- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Μουσείο Φωτογραφίας εναντίον Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Με αφορμή τη συνέντευξη της Κατερίνας Κοσκινά στην A.V.
Με αφορμή μια συνέντευξη στην ATHENS VOICE της προέδρου του ΚΜΣΤ Κατερίνας Κοσκινά, ο διευθυντής του ΜΦΘ Βαγγέλης Ιωακειμίδης απαντά και το ΚΜΣΤ ανταπαντά.
Η επιστολή-απάντηση του Βαγγέλη Ιωακειμίδη, διευθυντή Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης
Με την επιστολή αυτή θα θέλαμε να εκφράσουμε τη βαθιά μας λύπη και δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης γίνεται στόχος κακόβουλων και δυσφημιστικών αναφορών, μέσα από δηλώσεις στην “Athens Voice” της Προέδρου του ΔΣ του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, κυρίας Αικατερίνης X. Κοσκινά και να ζητήσουμε τη δημοσίευση της επιστολής προς αποκατάσταση της αλήθειας.
Συγκεκριμένα, στο 471ο τεύχος του εντύπου σας (σελ.17), που κυκλοφόρησε στις 27/02/14, περιλαμβάνεται και η συνέντευξη που παραχώρησε προς την κα. Κατερίνα Ι. Ανέστη η κυρία Κοσκινά.
Στο πλαίσιο της συνέντευξης αυτής, η οποία βρίθει κακόβουλων ανακριβειών για το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, διατυπώνεται ο ψευδής και συκοφαντικός ισχυρισμός ότι δήθεν ο φορέας του οποίου προεδρεύει η κυρία Κοσκινά καθίσταται αποδέκτης αγωγών που αφορούν υποχρεώσεις του Μουσείου Φωτογραφίας και υφίσταται επιβάρυνση από την αιτία αυτή.
Προς αποκατάσταση της αλήθειας, την οποία καλώς γνωρίζει αλλά σκοπίμως διαστρεβλώνει η κυρία Κοσκινά, σας ενημερώνουμε ότι στο μέτρο που δυνάμεθα να γνωρίζουμε, καμιά δικαστική εκκρεμότητα δεν υφίσταται πια μεταξύ του Μουσείου Φωτογραφίας και τρίτων προσώπων, συνεπώς οι αναφορές σε αγωγές που συνεχίζουν τάχα να φτάνουν στο Κρατικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης αποτελούν κακοήθεις επινοήσεις της φαντασίας της κυρίας Κοσκινά.
Επιπρόσθετα, η οικονομική ενίσχυση που παρείχε σε πρώτη φάση το Υπουργείο Οικονομικών (ΓΓΔΠ-Γενικό Λογιστήριο του Κράτους και η Δ24-Δ/νση Λογαριασμών του Δημοσίου) σε 12 εποπτευόμενους φορείς του ΥΠ.ΠΟ.Α. για την αντιμετώπιση των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους, κατανεμήθηκε ισότιμα και χωρίς διακρίσεις μεταξύ αυτών. Ειδικά το Μουσείο Φωτογραφίας, όχι μόνον δεν ευνοήθηκε σε καμιά χρονική περίσταση έναντι άλλων φορέων, αλλά, αντιθέτως, έχει αδιαμφισβήτητα τύχει κατά το παρελθόν (2009-2010) οικονομικής επιχορήγησης από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠ.ΠΟ.Α. σημαντικά μικρότερης, αυτής που σύμφωνα με τα νομίμως προβλεπόμενα δικαιούνταν.
Η κα. Κοσκινά φαίνεται να αγνοεί επίσης το γεγονός ότι η οικονομική αυτή ενίσχυση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορέων δεν προέρχεται σε καμία περίπτωση από τον τακτικό προϋπολογισμό του ΥΠ.ΠΟ.Α., και άρα δεν υπάρχει καμία επίπτωση στο ΚΜΣΤ από το ποσό που κατανεμήθηκε στο ΜΦΘ για τις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις του.
Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί ότι το ΜΦΘ γενικά από την έναρξη της λειτουργίας του υποχρηματοδοτείται – γεγονός που μας ανάγκασε να προσαρμόσουμε τη λειτουργία του σύμφωνα με τα υπάρχοντα δεδομένα – χωρίς να μπορούν να καλυφθούν επαρκώς όλες οι αναγκαίες λειτουργικές του δαπάνες, παρότι είναι ιδιαίτερα χαμηλές (σε ό,τι αφορά το ύψος της κρατικής επιχορήγησης, βρίσκεται στις χαμηλότερες θέσεις στο σύνολο των φορέων που επιχορηγούνται από το ΥΠ.ΠΟ.Α.).
Αυτός ήταν και ένας από τους λόγους (μαζί με τη μη επιλεξιμότητα του ΦΠΑ από συγχρηματοδοτούμενα έργα και οφειλές του παρελθόντος που κληροδοτήθηκαν στην παρούσα διοίκηση) που οδήγησε στη δημιουργία ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ το ΜΦΘ δεν ήταν γενικά «υπερχρεωμένο», όπως απερίσκεπτα δηλώνει η κα Κοσκινά.
Αντεπεξήλθε δε, υπό εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, στο κόστος που συνεπάγεται η λειτουργία του, χάρη στην ικανότητα των διοικητικών του οργάνων να αξιοποιήσουν αποτελεσματικά εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα, την προσέλκυση ιδιωτικών χορηγιών και την υλοποίηση δράσεων μέσω συμπαραγωγών και συνεργασιών.
Τα παραπάνω δεν συνεπάγονται βέβαια σε καμία περίπτωση ότι έχει λυθεί το οικονομικό πρόβλημα του φορέα, όπως λανθασμένα αναφέρει η κα Κοσκινά, καθώς η Διοίκηση του ΜΦΘ συνεχίζει αδιαλείπτως να προσπαθεί να βρει λύσεις για τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνει, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία του φορέα.
Η κυρία Κοσκινά αναφέρει ότι το Μουσείο Φωτογραφίας αποτελεί διοικητικά ιδιαίτερο τμήμα του ΚΜΣΤ. Είναι γνωστό όμως ότι η Διοίκηση του Μ.Φ.Θ. από το 2006 και από τη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά της, προσπάθησε επίμονα να ξεκαθαρίσει και να αναζητήσει λύσεις για την όποια νομική αμφισημία υπήρχε στη σχέση του με το ΚΜΣΤ, ζητώντας πάντοτε και επιμόνως την παρέμβαση της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Πολιτισμού, ενώ είχε λάβει τη δέσμευση για οριστική επίλυση του ζητήματος στο παρελθόν από τρεις πρώην υπουργούς πολιτισμού, με πιο πρόσφατη την εξαγγελία του πρώην Αναπληρωτή Υπουργού ΠΑΙ.Θ.Π.Α. αρμόδιου για θέματα πολιτισμού τον Φεβρουάριο του 2013.
Επιπλέον, δεν μας είναι κατανοητό για ποιον λόγο όταν η κα Κοσκινά αναφέρεται στις σχέσεις μεταξύ των δύο φορέων, παραβλέπει ότι το Μουσείο Φωτογραφίας λειτουργεί εντελώς αυτόνομα επί μία δεκαετία σε επίπεδο:
- οικονομικό (έχει δικό του ΑΦΜ, δικό του ΑΜΕ στο ΙΚΑ και δική του διακριτή επιχορήγηση από το Υπουργείο και ειδική διακριτή διαχειριστική επάρκεια για συγχρηματοδοτούμενα έργα),
- θεσμικό (έχει δικό του εποπτικό όργανο, την Εφορεία του Μουσείου η οποία εγκρίνει τον ισολογισμό και τον προϋπολογισμό και δικό του διευθυντή που διορίζονται απευθείας από τον Υπουργό, ενώ εποπτεύεται και ελέγχεται από διακριτό τμήμα του ΥΠ.ΠΟ.Α., το Τμήμα Φωτογραφίας της Διεύθυνσης Εικαστικών Τεχνών βάσει του Π.Δ.191, ΦΕΚ 146/13.06.2003, άρθρο 31, παρ.4, ενώ παράλληλα εγκρίνει και εκτελεί αυτόνομα οποιαδήποτε διοικητική λειτουργική πράξη και στεγάζεται σε ξεχωριστό κτίριο),
- καλλιτεχνικό (ο εμπλουτισμός των Συλλογών και των Αρχείων του, τα προγράμματα και οι δράσεις του σχεδιάζονται, εγκρίνονται και εκτελούνται επιτυχώς μόνο από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, ενώ το ΜΦΘ είναι παράλληλα ο μοναδικός εξειδικευμένος φορέας στην Ελλάδα υπό την εποπτεία του ΥΠ.ΠΟ.Α. που ασχολείται αποκλειστικά με το μέσο της φωτογραφίας).
