Πολιτικη & Οικονομια

Το μόνο πράγμα που λειτούργησε ρολόι και οι αρνητές του

Οι θεματοφύλακες της λούφας, της γκαντεμιάς και της μεμψιμοιρίας, διαψεύδονται συνεχώς από την πραγματικότητα. Όμως δεν πτοούνται…

img_0317_1.jpg
Σταμάτης Ζαχαρός
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δάσκαλος σε σχολείο με τηλεκπαίδευση
© EUROKINISSI/ ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

Σχόλιο για τη διενέργεια τηλεκπαίδευσης στις περιοχές που υπήρχαν προβλήματα από την κακοκαιρία και τις αντιδράσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

Ήταν μόλις δέκα λεπτά μετά την ολοκλήρωση του «πένθιμου» Υπουργικού Συμβουλίου της Τετάρτης, όταν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης στις περιοχές που υπήρχαν προβλήματα από την κακοκαιρία έλαβαν οδηγίες για τη διενέργεια τηλεκπαίδευσης. Το αποτέλεσμα έγινε ορατό το πρωί της Πέμπτης. Ποσοστό 97,6% των σχολικών τμημάτων λειτούργησαν κανονικά. Πιθανόν να θεωρείτε αυτονόητη την εξέλιξη. Όμως δεν είναι. Για την ακρίβεια, πριν από δύο μόλις χρόνια ήταν πολλές οι φωνές που αντιδρούσαν στους «φασιστικούς σχεδιασμούς της Κεραμέως». Τώρα απλώς λιγόστεψαν.

Φωνές, όπως εκείνη της Επιτροπής Παρακολούθησης και Ελέγχου του Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ. Το πρωί της Δευτέρας εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαρακτήριζε «γελοία» τη διαδικασία τηλεκπαίδευσης εν αναμονή της κακοκαιρίας. Φανταστείτε τι θα είχε συμβεί αν τη Δευτέρα είχαν λειτουργήσει και τα σχολεία. Φανταστείτε να είχαν αποκλειστεί στην Αττική Οδό μαθητές.

«Θέλουν, ακόμη και τις μέρες της κακοκαιρίας, να δείξουν δήθεν έργο και να δουλέψουν πάση θυσία οι "μηχανές" της Cisco, που βάζουν σε κίνδυνο προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών», επέμεινε η Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ. Η εναλλακτική επιλογή της -προφανώς αυτονόητης- τηλεκπαίδευσης είναι πιθανότατα η αργία. Όσο για τα προσωπικά δεδομένα, εξ όσων γνωρίζω, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων έχει κρίνει την τηλεκπαίδευση νόμιμη και πρόσφορη ως μέτρο διατήρησης της σχέσης εκπαιδευτικού-μαθητή. Επιπλέον, σύμφωνα με όσα υποστηρίζει το Υπουργείο Παιδείας, έχει λάβει ειδική μέριμνα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, επιπλέον των Γενικών Όρων Σύμβασης που ισχύουν συνήθως.

Για να είμαστε πάντως στοιχειωδώς σοβαροί, ουδείς πίστεψε ποτέ ότι η Cisco έχει ξεγελάσει όλο τον πλανήτη, εκμεταλλεύεται παράνομα τα προσωπικά δεδομένα και η ΕΠΕΚΕ παιδείας ΣΥΡΙΖΑ τους ξεμπρόστιασε. Ακόμη κι αν είχε μια πιθανότητα στο εκατομμύριο να συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει να αποδεχτούμε και τη συνωμοσιολογική θεωρία ότι παρά την τεράστια αποκάλυψη, media και εποπτικές αρχές στις ΗΠΑ κλείνουν τα μάτια για χάρη της Cisco. Το ίδιο και οι ανταγωνιστές της. Ίσως να ήταν άπαντες σε μια άγνωστη λίστα Πέτσα.

Στο πρόσφατο παρελθόν άλλωστε η αντιπολίτευση και διάφοροι άλλοι συνήθεις διαμαρτυρόμενοι έχουν μεταχειριστεί διάφορα επιχειρήματα. Όπως το ότι δεν υπήρχε ενεργή σύμβαση με τη Cisco. Χωρίς περαιτέρω διερεύνηση, με μια απλή ερώτηση, μάθαμε ότι η σύμβαση λήγει το καλοκαίρι του 2023. Γεγονός που αποδεικνύεται καθώς η πλατφόρμα λειτουργεί αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Εκτός και αν αποκαλυφθεί ότι η Νίκη Κεραμέως, στον ελεύθερο χρόνο της «χακάρει”» τα προγράμματα του διεθνούς κολοσσού. Αποκάλυψη που φαντάζομαι ότι θα συνοδευτεί από χειροπέδες.

