Ελλαδα

Mεγάλες προσπάθειες στην Αθηνών - Θεσσαλονίκης: Αγώνας δρόμου για να ανοίξει το Σάββατο

Η έκτακτη ενημέρωση της Πυροσβεστικής

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κακοκαιρία Daniel: Προσπάθειες για να ανοίξει η Αθηνών - Θεσσαλονίκης
© EUROKINISSI/ΜΠΟΛΑΡΗ ΤΑΤΙΑΝΑ

Κακοκαιρία Daniel - Πυροσβεστική: Καταβάλλονται μεγάλες προσπάθειες για να ανοίξει η Αθηνών - Θεσσαλονίκης που παραμένει κλειστή

Στο τρίγωνο Λάρισα, Καρδίτσα, Τρίκαλα όλες οι βασικές οδικές αρτηρίες είναι ανοικτές, ενώ από χθες το απόγευμα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία και τα δυο ρεύματα του οδικού άξονας Τρικάλων-Λάρισας, τόνισε πριν από λίγο ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του Πυροσβεστικού Σώματος, Γιάννης Αρτοποιός, κατά την έκτακτη ενημέρωση από το Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων στη Λάρισα.

Στην Εθνική οδό Αθηνών- Θεσσαλονίκης έχει σημειωθεί σημαντική υποχώρηση των υδάτων, σημείωσε ο κ. Αρτοποιός προσθέτοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες, ώστε τις επόμενες ώρες να επέλθει η αποκατάσταση της κυκλοφορίας. Προς το παρόν παραμένει κλειστή λόγω των πλημμυρικών φαινομένων των προηγούμενων ημερών.

Στη συνέχεια ο κ. Αρτοποιός σημείωσε ότι το Επιχειρησιακό Κέντρο του Πυροσβεστικού Σώματος και της Πολιτικής Προστασίας έχει δεχθεί πανελλαδικά περισσότερες από 11.946 κλήσεις και έχει προβεί στην διάσωση 4.594 πολιτών προς ασφαλή σημεία.

Πιο συγκεκριμένα μόνο στην Περιφέρεια Θεσσαλίας σημειώθηκαν 9.579 κλήσεις και 3.576 διασώσεις και συνολικά 2.900 αντλήσεις υδάτων από πλημμυρισμένους χώρους.

Αναφορικά με την κατάσταση στις Περιφερειακές Ενότητες Τρικάλων και Καρδίτσας, ο κ. Αρτοποιός επισήμανε ότι οι περισσότερες περιοχές είναι πλήρως προσβάσιμες όπως ο Παλαμάς, οι Σοφάδες, Κοσκινάς , Ψαθοχώρι, Φαρκαδόνα, Καλογριανά, Μεγάλα Καλύβια, Πηνειαδα , ενώ πρόσβαση μόνο με μεγάλα οχήματα γίνεται στις περιοχές Μεταμόρφωση, Μαραθέα Κόρδα και Βλοχός.

Για τον Βλοχό ο εκπρόσωπος Τύπου τους Πυροσβεστικού Σώματος σημείωσε ότι εκεί οι κάτοικοι παραμένουν οικειοθελώς και είναι ασφαλείς, όπως και στις υπόλοιπες περιοχές. Ωστόσο, τόνισε ότι οι δυνάμεις του Πυροσβεστικού Σώματος και της Πολιτικής Προστασίας βρέθηκαν και το πρωί σήμερα εκεί όπως και όλο αυτό το χρονικό διάστημα στην περιοχή προκειμένου να τους παράσχουν οποιαδήποτε βοήθεια.

Ο οικισμός Κεραμίδι Τρικάλων παραμένει μη προσβάσιμος, όπως είπε ο κ. Αρτοποιός, ενώ οι κάτοικοι εκεί έχουν αποχωρήσει.

Στο μεταξύ το ορεινό οδικό δίκτυο προς Ασπροποτάμο Τρικάλων είναι κατεστραμμένο και αποκλεισμένο και εφοδιασμός ειδών πρώτης ανάγκης πραγματοποιείται με ελικόπτερο, σύμφωνα με τον κ. Αρτοποιό, που πρόσθεσε ότι γίνεται προσπάθεια διάνοιξης δρόμων μέσω δασικών οδών από Πύλη Τρικάλων.

Αντλήσεις υδάτων πραγματοποιούνται στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας , δήλωσε ο κ. Αρτοποιός , και πιο συγκεκριμένα στους οικισμούς Αγιο Θωμά, Νέα Σμύρνη και Ιπποκράτη Στις εργατικές κατοικίες της συνοικίας Γιάννουλης Λάρισας πραγματοποιούνται μεταφορές συμπολιτών μας όλο το χρονικό διάστημα από το πρωί με πλωτά μέσα.

Παράλληλα έχει δοθεί στην κυκλοφορία και το ρεύμα από Λάρισα προς Τύρναβο και πραγματοποιούνται μεταφορές μόνο με αστικά λεωφορεία.

Σύμφωνα με τον κ. Αρτοποιό οι περιοχές Αμφιθέα, Ομορφοχώρι και Πλατύκαμπος είναι πλέον προσβάσιμες, ενώ στις περιοχές Ομόλιο, Κουλούρα Μεσάγγαλα Αλεξανδρινή, Στόμιο Στεφανοβίκειο , Ριζόμυλο παραμένουν δυνάμεις σε προληπτική επιτήρηση του πλημμυρικού φαινομένου.

