Κοσμος

Στο στόχαστρο των ιταλικών αρχών για απάτη η Κιάρα Φεράνι

Την ώρα που οι χορηγοί την εγκαταλείπουν

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ferragni
Κιάρα Φεράνι © EPA/SEBASTIEN NOGIER

Κιάρα Φέρανι: Έρευνα των ιταλικών αρχών

Η εισαγγελία του Μιλάνου διεξάγει έρευνα για απάτη σε βάρος της ινφλουένσερ Κιάρα Φεράνι και της Αλεσάντρα Μπαλόκο, ιδιοκτήτριας εταιρίας που παράγει το γνωστό παραδοσιακό γλυκό των Χριστουγέννων, το «παντόρο».

Η απάτη με το «παντόρο»

Πρόκειται για τη γνωστή υπόθεση συνεργασίας της Φεράνι με την εταιρία Μπαλόκο. Συνεργασία με την οποία, πριν από ένα χρόνο, έγινε αναφορά σε φιλανθρωπική πρωτοβουλία για την αγορά διαγνωστικών μηχανημάτων για παιδιατρικό νοσοκομείο του Τορίνο.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία, όμως, η δωρεά στο νοσοκομείο φέρεται να έγινε από την εταιρία πριν ξεκινήσουν οι πωλήσεις του παντόρο, ενώ η τιμή του γλυκού, λόγω και της «διαφήμισης» της ινφλουένσερ, τριπλασιάστηκε. Η δημόσια ιταλική υπηρεσία κατά των τραστ έχει ήδη επιβάλει χρηματικό πρόστιμο τόσο στη Φεράνι όσο και στη συγκεκριμένη εταιρία.

Τις τελευταίες ώρες, σύμφωνα με την εφημερίδα La Stampa, κατασχέθηκε μέρος της αλληλογραφίας της ινφλουένσερ με την Μπαλόκο, η οποία φέρεται να παρουσιάζει πολλά χρήσιμα στοιχεία. Παράλληλα, η οικονομική αστυνομία της Ιταλίας συνεχίζει να ερευνά άλλες δυο εμπορικές δραστηριότητες συνδεδεμένες, όπως είχε ανακοινωθεί, με φιλανθρωπικές πρωτοβουλίες: την πώληση πασχαλινών αυγών αλλά και μιας κούκλας, η οποία μοιάζει εντυπωσιακά στην Κιάρα Φεράνι.

Δεν έπεισε η απολογία της Κιάρα Φεράνι

Ο λογαριασμός της Φεράνι στο Instagram δέχθηκε καταιγισμό από οργισμένα σχόλια, ενώ στο πολυτελές της κατάστημα στη Ρώμη άγνωστοι έγραψαν λέξεις όπως «Bandita» (κλέφτρα) και «Truffatrice» (απατεώνισσα). Η Φεράνι δημοσίευσε ένα βίντεο-απολογία, το οποίο όμως κατάφερε μόνο να χειροτερεύσει τα πράγματα.

Σε ένα ελάχιστα πειστικό σκηνικό, φορώντας απαλό make-up και ένα γκρι πλεκτό πουλόβερ και μιλώντας με τρεμάμενη φωνή, σχεδόν βουρκωμένη, η Φεράνι παρουσιάστηκε μετανιωμένη. Έκανε λόγο για ένα «επικοινωνιακό λάθος», υποσχέθηκε πως θα αποφύγει τέτοιες «παρανοήσεις» στο μέλλον και ανακοίνωσε πως θα διαθέσει ένα εκατομμύριο ευρώ για την παιδιατρική κλινική στο Τορίνο. Ταυτοχρόνως δήλωσε πως θα ασκήσει έφεση κατά της απόφασης της Επιτροπής.

Λίγοι πείστηκαν από την απολογία της – και λίγο αργότερα η εταιρεία οπτικών Safilo ανακοίνωσε πως διακόπτει τη συνεργασία της με την influencer. Το ίδιο έκανε λίγο αργότερα και η Coca-Cola, ενώ κι άλλοι χορηγοί της, όπως οι Tod's, Intimissimi, Calzedonia, L'Oréal και Nestlé, παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις. Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού Oggi η Φεράνι έχει χάσει εντωμεταξύ περισσότερους από 70.000 ακολούθους. Ο ειδικός σε θέματα marketing Τζιαμπάολο Κολέτι τονίζει πως «η κρίση που βιώνει η Φεράνι είναι κάτι το πρωτόγνωρο. Πρόκειται για την πρώτη πτώση της από τον Όλυμπο των influencers». Τώρα το σημαντικότερο για την ίδια είναι να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη του κόσμου. Όπως τονίζουν άλλωστε και οι ειδικοί, το διαδίκτυο δεν συγχωρεί, όμως ξεχνά πολύ γρήγορα.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ, DW

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