Μια πιο σοβαρή αντίδραση αφορούσε στις ελλείψεις εξοπλισμού. Αντιπαρέρχομαι το γεγονός ότι οι χρήστες smartphone στην Ελλάδα (και ιδίως σε νεότερες και μέσες ηλικίες) αγγίζουν το 100%. Αντιπαρέρχομαι και το voucher των 200 ευρώ σε νέους 4-24 ετών. Σύμφωνα και πάλι με επίσημη ενημέρωση του Υπουργείου, τα σχολεία έχουν εφοδιαστεί με 90.000 φορητές συσκευές αλλά και με οπτικές ίνες στις κτιριακές εγκαταστάσεις για πιο γρήγορο ίντερνετ, όπου αυτό είναι δυνατό.

Και όπου δεν είναι; Ρώτησαν αμέσως οι κρυφοαρνητές της τηλεκπαίδευσης; Η απάντηση δόθηκε σαν καταπέλτης. «Εκπαιδευτικοί και οι μαθητές χρεώνονται για τη σύνδεση στο Webex» ήταν ο αστικός μύθος που επιχείρησε να χτυπήσει στο «επίμαχο», που λέγανε και παλαιότερα. Η απάντηση ήρθε από τους παρόχους internet, οι οποίοι διέψευσαν τα fake news και είπαν ξεκάθαρα ότι η πρόσβαση είναι δωρεάν για όλους. 

Οι αρνητές δεν δίστασαν να πέσουν και σε αντιφάσεις. Τώρα αρνούνται την τηλεκπαίδευση. Δύο εβδομάδες νωρίτερα όμως χλεύαζαν το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση, λέγοντας ότι «ανοίγει τα σχολεία» επειδή δεν έχει τη δυνατότητα για τηλεκπαίδευση. Τώρα διαμαρτυρηθήκαν επειδή είχε τη δυνατότητα.

Με τον τρόπο τους οι «λουδίτες των σχολείων» ουσιαστικά διαφημίζουν τα «επιτεύγματα» της Κυβέρνησης. Θυμίζουν τις πρακτικές δεκαετιών, οι οποίες δεν είχαν στόχο τη βελτίωση της εκπαίδευσης και των συνθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς. Είχαν στόχο τη λούφα και την ταυτόχρονη διατήρηση πολιτικής ισχύος για να απαιτούν οι συνδικαλιστές ανήκουστα προνόμια και να στηρίζουν τους πολιτικούς πατρόνους τους. Μερικοί πόντοι χιόνι; Ήταν αρκετοί για long weekend. Η ανάγκη για συνδικαλισμό; Ήταν αρκετή για κλειστά σχολεία και ουζάκια στη λιακάδα. Η «έκφραση» των μαθητών μέσω των καταλήψεων; ευκαιρία για κλειστά σχολεία επ’ αόριστον.

Η τεχνολογία και οι απαιτήσεις μιας κοινωνίας που προοδεύει, κατέστησαν ανενεργές αυτές τις δοκιμασμένες πρακτικές. Τότε οι «θεματοφύλακες της παραπαιδείας» δεν δίστασαν να αυτοταπεινωθούν. «Δεν είναι καταρτισμένοι οι εκπαιδευτικοί για τηλεκπαίδευση. Δεν μπορούν δηλαδή να πατήσουν το κουμπί που λέει “connect” στην πλατφόρμα. Ίσως δεν γνωρίζουν και πώς να πατήσουν το κουμπί “on” στο γκομπιούτερ. Και βέβαια δεν γνωρίζουν πως να συμπεριφερθούν φυσιολογικά και με κοινή λογική σε μια ιδιαίτερη περίσταση, προκειμένου να μη χαθούν ώρες μαθημάτων». Την απάντηση στους συνδικαλιστές και τους πολιτικούς προστάτες τους έδωσαν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Ποσοστό άνω του 90% των κλειστών εξ αιτίας της κακοκαιρίας τμημάτων λειτούργησαν το πρωί της Δευτέρας ως ψηφιακές τάξεις χάρη σε εκείνους, οι οποίοι άφησαν πίσω τη μεμψιμοιρία και λειτούργησαν με τις δεδομένες συνθήκες προς όφελος των μαθητών τους. 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