«Επισημαίνεται ακόμη ότι σε όλες τις περιοχές παραμένουν ισχυρές δυνάμεις του ΠΣ και της ΠΠ, ΓΕΕΘΑ, ΕΛΑΣ, καθώς και η τοπική αυτοδιοίκηση Α' και Β' βαθμού. Σημαντική είναι και η συνεισφορά εθελοντών και εθελοντικών ομάδων.Είμαστε από την πρώτη στιγμή τα ξημερώματα της 5ης Σεπτεμβρίου δίπλα στο δοκιμαζόμενο λαό της Θεσσαλίας και θα είμαστε δίπλα τους σε ότι απαιτηθεί» κατέληξε ο κ. Αρτοποιός.

Σταϊκούρας: Αγώνας δρόμου για να ανοίξει το Σάββατο η εθνική οδός Αθήνας - Θεσσαλονίκης

Την ίδια ώρα, μιλώντας στην ΕΡΤ ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε ότι γίνεται αγώνας δρόμου για να ανοίξει η εθνική οδός Αθήνας - Θεσσαλονίκης, με εκτίμηση ότι θα ανοίξει το πρωί του Σαββάτου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και την Κυριακή αντίστροφα με μία λωρίδα καθόδου.

Συγκεκριμένα δήλωσε πως: «Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται να έχει περιοριστεί στα 450 μέτρα. Αυτή τη στιγμή σε ένα ύψος περίπου 35 εκατοστών ήταν 3 χιλιόμετρα το πρόβλημα. Η προσδοκία και η εκτίμηση είναι ότι το Σάββατο το πρωί θα ανοίξει το οδικό δίκτυο από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη και θα επιδιώξουμε να ανοίξει την Κυριακή το πρωί κάποια λωρίδα από τη Θεσσαλονίκη προς την Αθήνα. Αλλά αυτές είναι οι εκτιμήσεις που είχαμε πριν από αυτό. Μπορεί να μεταβληθεί».

Συμπλήρωσε πως «υπάρχουν αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, έτσι ώστε να διευκολύνονται οι πολίτες σε αυτό που λέγονται διόδια σε κάποιους συγκεκριμένους οδικούς άξονες».

Επίσης εκτίμησε ότι το κόστος στο σιδηροδρομικό δίκτυο ενδέχεται να φτάσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ και συμπεριέλαβε στο κόστος των καταστροφών και όσες παρεμβάσεις έγιναν μετά το δυστύχημα των Τεμπών, με αποτέλεσμα να υπάρχει κίνδυνος να επανέλθει ο σιδηρόδρομος μετά από αρκετούς μήνες.

Τόνισε πως «Στις προχθεσινές αποφάσεις που ελήφθησαν στο Στρασβούργο, μεταξύ άλλων απεφασίσθη να μπορεί να γίνει χρήση του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και εξασφαλίσαμε για πρώτη φορά ευελιξία στο Ταμείο ανάκαμψης, έτσι ώστε αυτά τα 600 εκατομμύρια να δοθούν για υποδομές, υποδομές, οδικοί άξονες, σιδηρόδρομοι».

Συνέχισε λέγοντας πως: Ως προς τον Ιανό έχουμε και ερώτημα αν θέλουμε να κάνουμε έργα με ανθεκτικότητα τέσσερις φορές στον Ιανό, γιατί αυτό που συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα είχε χαρακτηριστικά πρωτόγνωρα σε χρονικό διάστημα 200 300 ετών. Αυτό σημαίνει ότι και το κόστος είναι διαφορετικό και οι πηγές χρηματοδότησης είναι διαφορετικές. Άρα, αν μπορώ να συνοψίσω τη στρατηγική στρατηγική, έχει τρεις πυλώνες. Ο πρώτος πυλώνας είναι άμεσα έργα αποκατάστασης. Αυτά θα κοστίσουν ή τουλάχιστον έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση 600 εκατ. Ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σε αυτά τα έργα βάζω και τα σχολεία.

Ήδη οι Κτιριακές Υποδομές σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας ελέγχει τα σχολεία και θα συνεχιστεί αυτός ο έλεγχος της επόμενης ημέρας. Και τρίτον, είναι υφιστάμενες υποδομές που θα πρέπει να ελέγξουμε την ανθεκτικότητά τους. Παράδειγμα Γέφυρες σε όλη την Ελλάδα θα έχουμε μέχρι το τέλος του έτους μητρώο σε λειτουργία ώστε να γνωρίζουμε πόσες γέφυρες έχουμε με μήκος άνω των 6 μέτρων, ποια είναι η ανθεκτικότητά τους και τι παρεμβάσεις πρέπει να κάνουμε. Όπως επίσης πρέπει να δούμε και τα αντιπλημμυρικά στο σύνολό τους για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε όσο γίνεται».

Συμπλήρωσε επίσης ότι: «Τα αντιπλημμυρικά έργα, όχι μόνο εκεί, παντού ανήκουν στην περιφέρεια και η Περιφέρεια έχει δώσει αναλυτική λίστα των αντιπλημμυρικών έργων που έχουν γίνει στην περιοχή. Μετά τον ΙΑΝΟ, σύμφωνα με την ενημέρωση, την επίσημη των υπηρεσιών. Έγιναν και άλλα περίπου σε 450 θέσεις, τα οποία έργα φαίνεται ότι άντεξαν μέσα σ αυτή την κρίση όμως έχω ζητήσει αναλυτικά στοιχεία και εκτός αυτής της περιοχής. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάνει δέκα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα και σχεδιάζει και κάποια ακόμα για τα μεγάλα στρατηγικής σημασίας έργα. Ανήκουν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Τα αντιπλημμυρικά, όχι αυτά που ανήκουν στη Περιφέρεια».

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