- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
SOFTCOM: Μια παγκόσμια εταιρεία στη βαριά βιομηχανία λογισμικού
Η Δρ. Ζωή Αικατερινίδη, C.E.O. της Software Competitiveness International, μιλάει για τον απαιτητικό κόσμο της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών
Συνέντευξη με την C.E.O. της Software Competitiveness International για την παρουσία της εταιρίας σε παγκόσμιο επίπεδο και τον ρόλο που θα μπορούσε να έχει η Ελλάδα
Πώς μπορεί να κερδηθεί το στοίχημα της ανάπτυξης; Για κάποιους είναι το ερώτημα του ενός εκατομμυρίου, για κάποιους άλλους χρειάζεται πλάνο και μέθοδος. Στη δεύτερη κατηγορία ανήκει η Δρ. Ζωή Αικατερινίδη, με περισσότερα από 35 χρόνια εμπειρίας στον χώρο της πληροφορικής και στην παγκόσμια αγορά ICT και C.E.O. της Software Competitiveness International.
Η Δρ. Ζωή Αικατερινίδη, η C.E.O της εταιρείας πληροφορικής που στέκεται επάξια απέναντι στον διεθνή ανταγωνισμό, σε ένα απαιτητικό περιβάλλον όπως είναι η βαριά βιομηχανία λογισμικού, μάς εξηγεί τον όχι εύκολο τρόπο, μέσω του οποίου η Softcom σκοπεύει στα επόμενα χρόνια να έχει παρουσία σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ υπογραμμίζει και τον ρόλο που θα μπορούσε να παίξει η Ελλάδα σε αυτόν τον τομέα.
Η SOFTCOM έχει καταφέρει να είναι απόλυτα ανταγωνιστική σε ένα ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον, όπως αυτό του τομέα της Πληροφορικής και των Τηλεπικοινωνιών, όλα τα τελευταία χρόνια. Υπάρχει «μυστικό» της επιτυχίας που οδηγεί στον δρόμο της ανάπτυξης;
Η πληροφορική είναι συνυφασμένη με τη γρήγορη εξέλιξη των αγορών και της τεχνολογίας παγκοσμίως. Ως εκ τούτου αποτελεί τη βάση έργων υποδομής και όχι αναλώσιμων λύσεων. Έτσι οι χώρες που δίνουν τον παλμό στην εξέλιξη της τεχνολογίας και στον εκσυγχρονισμό των αγορών έχουν υψηλές απαιτήσεις ποιότητας για τα προϊόντα πληροφορικής και τη διασφάλιση της ποιότητας μέσω της εφαρμογής διαδικασιών για την υλοποίηση του λογισμικού. Πλαισιώνονται δε αυτά με υψηλές προδιαγραφές ασφάλειας δεδομένων. Τόσο η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών λογισμικού, όσο και η τήρηση διαδικασιών διεθνούς επιπέδου και η υψηλή ευαισθητοποίηση σε θέματα ασφάλειας πληροφοριών και δεδομένων αποτελούν δομικά στοιχεία της νοοτροπίας της εταιρείας μας.
Επιπρόσθετα, η ευελιξία και η ετοιμότητά μας στη γρήγορη ενσωμάτωση των τεχνολογικών εξελίξεων του τομέα αυτού, τόσο από πλευράς τεχνολογίας όσο και από πλευράς μεθοδολογίας, μας βοηθούν να συμπορευόμαστε με τις γρήγορες εξελίξεις του τομέα αυτού και να είμαστε πάντα «ετοιμοπόλεμοι» για τις ανάγκες των πελατών μας. Πέραν τούτου, η συνέπεια στη δουλειά μας, ο σεβασμός στον πελάτη, η ευαισθητοποίησή μας στις ανάγκες του και στις ανάγκες της αγοράς, καθώς και η καινοτόμος προσέγγιση κάθε θέματος που μας ανατίθεται, μας βοήθησαν να κερδίσουμε γρήγορα, αλλά και να διατηρήσουμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας. Έτσι, γίναμε στρατηγικοί προμηθευτές τους, χτίζοντας μακροχρόνιες σχέσεις συνεργασίας μαζί τους. Εν συντομία, το «μυστικό» της επιτυχίας μας είναι το μεράκι για τη δουλειά μας και η συνέπειά μας σε όσα συμφωνούμε και αναλαμβάνουμε. Αυτό είναι δε κοινή νοοτροπία και κοινό μέλημα όλης της ομάδας μας.
Έχετε καθιερωθεί στη διεθνή αγορά και συνεχίζετε να επεκτείνεστε. Ποιες είναι οι προκλήσεις της επόμενης ημέρας και πώς σκοπεύετε να ανταποκριθείτε σε αυτές;
Η γεωγραφική επέκταση της εταιρείας και η ενδυνάμωσή της σε άλλες ηπείρους είναι πλέον πρωταρχικό μας ενδιαφέρον. Η ωριμότητα της εταιρείας το επιτρέπει αυτό, η κατάσταση των αγορών το επιβάλλει.