Φυσικά λυπούμαστε αν αυτή η περίπλοκη οργανωτική δομή δημιουργεί προβλήματα στους δύο φορείς, αλλά αρμόδιος για την επίλυσή τους είναι αποκλειστικά και μόνο ο ιδρυτής και των δύο Μουσείων, δηλαδή το ΥΠ.ΠΟ.Α.
Όσο δε για τις αναφορές της κας Κοσκινά στον Συνήγορο του Πολίτη και στις επερωτήσεις που έγιναν στη Βουλή, η ίδια γνωρίζει πολύ καλά την πραγματικότητα, αλλά σκοπίμως και πάλι την αποκρύπτει. Η σχετική αλληλογραφία με τον Συνήγορο του Πολίτη που αφορούσε στο ζήτημα της πυρκαγιάς «έκλεισε» οριστικά σύμφωνα με την με αρ.πρωτ. 156371/8298/27-02-13 επιστολή του ΣτΠ, ενώ η επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού της ΔΗΜΑΡ κ. Μαρίας Ρεπούση στη Βουλή, απαντήθηκε από τον Υφυπουργό Πολιτισμού & Αθλητισμού κ. Ιωάννη Αδριανό στις 11/10/13.
Κλείνοντας, επιτρέψτε μας να αναφέρουμε λίγες πληροφορίες για το έργο του ΜΦΘ. Λειτουργώντας ταυτόχρονα ως Μουσείο, ως Κέντρο και ως διοργανωτής Φεστιβάλ, το ΜΦΘ παρήγαγε τα τελευταία χρόνια ένα ιδιαίτερα πλούσιο και αξιόλογο έργο – παρά τις αντίξοες συνθήκες – το οποίο παρ’ όλα αυτά κάποιοι αρνούνται επιμόνως να αναγνωρίσουν.
Συγκεκριμένα, για το διάστημα 2006-2012, το ΜΦΘ μπορεί να παρουσιάσει τα ακόλουθα στοιχεία: Πέρα από τους 777.600 επισκέπτες (σε όλες τις δράσεις) και τις 340 εκθέσεις σε όλη την επικράτεια και το εξωτερικό (σε 38 Δήμους στην Ελλάδα και σε 29 πόλεις του εξωτερικού), το ΜΦΘ συνεργάστηκε με 250 σημαντικούς ελληνικούς και διεθνείς φορείς και περισσότερους από 1.000 δημιουργούς από όλο τον κόσμο.
Η στρατηγική που ακολούθησε η Διεύθυνση και η υλοποίηση μιας εκθεσιακής πολιτικής με συγκεκριμένους άξονες ενέταξαν το Μουσείο στο διεθνή χάρτη.
Παράλληλα, το ΜΦΘ διοργάνωσε πολυάριθμες και πολυποίκιλες δράσεις συνδυάζοντας τη φωτογραφία με άλλες τέχνες αλλά και άλλους τομείς, καθώς και εκπαιδευτικά προγράμματα στα οποία συμμετείχαν χιλιάδες μαθητές όλων των ηλικιών.
