- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Η φιλόσοφος Annette Baier συνήθιζε να λέει ότι η αλήθεια είναι σαν τον καθαρό αέρα. Όπως όμως και τον καθαρό αέρα τον εκτιμούμε μόνο όταν δεν τον έχουμε, το ίδιο συμβαίνει και με την αλήθεια. Σήμερα καθώς η οικονομική κρίση έχει αποδυναμώσει την εμπιστοσύνη απέναντι στους θεσμούς και μια γενική αίσθηση προδοσίας και καχυποψίας έχει καθιερωθεί στην κοινωνία, η επανάκτηση της εμπιστοσύνης φαίνεται να απασχολεί όχι μόνο τις κυβερνήσεις αλλά και τους ανθρώπους των επιχειρήσεων.
Οι επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι για να ξανακερδίσουν την αξιοπιστία τους πρέπει να δείξουν πραγματικό ενδιαφέρον για τις ανάγκες του καταναλωτή. Πρέπει να πείσουν ότι το προϊόν ή η υπηρεσία που προσφέρουν έχει πραγματική αξία, και αυτό στην εποχή της κρίσης είναι μάλλον δύσκολο να γίνει με λόγια μέσω διαφημιστικών σποτ. Πρέπει να υπάρχει πραγματική αλήθεια σε αυτό που προσφέρουν και αυτό επιτυγχάνεται μέσω της εμπειρίας. Της προσωπικής εμπειρίας του καταναλωτή που το έχει δοκιμάσει ή που το έχει ακούσει από κάποιον γνωστό του. Δηλαδή από στόμα σε στόμα.
Παλιές αξίες επανεκτιμούνται και ξαναεμφανίζονται με τρόπο που ταιριάζει στη σύγχρονη παγκοσμιοποιημένη διαδικτυακή εποχή. Αυτό ήταν που μου κίνησε το ενδιαφέρον όταν άκουσα για το Word Of Mouth. Μέχρι σήμερα δεν είχα σκεφτεί ποτέ ότι χρησιμοποιώ το ίδιο απορρυπαντικό που χρησιμοποιούσε η μητέρα μου. Παλιά και έμπειρη νοικοκυρά ο λόγος της ήταν για μένα εγγύηση για την αποτελεσματικότητα του προϊόντος.
Τι είναι όμως το Word Of Mouth; Πολύ απλά ο παλιός τρόπος μετάδοσης της πληροφορίας από στόμα σε στόμα. Αντικειμενικά αποτελεί και την πιο ειλικρινή μορφή διαφήμισης, καθιερώνοντας ισχυρές σχέσεις μεταξύ προϊόντος και καταναλωτή. Μέσα από την πλατφόρμα www.wom-ambassadors.com/GREECE ο καταναλωτής μπορεί να δοκιμάσει νέα προϊόντα, να ανταλλάξει απόψεις μέσα από μια διαδικτυακή κοινότητα ανθρώπων και στο τέλος να διαμορφώσει τις τάσεις που θα επικρατήσουν.
Τα μέλη της κοινότητας είναι όλοι εθελοντές. Δεν πληρώνονται για να έχουν οικονομικό κίνητρο για να μιλήσουν θετικά για ένα προϊόν, αντίθετα μπορούν να το αξιολογήσουν, να εμβαθύνουν στο προϊόν και αν δεν τους αρέσει να δώσουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα, ώστε το προϊόν να αλλάξει.
Η διαδικασία είναι απλή. Με ένα e-mail μπορεί κάποιος να γίνει μέλος. Στη συνέχεια γίνεται δημογραφική κατάτμηση ανάλογα με το φύλο, την ηλικία, τον τόπο διαμονής, την εργασία και την οικογενειακή κατάσταση του υποψηφίου, ενώ λαμβάνονται υπόψιν και κάποια ψυχογραφικά χαρακτηριστικά όπως τα ενδιαφέροντα και οι συνήθειες, η καταναλωτική συμπεριφορά, η ικανότητα λήψης αποφάσεων, έτσι ώστε να βρίσκονται οι κατάλληλοι ambassadors για τα κατάλληλα brands. Οι ambassadors μέσα από την διαδικτυακή κοινότητα και τα social media μιλάνε και ανταλλάσουν απόψεις για το προϊόν και δημιουργούν τα στοιχεία εκείνα που χρειάζονται για να δοθεί feed back στην επιχείρηση ώστε να αλλάξει ή να βελτιώσει το προϊόν ή ακόμη και να μην το κυκλοφορήσει καθόλου, κερδίζοντας το κόστος μιας αποτυχημένης επένδυσης.
Στην εποχή μας οι άνθρωποι ζητάνε να συμμετέχουν σε ότι αφορά τη ζωή τους. Από την πολιτική μέχρι τα προϊόντα. Στους πολιτικούς αυτό δεν έχει γίνει ακόμη κατανοητό. Στους επιχειρηματίες έγινε. Ο καλύτερος τρόπος για τις πωλήσεις των προϊόντων στη σύγχρονη παγκόσμια οικονομία είναι οι συστάσεις από στόμα σε στόμα. Άλλωστε οι πραγματικοί άνθρωποι είναι οι καλύτεροι πωλητές. Το αποδεικνύει και η εμπειρία της Πορτογαλίας όπου η σελίδα λειτουργεί δύο χρόνια τώρα όχι μόνο με προϊόντα αλλά και με υπηρεσίες και έχει 65.000 εγγεγραμμένα μέλη.
Tips
Σου αρέσει να είσαι από τους πρώτους που δοκιμάζουν ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία?
Σου αρέσει να μοιράζεσαι τις απόψεις σου για τα προϊόντα με φίλους, συνεργάτες και την οικογένεια σου?
Απολαμβάνεις να δίνεις feed back στις επιχειρήσεις?
Τότε στείλε ένα e-mail στην ιστοσελίδα www.wom-ambassadors.com/GREECE και γίνε η φωνή των brand. Αν και είναι προαιρετικό δώσε όσο το δυνατόν πιο αναλυτικά το προφίλ σου, έτσι ώστε να αξιολογηθείς σωστά και να σου αποδοθεί το brand που σου ταιριάζει ή να συμμετέχεις σε καμπάνιες που θα σε ενδιαφέρουν.