- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Πτήση πάνω από τα δάση και τα αρχαία του Ελληνικού
Kίνδυνος να χαθεί άλλη μια χρονιά για την εμβληματική επένδυση
Mπορεί ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας να προσκαλεί ξένους επιχειρηματίες να επενδύσουν στην Ελλάδα, ωστόσο, όσοι έχουν ήδη επιλέξει να τοποθετήσουν χρήματα στη χώρα μας, γνωρίζουν ότι τα λόγια απέχουν παρασάγγας από τις πράξεις, καθώς αρκετοί από τους επενδυτές έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με τον κυκεώνα της γραφειοκρατίας, της διοικητικής αναποτελεσματικότητας, των ιδεοληπτικών εμμονών και των αντιδράσεων από μικρά ή μεγάλα συμφέροντα.
Η αξιοποίηση της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό είναι η πλέον εξόφθαλμη περίπτωση. Το ένα εμπόδιο διαδέχεται το άλλο, με αποτέλεσμα μια εμβληματική –λόγω μεγέθους και ποιοτικών χαρακτηριστικών– επένδυση, να κινδυνεύει ανα πάσα στιγμή να τιναχτεί στον αέρα, καθώς εγείρονται διαρκώς ζητήματα θεσμικού χαρακτήρα, προκειμένου να μη δοθεί το πράσινο φως, ώστε να ξεκινήσουν οι εργασίες.

Αιχμή του δόρατος για τους πολέμιους της επένδυσης είναι ο ορισμός αρχαιολογικών χώρων εντός του ακινήτου του πρώην Αεροδρομίου και ο χαρακτηρισμός επιφάνειας 37 στρεμμάτων σε δασική περιοχή.
Αν και η Επιτροπή Επίλυσης Δασικών Αμφισβητήσεων έκανε δεκτή την ένσταση της Ελληνικόν Α.Ε., και του ΤΑΙΠΕΔ, κατά της απόφασης του δασάρχη Πειραιά για το περίφημο «δάσος» του Ελληνικού, δύο οικολογικές οργανώσεις προσέφυγαν στο ΣτΕ ροκανίζοντας κι άλλο το χρόνο.

Όσο για το τον ορισμό αρχαιολογικών χώρων, αυτός έχει εξελιχθεί σε πολιτικό θρίλερ, προκαλώντας εσωκομματικές και ενδοκυβερνητικές τριβές.

Η ηγεσία του Σύριζα πληρώνει τις αμαρτίες του παρελθόντος, καθώς αδυνατεί να πείσει για την αναγκαιότητα της επένδυσης τα στελέχη που έχουν μείνει στην εποχή του «Όχι σε όλα», ενώ την ίδια ώρα άλλη μερίδα του κυβερνώντος κόμματος αναγνωρίζει ότι το να προχωρήσει η εν λόγω επένδυση το μεγάλο στοίχημα. Άλλη εξέλιξη θα είναι ασύμβατη με το αφήγημα της κυβερνητικής βούλησης για προσέλκυση και διευκόλυνση επενδύσεων, που ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει προτάξει.

Το βέβαιο είναι ότι, καθώς οι περιπέτειες και τα εμπόδια δεν έχουν τελειωμό, μεγαλώνει ο κίνδυνος να χαθεί άλλη μια χρονιά για το οικονομικό κλείσιμο του έργου. Έτσι, θα μεταβληθεί ξανά το χρονοδιάγραμμα, αφού δεν θα καταστεί δυνατό να αρχίσουν τα πρώτα χωματουργικά έργα στις αρχές του 2018, ενώ οι καθυστερήσεις θα στερήσουν από τα φετινά έσοδα των αποκρατικοποιήσεων το ποσό των 300 εκατ. ευρώ, όσα δηλαδή προβλέπονται με βάση τη συμφωνία του 2014 να καταβάλει ο επενδυτής ως προκαταβολή στο Δημόσιο από το συνολικό τίμημα των 915 εκατ. ευρώ.







ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τεράστιοι όγκοι νερού από την κακοκαιρία «Byron» έσπασαν τα αναχώματα
Τραυματίστηκε ένας αστυνομικός από ρίψη πέτρας και μεταφέρθηκε στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης
Πότε ξεκινά η επαναλειτουργία της βασικής γραμμής
Αναλυτικά η πρόγνωση του καιρού το Σαββατοκύριακο
Από το μεσημέρι η στάθμη του ποταμού έχει ανέβει δύο μέτρα
Οι σταθμοί αυτοί θα κλείσουν εκ νέου στις 17:00
Γιατροί «στόχευαν» ΑΜΚΑ για εικονικές συνταγογραφήσεις
Υπερχείλισε χείμαρρος στη Φοινικούντα
Βροχοπτώσεις άνω των 40–50 mm/ώρα στην Αττική από την κακοκαιρία Byron
Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σε πολλές περιοχές της χώρας
Ομάδα αγροτών προσπάθησε να περάσει τον αστυνομικό κλοιό και να κινηθεί προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Τι ζητά ο δήμαρχος από τον Νίκο Χαρδαλιά
Συνεχίζονται οι ισχυρές βροχοπτώσεις - Οδηγίες για ασφάλεια και δικαιώματα
Πού έχει αποκατασταθεί η κυκλοφορία
Δεν μπορούσε να προσεγγίσει Super Puma λόγω των καιρικών συνθηκών
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.