Εμπλούτισε σημαντικά τον αριθμό των έργων της συλλογής και των αρχείων, τα οποία περιλαμβάνουν περισσότερα από 100.000 φωτογραφικά αντικείμενα (1890-1980) και περισσότερα από 3.000 έργα (από το 1980 μέχρι σήμερα).
Ας σημειωθεί ότι λόγω του ατυχήματος της πυρκαγιάς που συνέβη τον Μάιο του 2012 στους χώρους της εξειδικευμένης εταιρείας «Ορφεύς Βεϊνόγλου», όπου φυλασσόταν μέρος της σύγχρονης συλλογής του ΜΦΘ, χρειάζεται να επανασυσταθεί ένα μέρος της σύγχρονης συλλογής σε ποσοστό 37%, καθώς από ένα σύνολο 5.232 έργων, τα 3.338 έργα βρίσκονται εντός του ΜΦΘ και δεν έχουν υποστεί καμία φθορά και τα υπόλοιπα 1.985 χρειάζονται επανασύσταση. Το γεγονός αυτό είναι εφικτό σε ποσοστό 90% και η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2015.
Αύξησε την εκδοτική του δραστηριότητα, δημιουργώντας ένα πλούσιο πολιτιστικό απόθεμα και λειτουργώντας πάντα ως ένα ζωντανό σημείο συνάντησης και ανακάλυψης.
Για όλες τις δράσεις του, υπήρξαν χιλιάδες θετικά δημοσιεύματα στα ΜΜΕ, ενώ ο διεθνής Τύπος το κατέταξε ως ένα από τα δέκα καλύτερα μουσεία φωτογραφίας στην Ευρώπη.
Η αναβάθμιση και αναδιαμόρφωση του εσωτερικού του χώρου, στην όποια προχώρησε το Μουσείο στο πλαίσιο του Ε.Π. «Πολιτισμός» του Γ’ ΚΠΣ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είχε ως αποτέλεσμα τον εκσυγχρονισμό και τη διαμόρφωση με σύγχρονες μεθόδους το χώρου όπου στεγάζεται (Αποθήκη Α΄, 1ος όροφος, Λιμάνι).
Κλείνοντας την παρούσα επιστολή, επιθυμούμε να εκφράσουμε την ευχή να είναι αυτή η τελευταία φορά που καλούμαστε να ανασκευάσουμε τέτοιου είδους εξόφθαλμα ψευδείς ισχυρισμούς και διαδόσεις, που οδηγούν στην απαξίωση ενός φορέα που παράγει αδιάλειπτα έργο παρά τις αντίξοες συνθήκες.
Βαγγέλης Ιωακειμίδης
Διευθυντής ΜΦΘ
Η επιστολή-ανταπάντηση της Κατερίνας Κοσκινά, προέδρου του Κρατικό Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης
Με την παρούσα θα θέλαμε να απαντήσουμε στην επιστολή που σας απέστειλε στις 18.03.2014 ο Διευθυντής του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης (ΜΦΘ) κος Β. Ιωακειμίδης, ζητώντας σας να τη δημοσιεύσετε σε απάντηση της συνέντευξης που παραχωρήσαμε, υπό τη θεσμική ιδιότητα της Προέδρου του ΔΣ του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΚΜΣΤ), στο υπ’ αριθμ. 4710 τεύχος του εντύπου σας ATHENS VOICE (από 27.02.2014), με θέμα τη δεινή οικονομική κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει το ΚΜΣΤ λόγω της δραματικής περικοπής του τακτικού του προϋπολογισμού, και τα μέτρα που ως Διοίκηση σκοπεύουμε να λάβουμε για τη στήριξη του Μουσείου. Δεδομένου, δε, ότι η ως άνω επιστολή του κου Β. Ιωακειμίδη, που κρίνατε σκόπιμο να μας κοινοποιήσετε, βρίθει ανακριβειών, ενώ ταυτόχρονα αποτελεί μία προσπάθεια δημιουργίας ψευδών εντυπώσεων σε βάρος μας και σπίλωσης του έργου και του ονόματός μας, σας ζητούμε να δημοσιεύσετε και την παρακάτω επιστολή, προς αποκατάσταση της αλήθειας:
