- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
O «Αδαής και ο Παράφρων» επιστρέφουν
Ο Γιάννος Περλέγκας μιλάει για την παράσταση που κέρδισε αποθεωτικές κριτικές
«Η ενασχόλησή μου με το συγκεκριμένο έργο ‒μετάφραση και επιθυμία να το ανεβάσω‒ μετράει 3 χρόνια και προηγείται της ενασχόλησής μου με τον “Καντ” που είχα ανεβάσει στη Φρυνίχου. Οι 13 παραστάσεις, λόγω προγραμματισμού, την άνοιξη στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου αποδείχτηκαν λίγες για τη δουλειά και τον κόπο που κάναμε όλοι οι συντελεστές γι’ αυτό και επιστρέφουμε στο Κακογιάννη.
Η ενασχόλησή μου με το έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ συμπίπτει με τη θέλησή μου να δοκιμαστώ και στη σκηνοθεσία. Τα έργα του περιγράφουν μια πνευματική και ηθική κρίση, τη συνειδητοποίηση της κατάθλιψης αλλά και της διάθεσης ή της ανημπόριας να την ξεπεράσεις. Είναι θέματα στα οποία αναγνώρισα τις δικές μου ανησυχίες, βιώματα και καταστάσεις, οι οποίες δεν είναι μόνο δικές μου. Ο Μπέρνχαρντ, τον οποίο θεωρώ ένα νεότερο Τσέχοφ, περιγράφει πως δεν μπορούν να διαχειριστούν οι άνθρωποι το γύρισμα του 20ού αιώνα στον 21ο. Συνέχεια μιλούν γι’ αυτό αλλά παραμένουν αδρανείς ‒ νομίζω πως κάτι παρόμοιο ζούμε και τώρα. Υπάρχει μια ακινησία μπροστά στις αλλαγές που συντελούνται και ένας τρόμος για να πάρουμε την απόφαση στο πώς θα κινηθούμε, τι πρέπει να αφήσουμε πίσω μας και πώς θα αφομοιώσουμε το καινούργιο.
Η φράση “Η ζωή είναι ένα μαρτύριο, αλλά αν δεν αντιληφθούμε και δεν επανορθώσουμε αυτή την κοινοτυπία δεν κατορθώνουμε τίποτα” μας δείχνει πως και η κατάθλιψη είναι πλέον μια κοινοτυπία και πως πρέπει να ξεφύγουμε από αυτή. Και επειδή κι εγώ ρέπω εύκολα στον πεσιμισμό, στην παραίτηση ή δέχομαι τη μελαγχολία ως το ιδανικό οχυρό, υπόσχομαι στον εαυτό μου να ξεφύγει από αυτή τη θεώρηση και να προχωρήσει. Το έργο του Μπέρνχαρντ νομίζω με βοηθάει σ’ αυτό».




Ιnfo: 8-11 & 13-17.9, Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης. Σκηνοθεσία: Γιάννος Περλέγκας. Πρωταγωνιστούν: Ανθή Ευστρατιάδου, Γιάννης Καπελέρης, Χρήστος Μαλάκης, Γιάννος Περλέγκας
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.