptive Cruise Control (ΑCC), το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ταξιδεύει σταθερά με άνεση και ασφάλεια.
Κινείται
> Το Vitara της δοκιμής μας παίρνει κίνηση από τον πετρελαιοκινητήρα D16AA, 1,6 λίτρων
> Αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. ενώ η ροπή του φθάνει τα 320 Nm στις 1.750 σ.α.λ.
> Συνδυάζεται δε με ένα χειροκίνητο 6 σχέσεων, καταναλώνει 4,2 lt/100 χλμ, ενώ η ρύποι CO2 είναι 11 γρμ/χλμ.
> Στον πετρελαιοκινητήρα, το νέο σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR) σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο turbo μεταβλητής γεωμετρίας (VGT), δίνουν τη δυνατότητα για απόδοση πλούσια σε δύναμη και ροπή, μαζί με χαμηλές εκπομπές ρύπων και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
> Η κίνηση μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς μέσω του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου, συστήματος τετρακίνησης All Grip
Στρίβει
> Οι εμπρός τροχοί χρησιμοποιούν γόνατα MacPherson-strut. Το σχήμα των κάτω ψαλιδιών όπως επίσης και το πλαίσιο της ανάρτησης έχει επανασχεδιαστεί, ενώ τα βελτιωμένα γόνατα προσφέρουν αυξημένη ακαμψία και οδηγική σταθερότητα. Οι πίσω τροχοί χρησιμοποιούν ημιάκαμπτο άξονα, ο σχεδιασμός του οποίου ευνοεί την αυξημένη ακαμψία αλλά και την άνεση. Σε κάθε περίπτωση η εκτός δρόμου οδήγηση είναι πραγματικά απολαυστική.
Χωράει
> Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 375 λίτρα με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση.
> Τόσο τα πίσω καθίσματα, όσο και το διαχωριστικό του χώρου αποσκευών μπορούν να τοποθετηθούν σε διάφορες θέσεις ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.
Κοστίζει
> Το μοντέλο Suzuki Vitara 1,6L DDiS AllGrip από 26.930 ευρώ
Κάτι άλλο;
> Το All Grip διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας («Auto», «Sport», «Snow» και «Lock») και μέσω αυτών, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει το κατάλληλο κάθε φορά, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται πίσω από τον μοχλό ταχυτήτων, μεταξύ των εμπρός καθισμάτων. Έτσι, ανάλογα με την επιλογή, το σύστημα τετρακίνησης στέλνει τη ροπή στους τροχούς που έχουν την καλύτερη πρόσφυση κάθε φορά.
> Το σχεδιασμένο από την αρχή νέο Vitara βασίζεται στο πλαίσιο του SX4 S-Cross, και οι κοντοί πρόβολοι σε συνδυασμό με τα 18,5 εκατοστά από το έδαφος, σου δίνουν την ευκαιρία να δοκιμάσεις να κάνεις πραγματικότητα τις εκτός δρόμου διαδρομές.
Προβληματίζει
> Στις μεγάλες ταχύτητες η ηχομόνωση
FAST LANE
Opel
Ένα εξαιρετικό μίγμα ευελιξίας και άνεσης χαρακτηρίζει το Opel Zafira ήδη από το 1999 που η εταιρία λανσάρισε το επαναστατικό ενσωματωμένο, 7θέσιο σύστημα καθισμάτων στην κατηγορία συμπαγών πολυμορφικών. Από τότε, η Opel έχει πουλήσει περίπου 2,7 εκατομμύρια Zafira, κυρίως σε οικογένειες και επαγγελματίες που χρειάζονται ένα ευρύχωρο και ευέλικτο όχημα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων με υψηλά επίπεδα άνεσης.
Το νέο Zafira – ήδη διαθέσιμο για παραγγελία με παράδοση από το Σεπτέμβριο – «κουβαλάει» τις διάσημες αρετές των προκατόχων του, όπως το σύστημα καθισμάτων Flex7, τα εργονομικά πιστοποιημένα εμπρός καθίσματα AGR, το σύστημα μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix ή το σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης FlexRide – αλλά και με μία ελκυστική, νέα σχεδίαση εξωτερικού και εσωτερικού που τονίζει το ευρύχωρο περιβάλλον και τις εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ανάλογα με την τελική συσκευή, η τελευταία γενιά συστημάτων infotainment Opel IntelliLink είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto. Η υπηρεσία προσωπικής υποστήριξης και συνδεσιμότητας Opel OnStar, που διατίθεται στάνταρ ή προαιρετικά ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού μετατρέπει το νέο Zafira σε ένα κινητό 4G/LTE Wi-Fi για τον οδηγό, τους φίλους και την οικογένεια1. Και για πρώτη φορά σε αυτή την κατηγορία, η Opel προσφέρει προαιρετικά την τελευταία γενιά του συστήματος φωτισμού Adaptive Forward Lighting AFL με τεχνολογία LED προαιρετικά. Όλα αυτά μεταμορφώνουν το νέο Zafira σε ένα άνετο «σαλόνι σε τροχούς» για τον οδηγό και τους επιβάτες.
Οι μελλοντικοί αγοραστές του Zafira μπορούν επίσης να επιλέξουν από μία μεγάλη γκάμα κινητήρων, αφού είναι το μοναδικό όχημα στην κατηγορία του που προσφέρει όλο το φάσμα κινητήριων συνόλων και συγκεκριμένα σύνολα βενζίνης, diesel, LPG και CNG με ισχύ από 120 έως 200 ίππους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.