1. Κατ’ αρχήν, θα θέλαμε να καταστήσουμε σαφές ότι το ΜΦΘ, σύμφωνα με τον ιδρυτικό του νόμο (ά. 2 § 2 ν. 2557/1997), που εξακολουθεί να ισχύει, «οργανώνεται και λειτουργεί στο πλαίσιο του ΚΜΣΤ, ως ιδιαίτερο τμήμα του» και δεν διαθέτει αυτοτελή νομική προσωπικότητα. Ως εκ τούτου, και παρά το γεγονός ότι, βάσει μεταγενέστερων νομοθετικών ρυθμίσεων (ά. 19 § 24 ν. 2947/2001), το ΜΦΘ απέκτησε πλήρη οικονομική αυτονομία, το ΚΜΣΤ εξακολουθεί να είναι αστικά και ποινικά υπεύθυνο για όλες τις πράξεις και παραλείψεις του ΜΦΘ, ανεξάρτητα από τη μη συμμετοχή του στη λήψη των σχετικών με αυτές αποφάσεων. Και τούτο γιατί, βάσει του ιδιόμορφου νομοθετικού καθεστώτος που διέπει την οργάνωση και λειτουργία του ΜΦΘ από την ίδρυσή του, αυτό διαθέτει πενταμελή Εφορεία και δικό του Διευθυντή, διοριζόμενους απευθείας από το ΥΠ.ΠΟ.Α., κανένα, όμως, από τα εν λόγω όργανά του δεν ευθύνεται έναντι τρίτων για τις πράξεις ή παραλείψεις του ΜΦΘ! Πρόκειται, συνεπώς, περί μίας προβληματικής διοικητικής αυτοτέλειας, τις δυσμενείς συνέπειες της οποίας πολλάκις, τόσο το προηγούμενο όσο και το νυν ΔΣ του ΚΜΣΤ, που λειτούργησαν υπό την Προεδρία μας, έχουν επισημάνει στις αρμόδιες διευθύνσεις του ΥΠ.ΠΟ.Α. με μια σειρά από αναλυτικές επιστολές.
2. Το γεγονός ότι το ΜΦΘ δεν διαθέτει αυτοτελή νομική προσωπικότητα και, συνεπώς, στερείται της ικανότητας να είναι διάδικος, έχει ως αποτέλεσμα το σύνολο των δικογράφων (αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων, αγωγών κλπ.), αλλά και των εξώδικων επιστολών - προσκλήσεων, που αναφέρονται σε οφειλές ή/και άλλες πλημμέλειες, που έχουν ανακύψει στο πλαίσιο της δικής του διαχείρισης, να στρέφονται κατά του ΚΜΣΤ. Χαρακτηριστικά αναφέρονται: α) η από 29.09.2011 αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που ασκήθηκε -κατά του ΚΜΣΤ- στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Θεσσαλονίκης (αριθμ. κατάθεσης δικογράφου 38089/2011) από την εταιρία ATLAS H.R. με αίτημα τη συντηρητική κατάσχεση πάσης κινητής και ακίνητης του ΚΜΣΤ, συμπεριλαμβανομένης και αυτής που κατέχει το ΜΦΘ, μέχρι του ποσού των 200.000 Ευρώ, προς εξασφάλιση απαίτησής της σε βάρος του ΜΦΘ ύψους 103.877,50 Ευρώ, πλέον νόμιμων τόκων και δικαστικών εξόδων, β) η από 11.11.2011 αγωγή αποζημίωσης που ασκήθηκε στο Μονομελές Πρωτοδικείο της Θεσσαλονίκης από την ίδια ως άνω εταιρία (αριθμ. κατάθ. δικογράφου 43827/2011), με αίτημα το ΚΜΣΤ να της καταβάλει ποσό ύψους 103.877,50 (πλέον νόμιμων τόκων και δικαστικών εξόδων) για μη εκπληρωθείσες υποχρεώσεις του ΜΦΘ έναντι της ιδίας και, δη, για αμοιβές που το τελευταίο όφειλε να της καταβάλει έναντι της παροχής προς αυτό υπηρεσιών εκμίσθωσης εργαζόμενων, και γ) η από 20.04.2011 καταψηφιστική αγωγή, την οποία άσκησε (σε βάρος -και πάλι- του ΚΜΣΤ), στο Ειρηνοδικείο της Θεσσαλονίκης, η εταιρία «Κλιμαμηχανική Α.