Αυτοκινηση

Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

Κινείται από ένα προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποτελείται από κινητήρα βενζίνης 1.5 i-VTEC, δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες και μια μπαταρία ιόντων λιθίου

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

Το υβριδικό Honda Jazz e:HEV παρέχει οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα και αποτελεί βασικό στοιχείο του Electric Vision πλάνου της ιαπωνικής φίρμας

Τι είναι

> Το νέο υβριδικό Jazz με την ονομασία Jazz e:HEV αποτελεί βασικό στοιχείο του Electric Vision πλάνου της Honda, το οποίο έχει ως στόχο μέχρι το 2022 να διαθέτει ηλεκτρικές ή υβριδικές εκδόσεις σε όλα τα mainstream μοντέλα της στην Ευρώπη.

> Διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικό σύνολο, ενώ υπάρχει και η crossover έκδοση του μοντέλου με την ονομασία Crosstar.

Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

Design

> Εξωτερικά το νέο jazz είναι ο ορισμός του συμπαγούς αυτοκινήτου, ενώ σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο έχει πιο ήπιες γραμμές.

> Κατά την εξέλιξη του νέου Jazz, οι μηχανικοί της Honda συνεργάστηκαν με την ομάδα των σχεδιαστών με σκοπό να διατηρηθούν τα κορυφαία επίπεδα ευρυχωρίας, που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων γενιών. 

Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

> H θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, τα νέα καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν σωστά το σώμα, ενώ πίσω από το τιμόνι με τις δύο ακτίνες (παρόμοιο με του Honda e) υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 7" και δεξιά κυριαρχεί η οθόνη των 9". 

> Η πρόσβαση σε συνδεδεμένες υπηρεσίες και εφαρμογές γίνεται μέσω της προηγμένης διεπαφής/οθόνης αφής 9", αλλά η ενεργοποίησή τους μπορεί να γίνει και μέσω φωνητικών εντολών με το Honda Personal Assistant.

> Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση) ξεκινά από 300 λίτρα και φτάνει μέχρι τα 1.203 λίτρα (πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, μέτρηση μέχρι την οροφή). 

Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

> Αυτό επιτεύχθηκε με την έξυπνη διάταξη των εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος στο πλαίσιο και στο χώρο του κινητήρα. 

> Σημαντικό ρόλο στη μεγιστοποίηση του χώρου της καμπίνας ήταν η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο του πλαισίου κάτω από τα εμπρός καθίσματα, κάτι που είναι μοναδικό στην κατηγορία. 

> Με τον τρόπο αυτό, το Jazz να διατηρεί τα εξαιρετικά ευέλικτα πίσω καθίσματα Magic Seats που παρέχουν δυνατότητα αναδίπλωσης και αναστροφής, ανάλογα με τα μεταφερόμενα φορτία. 

Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

Tech

> Νέας γενιάς Honda Connect με οθόνη 9" και έμφαση στην ευκολία χρήσης (menu, buttons, το ταμπλό προεξέχει στο κάτω τμήμα για να στηρίζονται τα δάκτυλα κατά τη χρήση). 

> Παρόν και το ασύρματο Car Play & Android Auto και My Honda+ App, το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης Honda Personal Assistant, αλλά και οι ασύρματες ενημερώσεις λογισμικού μέσω ενσωματωμένου WiFi

> Σε επίπεδο ασφάλειας το Jazz e:HEV διαθέτει την παλέτα ασφαλείας Honda Sensing ήδη από τον βασικό εξοπλισμό. 

> Προστασία επιβατών με 10 αερόσακους. Πίσω πλαϊνοί αερόσακοι & μπροστά μεσαίος αερόσακος μεταξύ οδηγού και συνοδηγού για πρώτη φορά στην κατηγορία B.

> Αμάξωμα προηγμένης μηχανικής συμβατότητας ACΕ. Ειδική σχεδίαση στις λεπτότερες μπροστινές κολώνες ώστε η ενέργεια να διαχέεται χαμηλότερα στο αμάξωμα σε ειδικές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης.

Στον δρόμο

> Το νέο Honda Jazz e:HEV, κινείται από ένα προηγμένο, υβριδικό σύστημα κίνησης, το οποίο αποτελείται από ένα μηχανικό σύνολο βενζίνης 1.5 i-VTEC απόδοσης 97 ίππων και 131 Nm ροπής, δύο μικρούς ηλεκτροκινητήρες (ένας για την κίνηση και ένας για τη φόρτιση της μπαταρίας), και μια μπαταρία ιόντων λιθίου. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 109 ίππους και τα 253 Nm ροπής.

> Η κίνηση περνάει στους εμπρός τροχούς μέσα από ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT μιας σχέσης, όπως στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χωρίς ιμάντα και με ελάχιστα κινούμενα εξαρτήματα. 

> Το κιβώτιο ουσιαστικά αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Η όπισθεν δεν έχει γρανάζια -γίνεται με ηλεκροκίνηση- αθόρυβα. 

> Ηλεκτροκίνηση 80% σε μικτές συνθήκες. Η κίνηση στους τροχούς μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί για να φορτίσει την μπαταρία στο 80% και μόνο σε υψηλές ταχύτητες κινεί τους τροχούς (20%)

> Το υβριδικό σύστημα e:HEV περιλαμβάνει τις τρεις επιλογές: 

  • EV Drive, όπου η μπαταρία ιόντων λιθίου δίνει ισχύ απευθείας στον ηλεκτροκινητήρα, 
  • Hybrid Drive για συνδυαστική λειτουργία και 
  • Engine Drive όπου o βενζινοκινητήρας συνδέεται απευθείας με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη ασφάλισης.

> Ο οδηγός μπορεί να κινηθεί μόνο με την ηλεκτρική ενέργεια σε χαμηλές ταχύτητες πόλης, αλλά και σε υψηλότερες με χαμηλό φορτίο στο πάτημα του γκαζιού, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου.

> Παρά τον πρακτικό και οικολογικό του προσανατολισμό, το νέο Jazz είναι ευχάριστο στην οδήγηση, αποπνέει συμπαγή αίσθηση χάρη και στη βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος, ενώ παράλληλα και είναι εύκολο στους χειρισμούς και ευέλικτο.

Υβριδικό Honda Jazz e:HEV: οικονομία, ευρυχωρία και πρακτικότητα

Τιμές

> Το νέο Jazz Hybrid διατίθεται στην ελληνική αγορά και οι τιμές για την έκδοση Jazz 5D 1.5 Hybrid CVT Comfort MY22 ξεκινούν από 22.700 ευρώ.

Info 

> Πληροφορίες για Honda Jazz στο: https://www.honda-cars.gr/range/JAZZ-HYBRID/

Τips

> Μπορεί πλέον το Jazz e:HEV να διατίθεται αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση, πλην όμως η υβριδική τεχνολογία δεν είναι κάτι καινούργιο για την Honda, αφού ήδη μετράει 21 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου υβριδικού της μοντέλου, του φουτουριστικού για την εποχή του Insight, το οποίο λανσαρίστηκε στην Ιαπωνία το 1999 και το οποίο ήρθε αργότερα και στην Ευρώπη αλλά και την Ελλάδα.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