Ελλαδα

Δεν μπορούν να οδηγούν μηχανή οι κάτοχοι διπλώματος ΙΧ

Η ΚΥΑ που προκάλεσε αντιδράσεις και οδήγησε το Υπουργείο Μεταφορών να δώσει διευκρινίσεις για το θέμα

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
mixani.jpg
Μηχανή © EUROKINISSI

Όσοι έχουν δίπλωμα για ΙΧ όχημα (κατηγορία Β) δεν μπορούν να οδηγούν μηχανή, σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από το Υπουργείο Μεταφορών.

Ο κάτοχος διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου κατηγορίας Β δεν μπορεί να οδηγήσει και μοτοσικλέτα μέχρι και 125 κ.εκ. χωρίς εξετάσεις και εκπαίδευση.

Το Υπουργείο Μεταφορών προχώρησε σε διευκρινίσεις, μετά την αναστάτωση που προκάλεσε ΚΥΑ, για το αν τελικά κάτοχοι διπλώματος οδήγησης Β κατηγορίας επιτρέπεται να οδηγούν μοτοσικλέτα 125 κυβικών εκατοστών χωρίς να έχουν δίπλωμα της κατηγορίας Α1.

Η υπ' αριθμόν Κοινή Υπουργική Απόφαση A3/Οικ. 56475/6635 προσαρμόζει την ελληνική νομοθεσία ως προς τις διατάξεις της οδηγίας 2020/612/ΕΕ της Επιτροπής της 4ης Μαΐου 2020 και τροποποιεί την οδηγία 2006/126/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την άδεια οδήγησης, καθώς και τo Παράρτημα Ι του π.δ. 51/2012 (Α΄ 101).

Το Υπουργείο Μεταφορών ξεκαθαρίζει ότι η συγκεκριμένη ρύθμιση αφορά μόνο στην προσαρμογή του Πληροφοριακού Συστήματος του υπουργείου, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα συμπλήρωσης του εντύπου των αδειών οδήγησης. Συνεπώς, «δεν δίνεται αυτόματα το δικαίωμα οδήγησης δικύκλου κατηγορίας Α1 από κάτοχο άδειας οδήγησης κατηγορίας Β, για το οποίο απαιτείται νόμος, ο οποίος, αν και εφόσον εκδοθεί, θα περιγράφει τους  όρους και προϋποθέσεις για την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης».

Το θέμα που προέκυψε με την ΚΥΑ και το αν τελικά κάτοχος διπλώματος κατηγορίας Β μπορεί να οδηγήσει νόμιμα και χωρίς εξετάσεις μηχανή έως 125 κ.εκ. προκάλεσε την έντονη αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης.

Αντιδράσεις από Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης για ΚΥΑ Υπουργείου Μεταφορών

Μεταξύ άλλων αναφέρει ότι με τη συγκεκριμένη απόφαση η οποία καταργεί την εκπαίδευση ενός υποψηφίου οδηγού μοτοσικλέτας, θα αυξηθούν σημαντικά τα τροχαία συμβάντα στη χώρα μας.

«Δεν έχει θέση μια τέτοια νομοθεσία-ντροπή σε μια χώρα όπου μόνο το 2018 καταγράφηκαν 6.638 παθόντα πρόσωπα σε τροχαία συμβάντα με μοτοσικλέτα», αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης, Αρης Ζωγράφος.

Και συνεχίζει: «Η μοτοσικλέτα συμπεριφέρεται διαφορετικά από τα άλλα οχήματα επειδή έχει διαφορετική φιλοσοφία κατασκευής. Είναι όχημα μονής γραμμής, ο οδηγός βρίσκεται επάνω και όχι μέσα στο όχημα, και για αυτό τον λόγο ο χειρισμός της είναι πολύ πιο δύσκολος από τον χειρισμό ενός αυτοκινήτου. Η μοτοσικλέτα στρίβει, φρενάρει, επιταχύνει και συμπεριφέρεται διαφορετικά από ένα αυτοκίνητο, απαιτεί καλή ισορροπία και πλήρη συντονισμό άκρων από τον αναβάτη».

«Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη όλα τα παραπάνω, γίνεται σαφές το προφανές: όχι μόνο είναι αναγκαίο ένας οδηγός μοτοσικλέτας να εκπαιδεύεται, αλλά χρειάζεται η εκπαίδευση αυτή να είναι εξειδικευμένη στις αυξημένες απαιτήσεις του οχήματος και της οδικής πραγματικότητας» καταλήγει.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