Ελλαδα

Ατελείωτη ταλαιπωρία στο μετρό: Μία ώρα με το ρολόι για ένα εισιτήριο

Μηχανήματα χωρίς χαρτί, ανύπαρκτοι εκδότες και τεράστιες ουρές για τις μειωμένες κάρτες

123648844_3742119349154412_1469692113229505605_n1.jpg
Κατερίνα Καμπόσου
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
thumbnail_20181007_132716.jpg
© Κατερίνα Καμπόσου

Σταθμός του μετρό Πανεπιστήμιο στις 10.00 το πρωί: Οι ουρές μπροστά στα αυτόματα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων όχι απλώς δεν προχωρούν, αλλά έχουν αναγκάσει δεκάδες πολίτες σε πολύωρη ορθοστασία. Η υπομονή τους όμως εξαντλείται, όταν αναζητούν κάποιον υπάλληλο για μια πληροφορία και δεν υπάρχει κάποιος διαθέσιμος να τους εξυπηρετήσει. Η ταλαιπωρία διογκώνεται κατά τις ώρες αιχμής, που οι πολίτες σπεύδουν μαζικά, πολλές φορές και τελευταία στιγμή, να εκδώσουν προσωποποιημένες κάρτες μειωμένου κομίστρου μετά την κατάργηση του αντίστοιχου χάρτινου μειωμένου εισιτηρίου. Η εικόνα που βγάλαμε μας γυρίζει πίσω στην κατάσταση των προηγούμενων μηνών, με τις ατέλειωτες ουρές στα εκδοτήρια του Μετρό και ΗΣΑΠ, ενώ δεν είναι κάτι που παρατηρείται μόνο στους κεντρικούς σταθμούς. 

thumbnail_20181007_132707.jpg
© Κατερίνα Καμπόσου/ Μετρό Μέγαρο Μουσικής

Όπως εξηγεί στην Athens Voice ο Σπύρος Ρεβύθης, πρόεδρος ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών), το πρόβλημα οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έλλειψη προσωπικού, καθώς πολλοί εκδότες έχουν αναβαθμιστεί σε σταθμάρχες. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, την κατάσταση έρχεται να επιδεινώσει και το γεγονός ότι από τα 109 εκδοτήρια που υπάρχουν στους σταθμούς, μόνο 21 είναι ανοιχτά στις γραμμές 1, 2, 3 και τραμ. «Από τα 24 εκδοτήρια στη γραμμή 1, Πειραιάς - Κηφισιά, μόνο τα 5 είναι ανοιχτά. Στη γραμμή 2, Ανθούπολη-Ελληνικό, σε σύνολο 20, μόνο 7. Ενώ μόνο 6 από τα 17 στη Γραμμή 3, Αγία Μαρίνα - Αεροδρόμιο. Ταυτόχρονα στο τραμ, σε σύνολο 48 σταθμών, 3 είναι τα εκδοτήρια που μπορούν να εξυπηρετήσουν».

thumbnail_20181005_095226.jpg
© Κατερίνα Καμπόσου

Παράλληλα, ο κ. Ρεβύθης προσθέτει ότι πολλά από τα αυτόματα μηχανήματα δεν μπορούν να εκτυπώσουν εισιτήρια καθώς δεν έχουν χαρτί, κάτι που περιμένουν να τους προμηθεύσει ο ΟΑΣΑ. Από την άλλη, σύμφωνα με τους εργαζόμενους στο ΜΕΤΡΟ, η ενημέρωση που έχουν λάβει από τον ΟΑΣΑ για το θέμα είναι ότι «αργεί να φτάσει το χαρτί που έχει παραγγελθεί από τη Γερμανία».

Τι άποψη, όμως, έχει η άλλη πλευρά για το θέμα; 

Άνθρωποι του ΟΑΣΑ λένε την ίδια στιγμή στην Athens Voice ότι 3 εργολαβίες για την προμήθεια αυτή είναι σε εξέλιξη και η διαδικασία κινείται ομαλά χωρίς προβλήματα που οδηγούν σε τέτοιες ελλείψεις. Επιβεβαιώνουν ωστόσο τις ελλείψεις σε προσωπικό, τόσο σε εκδότες, οδηγούς και τεχνικούς, που ενώ δεν είναι τωρινό πρόβλημα, με τις αλλαγές που έφερε το ηλεκτρονικό εισιτήριο επιδεινώθηκε. Σύμφωνα με πληροφορίες από τον ΟΑΣΑ, το πρόβλημα έχει δρομολογηθεί να λυθεί.

thumbnail_20181008_100812.jpg
© Κατερίνα Καμπόσου/ Μετρό Πανεπιστήμιο

Από τα τελευταία στοιχεία του ΟΑΣΑ, προκύπτει ότι συνολικά μέχρι τα τέλη του Σεπτέμβρη έχουν εκδοθεί περίπου 850.000 προσωποποιημένες κάρτες από τις οποίες 218.000 σε ανέργους, 35.000 σε ΑΜΕΑ, 88.000 σε άτομα άνω των 65 ετών, 101.000 σε φοιτητές και 7.000 σε πολύτεκνους.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