Ε.» (αριθμ. κατάθ. δικογράφου 6194/2011), με αίτημα την καταβολή σ’ αυτήν ποσού ύψους 2.409,46 Ευρώ, πλέον τόκων υπερημερίας, που της όφειλε το ΜΦΘ από την αγορά ψυκτικών μηχανημάτων κλπ., τα οποία είχε παραλάβει το Δεκέμβριο του 2008! Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν και οι διάφορες εξώδικες επιστολές, κυρίως της Εταιρίας Γραφική Α.Ε., που αφορούσαν σε διαφορές της με το ΜΦΘ και μας επιδίδονταν σε τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς και οι έντονες διαμαρτυρίες (έγγραφες ή μη) πολλών σύγχρονων ελλήνων φωτογράφων, των οποίων τα έργα καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς που ξέσπασε στις αποθήκες της εταιρίας Βεϊνόγλου, όπου φυλασσόταν μεγάλο μέρος του φωτογραφικού αρχείου του ΜΦΘ. Για την ακρίβεια, στην εν λόγω πυρκαγιά καταστράφηκαν περίπου 2.000 φωτογραφικά έργα, η επανασύσταση των οποίων, για λόγους τεχνικούς και ουσιαστικούς, μερικώς -και μόνον- είναι δυνατή, ενώ δεν μπορεί να εμποδίσει την έγερση των οικονομικής και κυρίως ηθικής φύσης αξιώσεων των δημιουργών που επλήγησαν. Το γεγονός, δε, ότι κατά το χρόνο που παραχωρήσαμε τη συνέντευξή μας, η οποία δημοσιεύτηκε στο τεύχος 4710 του εντύπου σας στις 27.02.2014, καμία δικαστική εκκρεμότητα δεν υφίστατο πια μεταξύ του ΜΦΘ και τρίτων προσώπων μας εκπλήττει ευχάριστα, δεν ήμασταν, όμως, σε θέση να το γνωρίζουμε! Και τούτο γιατί οι εκπρόσωποι του ΜΦΘ, με προεξάρχοντα το Διευθυντή του, παραλείπουν συστηματικά να ενημερώνουν το ΚΜΣΤ για τις εξελίξεις στο ΜΦΘ, ακόμη και για αυτές που αφορούν άμεσα το πρώτο. Το μόνο που γνωρίζαμε ήταν ότι η αντιδικία με την εταιρία ATLAS H.R. είχε λήξει οριστικά, καθώς στις 16.07.2013 επιδόθηκε νόμιμα στο ΚΜΣΤ (όπως νομίμως εκπροσωπείται) η δήλωση παραίτησης της εταιρίας αυτής από το δικόγραφο της ως άνω αγωγής της, λόγω ολοσχερούς εξόφλησης των απαιτήσεών της από τον πραγματικό της οφειλέτη, ήτοι από το ΜΦΘ. Το ΜΦΘ, όμως, αν και αποτελεί ιδιαίτερο τμήμα του ΚΜΣΤ, δεν θεώρησε σκόπιμο να μας ενημερώσει ούτε για την επιχορήγηση που έλαβε από το Υπουργείο Οικονομικών προς κάλυψη των ληξιπρόθεσμων οφειλών του, ούτε, βέβαια, για τον τρόπο, με τον οποίο αποφάσισε να τη διαθέσει, παρόλο που τόσο ο Διευθυντής όσο και τα μέλη της Εφορείας του γνώριζαν ότι αρκετοί από τους οφειλέτες του είχαν στραφεί κατά του ΚΜΣΤ.
