- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
H Mαργαρίτα Μαντά, μιλά για τη Χρυσόσκονη
Πώς βρίσκει κανείς την ισορροπία ανάμεσα στις απώλειες του, τα αισθήματα και τις καταστάσεις που έχει για πάντα αποχαιρετίσει και την πραγματικότητα που βιώνει; Αυτό είναι το ερώτημα που με ώθησε να κάνω την «Χρυσόσκονη». Δεν έχω την απάντηση. Ούτε η ταινία έχει απάντηση. Δεν μ’ αρέσουν οι ταινίες που δίνουν λύσεις και απαντήσεις. Προσωπικά, έχω μόνο ερωτήματα. Και την ανάγκη να απαλύνω αυτό που με πονάει. Να μικρύνω το ρήγμα ανάμεσα σε ό,τι χάνω και ό,τι κερδίζω μεγαλώνοντας.
Η «ενηλικίωση» δεν είναι κάτι που μας συμβαίνει στα δεκαοχτώ. Τότε αρχίζει μόνο το παραμύθι της. Αυτό που λέει ότι κρατάμε τη ζωή μας στα χέρια μας και την κάνουμε ό,τι θέλουμε. Νομίζω πως όσο ζούμε κι όσο μεγαλώνουμε, βιώνουμε μια διαρκή «ενηλικίωση». Και πιστεύω πως η πρώτη-πρώτη στιγμή που βιώνουμε την «ενηλικίωση» είναι η στιγμή της πρώτης ουσιαστικής απώλειας. Το γεγονός του πρώτου θανάτου. Του πρώτου οριστικού αποχαιρετισμού.
Αν κάτι μας καθορίζει για πάντα είναι αυτό που ονομάζουμε «τόπος». Η πατρίδα όλων μας είναι η παιδική μας ηλικία. Ο πρώτος φθόγγος που ακούμε, το πρώτο φως που βλέπουμε, οι πρώτοι ήχοι γλώσσας, οι πρώτες θαμπές εικόνες, η πρώτη φασαρία, όλα τα «πρώτα». Ο τόπος που μεγάλωσα είναι η γονιδιακή μου μνήμη. Δεν πρόκειται ούτε για νοσταλγία – μία έννοια που σιχαίνομαι – ούτε για «μουσειακή» αναπόληση, κάτι που επίσης σιχαίνομαι.
Οι πόλεις αλλάζουν ακολουθώντας τις εποχές που αλλάζουν. Όπως και οι άνθρωποι που τις κατοικούν. Το πρόβλημα με την Αθήνα είναι ο τρόπος που αυτή η δυναμική πολίτη-πόλης συμβαίνει. Για μένα συμβαίνει τυχάρπαστα. Χωρίς αγάπη και – κυρίως – χωρίς αισθητική. Χωρίς πολιτισμό, θά’ λεγα. Οι Αθηναίοι ασελγούν ασύστολα πάνω στο σώμα της Αθήνας. Με τρόπο αρπακτικό και συχνά χυδαίο. Πιστεύω πως η πλειοψηφία των Αθηναίων δεν αγαπάει την Αθήνα. Έχω πολλά χρόνια την αίσθηση πως για τους περισσότερους κατοίκους της, η πόλη αυτή λειτουργεί σαν μια πόλη-τράνζιτο. Σαν ένας προσωρινός σταθμός όπου έρχονται για να ευημερήσουν κι απ’ όπου ονειρεύονται συνέχεια να φύγουν. Κι ας μην φεύγουν ποτέ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η εμφατική και άρτια ερμηνεία της Κέιτ Γουίνσλετ στον ρόλο της Μίλερ σημαδεύει πέρα ως πέρα το φιλμ της Αμερικανίδας ντοκιμαντερίστα Έλεν Κούρας
Οι δηλώσεις της μετά την βράβευσή της με Emmy
Ο Τζιμ Καβίζελ επιστρέφει για να πρωταγωνιστήσει στον ρόλο του Ιησού
Αναμένεται στους κινηματογράφους την 1η Νοεμβρίου
Το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδας είναι μια πολύ καλή αφορμή για να ξαναθυμηθούν οι παλιοί το καυστικό χιούμορ του σκηνοθέτη αλλά και να ανακαλύψουν οι νεότεροι σινεφίλ το ξεχωριστό σύμπαν του.
«Ίσως η καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της»
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους στις 28 Νοεμβρίου
Επιτέλους καθίσματα που του αρμόζουν και απογειώνουν την κινηματογραφική εμπειρία
Το μήνυμα του βρετανού σκηνοθέτη και σεναριογράφου
Τι έχει διαρρεύσει ως τώρα
Ταινίες που περιμένουμε πώς και πώς, αλλά και κάποιες που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πρωταγωνιστήσουν και στις οσκαρικές υποψηφιότητες
Ο Τόμας Άρσλαν μελετά διεξοδικά τα θέματα της φιλίας, της εμπιστοσύνης και την μοναξιάς, αναδεικνύοντας το στοιχείο της προδοσίας σε κινητήριο μοχλό της ιστορίας
Ένα αξιοπρεπές ψυχολογικό θρίλερ και μια επιτυχή σκηνοθετική επαναφορά
Η αμφιβολία διαρκεί μέχρι τέλους της ταινίας κι ενισχύεται από μικρές σκηνές
Η πολυσυζητημένη ταινία του Ριτς Πέπιατ για το ραπ τρίο από την Ιρλανδία σε πρώτη προβολή
Η τρίτη ελληνική ταινία στην ιστορία που κερδίζει την τελική υποψηφιότητα για το βραβείο
Το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου στην τελική πεντάδα
Το επιδραστικό φιλμ των Άλμπερτ και Άλεν Χιουζ θα προβληθεί μετά τα εγκαίνια της έκθεσης «Κάνα δυο φωτογραφίες» του Δημήτρη Μουγκού
Ξεκινούν σύντομα τα γυρίσματα - Διασκευάζει μυθιστόρημα για τη μεγάλη οθόνη
H αληθινή ιστορία του 29χρονου Γιαμαγκούτσι που επέζησε και από τις δύο ατομικές βόμβες στην Ιαπωνία
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.