Μπορεί η βαριά βιομηχανία λογισμικού να αποτελέσει ένα πεδίο στο οποίο η Ελλάδα θα μπορούσε, αν όχι να πρωταγωνιστήσει, να γίνει ένας σημαντικός κρίκος στη διεθνή αλυσίδα καινοτομίας;
Πάντα το πίστευα αυτό. Εξάλλου αυτό ήταν και η κινητήρια δύναμη ίδρυσης της εταιρείας μας. Το επιστημονικό δυναμικό της Ελλάδας στον τομέα της πληροφορικής είναι πολύ αξιόλογο. Υπό την προϋπόθεση ότι η αγορά της πληροφορικής στη χώρα μας θα ταυτιστεί με τα όσα ανέφερα σε προηγούμενη ερώτησή σας αναφορικά με τον τρόπο παραγωγής του λογισμικού, που απαιτεί η βαριά βιομηχανία λογισμικού, η Ελλάδα μπορεί κάλλιστα να καλύψει μεγάλο μέρος των αναγκών παραγωγής απαιτητικού λογισμικού και να εδραιωθεί στη βιομηχανία αυτή. Αυτό θα οδηγήσει, οι αξιόλογοι Έλληνες επιστήμονες του τομέα να βρουν όσα επιζητούν για την επαγγελματική τους καταξίωση στην Ελλάδα. Μια ώθηση στην κατεύθυνση αυτή μπορεί κάλλιστα να δώσει ο επαναπατρισμός μέρους των Ελλήνων επιστημόνων, που την προηγούμενη δεκαετία, λόγω συνθηκών, αναγκάστηκε να μεταβεί και να δραστηριοποιηθεί στο εξωτερικό.
Ζούμε ήδη στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης. Τι άλλο θα δούμε στο μέλλον και πώς οραματίζεστε τη SOFTCOM σε 5 χρόνια από σήμερα;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι μια πρόσθετη επανάσταση, που φέρνει αλλαγές στην αγορά και ήδη έχει οδηγήσει σε σημαντική εγρήγορση σε πολλούς τομείς. Όπως κάθε επανάσταση, πιστεύω ότι θα έχει και αυτή τόσο τις θετικές όσο και τις αρνητικές πλευρές της. Όμως, πώς μπορεί κανείς, ιδίως στον τομέα της πληροφορικής, να αγνοήσει μια τέτοια εξέλιξη; Ήδη εδώ και κάποια χρόνια έχουμε ξεκινήσει τα πρώτα μας βήματα στην κατεύθυνση αυτή, και ειδικότερα στην αγορά του Διαστημικού Τομέα. Η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι σήμερα μια εκ των στρατηγικών κατευθύνσεων ενίσχυσης των δραστηριοτήτων της εταιρείας μας. Έτσι είμαστε σε φάση διεύρυνσης της παρουσίας μας στην κατεύθυνση αυτή και στις άλλες αγορές μας, ενδεχομένως δε και σε νέες. Το όραμά μας για τα επόμενα 5 χρόνια είναι η παρουσία της εταιρείας μας σε παγκόσμιο επίπεδο και, όπως πάντα, σε τεχνολογίες και έργα αιχμής της παγκόσμιας αγοράς. Έτσι, θα συμβάλλουμε και εμείς στην ενίσχυση της οντότητας της χώρας μας στη διεθνή αλυσίδα καινοτομίας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πώς θα διαβάσετε πίσω από τα νούμερα και θα δείτε την αλήθεια πίσω από τα metrics
Οι ιστορίες της Αδριανής και του Γιώργου, εργαζόμενοι με αξιοσημείωτη πορεία στη Dialectica, είναι από αυτές που μας κάνουν να κοιτάμε μπροστά με ακόμη μεγαλύτερη αισιοδοξία.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε στο energy management της εταιρείας
Ενοποίηση δύο ιστορικών ονομάτων με στόχο την ανάπτυξη στην ελληνική και διεθνή αγορά τροφίμων
Το πάρκο συμπληρώνει τέσσερα χρόνια λειτουργίας
Παράλληλα, οι δύο εταιρείες θα αναπτύξουν κοινές λιανικές υπηρεσίες
Ένα επεισόδιο για κάθε επιχειρηματία που εγκλωβίζεται στη σκέψη και ψάχνει το θάρρος να περάσει στη δράση
Η κατασκευή αναμένεται να ξεκινήσει το προσεχές διάστημα
Η ATHENS VOICE ανοίγει τον φάκελο «Work Ethics» και ψάχνει απαντήσεις:
Με περισσότερους από 2.800 εργαζόμενους σε 19 χώρες, η ιστορία της ανάπτυξης της εταιρείας είναι κυρίως ιστορία ανθρώπων
Η πώληση δεν είναι μόνο τεχνική ή εκπαίδευση· είναι πρωτίστως επικοινωνία, κατανόηση και ανθρώπινη σύνδεση.
Άρθρο της Δήμητρας Δασκαλάκη, Γενικής Διευθύντριας Οργανωσιακής Ανάπτυξης & Επικοινωνίας της ΜETRO (My market και METRO Cash & Carry)
Μια επιχειρηματική ιστορία επιτυχίας που βασίζεται στη φιλοσοφία «οι άνθρωποί μας, η δύναμή μας»
Η Νικολέττα Κολομπούρδα, Chief People Officer & Member of the Board, Lidl Ελλάς, μιλάει για τη νέα διεθνή καμπάνια της Lidl
Με σεβασμό στις αρχές της ΕΚΕ, η εταιρεία διασφαλίζει τις αξίες της ισότητας, της προσβασιμότητας και της συμπερίληψης
Κουλτούρα ευθύνης, διαφάνεια, διαφορετικότητα, προσφορά στην κοινωνία
Πώς ένας σύγχρονος χώρος εργασίας δημιούργησε μια κουλτούρα αυθεντικής ανθρώπινης σύνδεσης
Ένα εργασιακό περιβάλλον που επενδύει στη γνώση, στηρίζει την ευεξία και προάγει την ισότητα
Η κουλτούρα συνεργασίας και ανάπτυξης στην καρδιά της φιλοσοφίας των εταιρειών του Ομίλου
Η εκδήλωση επανέρχεται στις 18 Δεκεμβρίου, ενώνοντας την έρευνα και την καινοτομία με το επιχειρείν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.