- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Με μέγιστη ταχύτητα ...30 χλμ ανά ώρα έφτασε οδικώς στη Θεσσαλονίκη από τη Νότια Ιταλία ο πρώτος συρμός του Μετρό.
Με μέγιστη ταχύτητα ...30 χιλιομέτρων μεταφέρθηκαν οδικώς από το Ρέτζιο Ντι Καλάμπρια μέχρι τη Θεσσαλονίκη τα τέσσερα βαγόνια που αποτελούν τον πρώτο συρμό του Μετρό Θεσσαλονίκης, τα οποία αφίχθησαν στην πόλη στις 5.30 τα ξημερώματα σήμερα, πάνω σε δύο τράκτορες (νταλίκες).
Τα τέσσερα βαγόνια, συνολικού μήκους άνω των 51 μέτρων (περίπου 13 μέτρων έκαστο), βρίσκονται πλέον στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας στη Θεσσαλονίκη, ώστε να ακολουθήσει η τοποθέτησή τους με γερανό πάνω στις ράγες, η συναρμολόγησή τους, τα αποκαλυπτήρια (αύριο στις 10 το πρωί, παρουσία του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη) και τελικά η έναρξη των δοκιμών και των δοκιμαστικών δρομολογίων. Μάλιστα, στον χώρο τοποθετήθηκε ειδική σιδηροτροχιά, εν είδει σιδερένιας ράμπας, ειδικά για την υποδοχή του συρμού, κατά την εκφόρτωσή του από τους τράκτορες.
«Θα γίνουν δοκιμές και πάνω στις σιδηροτροχιές στο αμαξοστάσιο, ενώ τα δοκιμαστικά δρομολόγια αναμένεται να ξεκινήσουν στο τέλος του καλοκαιριού ή τις αρχές του φθινοπώρου, πιθανότατα προς το τέλος του Σεπτεμβρίου», εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, σύμφωνα με τον οποίο ο συρμός ξεκίνησε από το Ρέτζιο ντι Καλάμπρια και στη συνέχεια πέρασε από το Μπρίντιζι στην Ηγουμενίτσα με καράβι, πριν συνεχίσει οδικώς το ταξίδι του για τον τελικό προορισμό του το πρωί της Τρίτης.
Το βάρος και ο όγκος των βαγονιών δε, ήταν τέτοια, ώστε οι τράκτορες που τα μετέφεραν δεν μπορούσαν να αναπτύξουν ταχύτητα άνω των 30 χιλιομέτρων, στη διαδρομή από το εργοστάσιο της "Hitachi" στη Νότια Ιταλία μέχρι τη Θεσσαλονίκη.
Όταν έρθει η ώρα να δρομολογηθεί κανονικά στις γραμμές του Μετρό Θεσσαλονίκης, ο συρμός θα μπορεί -με βάση τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου μέσου σταθερής τροχιάς και την απόσταση των σταθμών μεταξύ τους- να αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 80 χιλιομέτρων ανά ώρα και υπολογίζεται ότι θα έχει μέση εμπορική ταχύτητα 30 χλμ/ώρα.
Η δε χρονοαπόσταση μεταξύ των συρμών θα είναι 1,5 λεπτό, «κάτι που σημαίνει ότι με χωρητικότητα 450 επιβατών (περίπου 100 καθήμενων) ανά συρμό (σ.σ. συνολικά οι συρμοί θα είναι 18), το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μπορεί σε πλήρη λειτουργία και σε ώρα αιχμής να μεταφέρει 18.000 επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση» όπως επισήμανε ο κ. Μυλόπουλος.
Υπενθυμίζεται ότι όταν το έργο ολοκληρωθεί, καθημερινά θα κινούνται στις σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης 18 αυτόματοι συρμοί, πλήρως κλιματιζόμενοι και χωρίς οδηγό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Ήταν δικός μας άνθρωπος», είπε ο Ολυμπιονίκης - Τα χειρόγραφα που του έστελνε μετά από κάθε Ολυμπιάδα
Πότε και πού θα γίνει η κηδεία του σύμφωνα με την επιθυμία του
Η εμβληματική μορφή της Ορθοδοξίας εκοιμήθη σε ηλικία 95 ετών
Αναλυτική πρόγνωση από την EMY
Γιατί γιορτάζει στις 14 Φεβρουαρίου
Η ερώτηση για την Άννα Βίσση, με την οποία είναι παλιοί γνώριμοι
Ποια είναι τα αδικήματα
H υπηρεσία δεν απαιτεί κωδικούς εισόδου
Η πρώτη δημόσια εμφάνιση του ζευγαριού πραγματοποιήθηκε στις 16 Ιανουαρίου στο Τατόι
Στο Α' Νεκροταφείο η ταφή του
Βρέθηκαν και ναρκωτικά κατά τις έρευνες - Η ενημέρωση της ΕΛ.ΑΣ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.