Κοσμος

ΗΠΑ: 19χρονη αποφοίτησε με άριστα από το σχολείο, αλλά υποστηρίζει ότι δεν ξέρει να γράφει και να διαβάζει

Γιατί αποφάσισε να προχωρήσει σε μηνύσεις

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ΗΠΑ: 19χρονη αποφοίτησε με άριστα από το σχολείο, αλλά υποστηρίζει ότι δεν ξέρει να γράφει και να διαβάζει
ΗΠΑ: 19χρονη αποφοίτησε με άριστα από το σχολείο, αλλά υποστηρίζει ότι δεν ξέρει να γράφει και να διαβάζει © Aleysha Ortiz

ΗΠΑ: 19χρονη αποφοίτησε με άριστα από το σχολείο, αλλά υποστηρίζει ότι δεν ξέρει να γράφει και να διαβάζει - Γιατί αποφάσισε να προχωρήσει σε μηνύσεις

Η Aleysha Ortiz είναι 19 ετών και ονειρεύεται να γράψει μια μέρα ιστορίες και ίσως ένα βιβλίο. Μπορεί να ακούγεται σαν μία λογική φιλοδοξία της νεαρής γυναίκας από το Κονέκτικατ που μόλις τελείωσε το σχολείο, ωστόσο, της είναι πολύ δύσκολο να το πράξει. 

Παρά το γεγονός ότι αποφοίτησε τον περασμένο Ιούνιο από το Δημόσιο Λύκειο του Χάρτφορντ του Κονέκτικατ και ούσα αριστούχος στο σχολείο, κέρδισε μια υποτροφία για το κολέγιο, η Aleysha δηλώνει αναλφάβητη και υποστηρίζει ότι δεν ξέρει να διαβάζει ή να γράφει.

Αποφοίτησε με άριστα, πράγμα που συνήθως σημαίνει ότι ένας μαθητής έχει επιδείξει καλούς βαθμούς και ήταν επιμελής. Αλλά μετά από 12 χρόνια φοίτησης σε δημόσια σχολεία στο Χάρτφορντ, η Aleysha κατέθεσε σε μια συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τον Μάιο του 2024 ότι δεν ήξερε να διαβάζει ή να γράφει. Ξαφνικά, λέει, οι υπεύθυνοι του σχολείου φάνηκαν να ανησυχούν για την απονομή του διπλώματος.

Δύο μέρες πριν την αποφοίτηση, λέει, οι υπεύθυνοι της σχολικής περιφέρειας της είπαν ότι θα μπορούσε να αναβάλει την αποφοίτησή της με αντάλλαγμα εντατικά μαθήματα.  Η Aleysha μηνύει τώρα το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο του Χάρτφορντ και την πόλη του Χάρτφορντ για αμέλεια, καθώς και την υπεύθυνη της ειδικής εκπαίδευσης, Τίλντα Σαντιάγκο, για πρόκληση συναισθηματικής δυσφορίας από αμέλεια.

Ο Jesse Turner, ο οποίος διευθύνει το Literacy Center στο Central Connecticut State University, λέει ότι η ποιότητα της ειδικής εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία συχνά ποικίλλει. Μια έκθεση του 2019 από την EdBuild, η οποία προωθεί την ισότητα στα δημόσια σχολεία , διαπίστωσε ότι οι περισσότερες σχολικές περιφέρειες μη λευκών στις ΗΠΑ λαμβάνουν 23 δισεκατομμύρια δολάρια λιγότερα από τις περιφέρειες που εξυπηρετούν κυρίως λευκούς μαθητές. Οι εγγραφές μειονοτήτων στα δημόσια σχολεία του Χάρτφορντ ήταν περίπου 90% κατά τα σχολικά έτη 2020-2021 και 2021-2022. «Η Αμερική θα έπρεπε να κάνει μια ερώτηση: Νοιαζόμαστε πραγματικά για τα παιδιά μας – όλα τα παιδιά μας;» ρωτάει ο Τέρνερ.