3. Όσον αφορά, δε, το ζήτημα της υποχρηματοδότησης (ή μη) του ΜΦΘ από το ΥΠ.ΠΟ.Α. δεν είμαστε σε θέση να εκφέρουμε άποψη, καθώς η κατανομή των κονδυλίων στους εποπτευόμενους από αυτό φορείς γίνεται με κριτήρια που δεν μας είναι γνωστά ή/και απολύτως κατανοητά. Σε κάθε περίπτωση, θα θέλαμε για μια ακόμη φορά -μετ’ επιτάσεως- να επισημάνουμε, ότι και το ΚΜΣΤ (όπως και άλλοι φορείς του ίδιου χώρου) εδώ και χρόνια υποχρηματοδοτείται. Τούτο, όμως, δεν αποτέλεσε ούτε την αφορμή, ούτε τη δικαιολογία, για να δημιουργήσει οφειλές έναντι τρίτων. Αντίθετα, η κλιμακούμενη μείωση του τακτικού προϋπολογισμού του ΚΜΣΤ μας οδήγησε, αφενός στον εξορθολογισμό των δαπανών του Μουσείου και, αφετέρου, στην προσπάθεια εξεύρεσης πόρων από άλλες πηγές χρηματοδότησης, με κυριότερα παραδείγματα την περίπτωση της Biennale Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης που συν-χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, την εκστρατεία του «Υποστηρίζω το ΚΜΣΤ…», τις συμπαραγωγές με άλλους φορείς της Ελλάδας ή/και του Εξωτερικού κ.ο.κ. Σε κάθε περίπτωση, η Ελληνική Πολιτεία, στη δίνη της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που διερχόμαστε, διατηρεί το δικαίωμα να επιλέγει τους φορείς που κρίνει σωστό και σκόπιμο να ενισχύσει. Κατά τη διάρκεια της επίμαχης συνέντευξής μας εκφράσαμε το εύλογο ερώτημα, γιατί επέλεξε να ενισχύσει πολιτιστικούς φορείς, που αποδεδειγμένα δημιούργησαν χρέη έναντι τρίτων (ιδιωτών ή μη), και όχι να επιβραβεύσει εκείνους, οι οποίοι, αφενός δεν αναλώθηκαν σε εκδηλώσεις «βιτρίνας», αλλά παρουσίασαν έργο σοβαρό, στιβαρό και διαρκές, και, αφετέρου, προέβησαν σε συνετή και χρηστή διαχείριση των οικονομικών τους.
4. Γνωρίζουμε ότι η δημόσια αντιπαράθεσή μας με τους εκπροσώπους του ΜΦΘ όχι μόνον δεν οδηγεί πουθενά, αλλά ενέχει και τον κίνδυνο να δημιουργηθεί η ψευδής εντύπωση ότι το ΚΜΣΤ (δια των εκπροσώπων του) παραγνωρίζει ή/και υπονομεύει το έργο που το πρώτο -αναμφίβολα- επιτελεί στον ιδιαίτερο χώρο της Φωτογραφικής Τέχνης. Ωστόσο, η απάντησή μας στην από 18.03.2014 επιστολή του Διευθυντή του ΜΦΘ κου Β. Ιωακειμίδη (που δημοσιεύεται ανωτέρω) υπαγορεύθηκε από το γεγονός ότι εν προκειμένω θεμελιώνεται αξίωση συκοφαντικής δυσφήμισης σε βάρος του, λόγω των -εξόφθαλμα- ψευδών, συκοφαντικών και προσβλητικών ισχυρισμών που εμπεριέχει, ως προς την άσκηση της οποίας και επιφυλασσόμαστε.
Τέλος, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η παρούσα επιστολή εκφράζει την επίσημη θέση τόσο της Διοίκησης, όσο και της Διεύθυνσης του ΚΜΣΤ, και να σας ευχαριστήσουμε θερμά για τη φιλοξενία της στην έγκριτη εφημερίδα σας.
Με εκτίμηση,
Κατερίνα Κοσκινά
Πρόεδρος του ΔΣ του ΚΜΣΤ