Οι μαθησιακές δυσκολίες που αντιμετώπισε 

Η Aleysha γεννήθηκε στο Πουέρτο Ρίκο, όπου ακόμη και ως νήπιο λέει ότι έδειξε στοιχεία μαθησιακών δυσκολιών. Η μητέρα της, Κάρμεν Κρουζ, λέει ότι ήξερε από νωρίς ότι η κόρη της χρειαζόταν βοήθεια. «Είδα ότι είχε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα που έπρεπε να αντιμετωπίσει», λέει ο Κρουζ σε μια συνέντευξη στο CNN που μεταφράστηκε από τα ισπανικά. Όταν η Aleysha ήταν 5 ετών, η Cruz μετακόμισε την οικογένειά της στο Κονέκτικατ, πιστεύοντας ότι η Aleysha θα λάμβανε καλύτερες υπηρεσίες για τις μαθησιακές της δυσκολίες.

Στην πρώτη δημοτικού η Aleysha «είχε δυσκολία με την αναγνώριση γραμμάτων, ήχου και αριθμών», σύμφωνα με την αγωγή της. Και επειδή οι μαθησιακές της δυσκολίες δεν αντιμετωπίστηκαν, η Aleysha άρχισε να παίζει στην τάξη. «Ήμουν το κακό παιδί», λέει η Aleysha. Όταν η Aleysha έφτασε στην 6η τάξη, λέει στη μήνυση, οι αξιολογήσεις έδειξαν ότι διάβαζε σε επίπεδο νηπιαγωγείου ή πρώτης τάξης.

Το γυμνάσιο δεν ήταν καλύτερο. Στο δεύτερο έτος της στο Δημόσιο Λύκειο του Χάρτφορντ, η Tilda Santiago έγινε δασκάλα ειδικής αγωγής και υπεύθυνη περιπτώσεων όπως της Aleysha. Η μήνυση ισχυρίζεται ότι η Σαντιάγο υπέβαλε την Aleysha «σε επανειλημμένο εκφοβισμό και παρενόχληση», συμπεριλαμβανομένης της καταδίωξης της στο σχολείο. Η αγωγή ισχυρίζεται επίσης ότι η Σαντιάγο υποτίμησε την Aleysha μπροστά σε δασκάλους και άλλους μαθητές και χλεύασε τις μαθησιακές της δυσκολίες. Η Aleysha λέει ότι ανέφερε τη συμπεριφορά στους υπαλλήλους του σχολείου και ο Σαντιάγο τελικά απομακρύνθηκε από τον υπεύθυνο «εξαιτίας της δυσλειτουργικής σχέσης» μεταξύ τους, σύμφωνα με τη μήνυση.

Η Aleysha λέει επίσης ότι η μητέρα της την υποστήριξε και παρότρυνε τον διευθυντή και άλλους υπαλλήλους του σχολείου να κάνουν καλύτερη δουλειά για την αντιμετώπιση των αναπηριών της κόρης της. Μητέρα τεσσάρων παιδιών, η Κρουζ δεν μιλά αγγλικά και λέει ότι δεν πήγε σχολείο πέρα ​​από την όγδοη δημοτικού. «Δεν ήξερα πολύ καλά αγγλικά, δεν ήξερα τους κανόνες των σχολείων».

Μέχρι την 11η δημοτικού, όταν η Aleysha ανέφερε ότι «ακόμα και μετά βίας κρατούσε ένα μολύβι», άρχισε να μιλάει για τον εαυτό της. Λέει ότι ήξερε ότι αν επρόκειτο ποτέ να εκπληρώσει τα όνειρά της να γίνει συγγραφέας ή να ζήσει μια κανονική ζωή, έπρεπε να μάθει πώς να διαβάζει και να γράφει. Στο τελευταίο έτος, ορισμένοι δάσκαλοι πρότειναν στην Aleysha να υποβληθεί σε εξετάσεις για δυσλεξία, μια μαθησιακή δυσκολία που δυσκολεύει την ανάγνωση λόγω της αδυναμίας αναγνώρισης των ήχων και του τρόπου με τον οποίο σχετίζονται με τα γράμματα και τις λέξεις. Επίσης, κατά τη διάρκεια του τελευταίου της έτους, η Aleysha έκανε μια εκπληκτική ανακοίνωση: Είχε γίνει δεκτή στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ και σχεδίαζε να παρακολουθήσει μαθήματα το φθινόπωρο.

Μόλις ένα μήνα πριν την αποφοίτησή της, η Aleysha λέει ότι τελικά άρχισε να λαμβάνει τις πρόσθετες εξετάσεις που ζητούσε. Οι αξιολογήσεις δεν ολοκληρώθηκαν μέχρι την τελευταία μέρα του Λυκείου, αναφέρει η μήνυση. Η Aleysha είχε προηγουμένως διαγνωστεί με ΔΕΠΥ, αντιθετική προκλητική διαταραχή (ODD), απροσδιόριστη αγχώδη διαταραχή και απροσδιόριστη διαταραχή επικοινωνίας. Το νέο τεστ αποκάλυψε επίσης ότι έχει δυσλεξία επίσης.

Πώς κατάφερε να εγγραφεί στο πανεπιστήμιο

Το περασμένο φθινόπωρο η Aleysha γράφτηκε στο Πανεπιστήμιο του Κονέκτικατ ως φοιτήτρια πλήρους φοίτησης, παρακολουθώντας δύο μαθήματα. Θέλει να σπουδάσει δημόσια πολιτική. Πώς, λοιπόν, η Aleysha έγινε φοιτήτρια που δεν ξέρει να διαβάζει ή να γράφει; Με τον ίδιο τρόπο που πέρασε το γυμνάσιο, λέει: Βασιζόμενη σε εφαρμογές που μετατρέπουν κείμενο σε ομιλία και ομιλία σε κείμενο. Χρησιμοποίησε την τεχνολογία για να συμπληρώσει την αίτησή της στο κολέγιο, συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής μιας έκθεσης. Πήρε επίσης βοήθεια από άλλα άτομα για τη διαδικασία και έλαβε πολλές οικονομικές επιχορηγήσεις και υποτροφίες. Οι εφαρμογές μου έδωσαν «μια φωνή που ποτέ δεν πίστευα ότι είχα», λέει.

Η Aleysha λέει ότι οι δάσκαλοί της απλώς την περνούσαν από τη μια τάξη στην άλλη στο δημοτικό και στο γυμνάσιο. Αλλά όταν έφτασε στο γυμνάσιο, είχε καταλάβει πώς να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία για να εκπληρώσει τους στόχους της. Όταν οι περισσότεροι έφηβοι έκαναν παρέα στο εμπορικό κέντρο, πήγαιναν σε σχολικές εκδηλώσεις ή ραντεβού, η Aleysha λέει ότι περνούσε 4 έως 5 ώρες τη νύχτα κάνοντας τις εργασίες του.

Η Aleysha λέει ότι θα ηχογραφούσε τα μαθήματα με το κινητό της και αργότερα τα άκουγε ξανά. Η Aleysha λέει ότι το κολέγιο ήταν πολύ δύσκολο. Το UConn παρέχει ακαδημαϊκή υποστήριξη, αλλά δεν έχει παρακολουθήσει μαθήματα από την 1η Φεβρουαρίου.

Η μήνυση της Aleysha έρχεται καθώς ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ λαμβάνει μέτρα για να απαλλαγεί από το ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας, λέγοντας ότι θέλει «να σταματήσει την κατάχρηση των δολαρίων των φορολογουμένων σας για να κατηχήσει τη νεολαία της Αμερικής». Η Aleyshα κινείται νομικά επειδή οι διευθυντές των σχολείων «δεν ξέρουν τι κάνουν και δεν τους νοιάζει», προσθέτοντας ότι θέλει να λογοδοτήσουν για όσα λέει ότι βίωσε. Ζητά επίσης αποζημίωση.

Πηγή: CNN

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY