- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Τι θα οδηγούμε (;) στο μέλλον
«Τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν περισσότερο την επόμενη δεκαετία από ό,τι τον προηγούμενο αιώνα»
Η τεχνολογία στην αυτοκίνηση, τι αυτοκίνητα θα οδηγούμε το μέλλον, τα OnDemand συστήματα αυτοκινήτων, οι υβριδικές τεχνολογίες.
Με τεχνολογίες που θα σκέπτονται και θα ενεργούν για εμάς, με δυνατότητες επιδόσεων ΟnDemand, με διευρυμένη τεχνητή νοημοσύνη, με σαλόνια εμπνευσμένα από megayachts, τα αυτοκίνητα του μέλλοντος θα έχουν μόνο κατ’ ευφημισμό την ίδια ονομασία με τα σημερινά.
Το ερώτημα ωστόσο που διερευνά σήμερα η κοινότητα των οδηγών, αλλά και γενικότερα η αγορά, είναι «πόσο γρήγορα θα έλθουν όλα αυτά»…
Εάν θέλουμε να περιγράψουμε περιφραστικά πώς θα είναι τα αυτοκίνητα θα «οδηγούμε» τα επόμενα χρόνια, αρκεί η έκφραση που έχει χρησιμοποιηθεί κατά κόρον τα τελευταία δύο χρόνια: «τα αυτοκίνητα θα αλλάξουν περισσότερο την επόμενη δεκαετία από ό,τι τον προηγούμενο αιώνα»!
Και εδώ να συμπληρώσουμε το εξής: Τα εισαγωγικά στη λέξη «οδηγούμε» δεν είναι σχηματική προσέγγιση. Είναι πραγματικότητα. Μια και το επίπεδο αυτόνομης οδήγησης θα μεταφερθεί στον πέμπτο βαθμό κ.ο.κ., η συμμετοχή του οδηγού στη διαχείρισή του (προσέξτε: διαχείριση, όχι οδήγηση) θα είναι ολοένα και λιγότερη.
Και μια και μιλάμε για το πόσο μακριά είναι όλα αυτά από το σήμερα, είναι ώρα να προσγειωθούμε… Γιατί όλα, σε κάποιο βαθμό, είναι ήδη έτοιμα. Τα OnDemand συστήματα, αυτά που θα μπορούμε να αγοράσουμε ή να νοικιάσουμε από τα εργοστάσια των αυτοκινήτων μας μέσω του συστήματος infotainment και της ολικής συνδεσιμότητας του αυτοκινήτου μας, τα αυτοκίνητα που κινούνται αυτόνομα σε όλο το εύρος της χρήσης τους, τα ασυνήθιστης διάταξης σαλόνια, τα παράθυρα που θα γίνονται οθόνες, τα ολογράμματα επικοινωνίας των επιβατών με τον «έξω» κόσμο, η πλήρης αποφυγή ατυχημάτων αλλά και η εξαφάνιση, όταν απαιτηθεί, τιμονιών και πεντάλ, είναι ήδη εδώ. Υπάρχουν. Και έχουν εξελιχθεί σε τέτοιον βαθμό που μπορεί αύριο κιόλας να χρησιμοποιηθούν.
Γιατί δεν χρησιμοποιούνται; Η απάντηση είναι ένα σύνολο προσέγγισης. Πρώτα απ’ όλα είναι η προσαρμογή των αγοραστών, μια και όλα αυτά θα μπορούν να τα διαχειρίζονται άτομα νεότερων γενεών που είναι πιο εξοικειωμένα με τις νέες τεχνολογίες, ο νομικός παράγοντας που αφορά ευθύνες και αστοχίες, άρα κατ’ επέκτασιν απασχολεί και τις ασφαλιστικές εταιρείες, και τρίτον το κόστος τέτοιων συστημάτων που αναμένεται βέβαια να μειωθεί δραστικά προϊόντος του χρόνου.
Σας φαίνονται πολύ μακρινά όλα αυτά; Δείτε κάτι: Ενώ η εμφάνιση και η αίσθηση των αυτοκινήτων μας έχει αλλάξει τα τελευταία 100 χρόνια, ο τρόπος που τα οδηγούμε δεν έχει αλλάξει. Εκεί θα συμβεί η μεγάλη αλλαγή, μια και σύμφωνα με τους ειδικούς των αυτοκινητοβιομηχανιών, την επόμενη δεκαετία, όχι μόνο θα αλλάξει δραματικά ο τρόπος με τον οποίο τροφοδοτούνται και συνδέονται διαδικτυακά τα αυτοκίνητα, αλλά μέχρι το 2030 η τεχνολογία στο αυτοκίνητο θα εξελιχθεί από την απλή βοήθεια του οδηγού στον πλήρη έλεγχο όλων των πτυχών της οδήγησης.
Αυτός ο ευρέως διαδεδομένος αυτοματισμός, μαζί με τον ηλεκτρισμό και την αυξημένη συνδεσιμότητα του αυτοκινήτου και της κοινωνίας, πρόκειται να ταρακουνήσει σε μεγάλο βαθμό την αυτοκινητοβιομηχανία, επηρεάζοντας τα πάντα, από την εμφάνιση και την αίσθηση των αυτοκινήτων μέχρι τον τρόπο που περνάμε τον χρόνο μας μέσα σε αυτά. Και φυσικά, αν όχι κυρίως, τo πώς μας πηγαίνουν από το Α στο Β. Με λίγα λόγια, βρισκόμαστε στο κατώφλι του να γίνουμε από οδηγοί... επιβάτες.
Πού οφείλεται η «επανάσταση» στην αυτοκίνηση;
Ήταν αναμενόμενη συνθήκη. Όταν βαθμηδόν μπήκε στην εξίσωση η συνδεσιμότητα, ακολούθησε ο εξηλεκτρισμός –που ήδη είχε κάνει την εμφάνισή του στη ζωή μας μέσω των υβριδικών τεχνολογιών– και κερασάκι στην τούρτα ήταν το αφήγημα της «κλιματικής αλλαγής». Αναφέρομαι σε αφήγημα γιατί η υπόθεση διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και αυτοκίνησης είναι μια μεγάλη τεχνολογική συνισταμένη που χρήζει σχετικής ανάλυσης και προσέγγισης. Επίσης, το γεγονός ότι η Ευρώπη είναι αυτή που «έλκει» το άρμα της πλήρους αναμόρφωσης της αυτοκίνησης έχει εξήγηση για εμένα και μάλιστα σοβαρή: Η Ευρώπη είναι το Ιερό Δισκοπότηρο της αυτοκίνησης. Κακά τα ψέματα: όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν καλοβλέπουν απλώς την ευρωπαϊκή αγορά για κέρδη, αλλά κυρίως για αποδοχή. Και εδώ είναι το μεγάλο μυστικό. Ότι με αυτόν τον τρόπο η Ευρώπη δημιουργεί τάσεις! Το γεγονός δε ότι οι μεγαλύτερες πλην Ευρώπης αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δημιουργήσει στη γηραιά ήπειρο κέντρα σχεδίασης ευρωπαϊκών μοντέλων, αλλά και εργοστάσια, αποτελεί την καλύτερη απόδειξη. Εν προκειμένω, ό,τι αποδεχθεί η ευρωπαϊκή αγορά αποτελεί ντε φάκτο πραγματικότητα για το σύνολο του πλανήτη. Για αυτό και τόσο θόρυβος γύρω από την ηλεκτροκίνηση και την απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα και για αυτό και εμφανίζονται αντίρροπες δυνάμεις σχετικά με το μέλλον των ειδών των καυσίμων/ενέργειας.
Οι νεωτερισμοί στα αυτοκίνητα
Πολλοί και διάφοροι και σε κάθε παράμετρο. Από τα συνθετικά καύσιμα, μέχρι τη συνδεσιμότητα και την αυτόνομη οδήγηση. Κάποια παραδείγματα για να έχουμε εικόνα; Ας τα δούμε: Εξωτερικά, οι μεγάλες εισαγωγές αέρα και οι μπροστινές γρίλιες που ψύχουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μας δεν θα χρειάζονται πλέον, ενώ οι εξωτερικοί καθρέφτες θα αντικατασταθούν με κάμερες και αισθητήρες. Τα παράθυρα θα είναι μεγαλύτερα για να επιτρέπουν στους επιβάτες να απολαμβάνουν τη θέα ή να γίνονται σχεδόν ανύπαρκτα για να παρέχουν ιδιωτικότητα.
Το εσωτερικό των αυτοκινήτων θα είναι πολύ πιο ευέλικτο, θα επιτρέπεται η προσαρμογή του φωτισμού της καμπίνας με το πάτημα ενός κουμπιού ενώ θα μετατρέπεται εύκολα σε έναν πολύ λειτουργικό χώρο που μπορεί να μετατραπεί σε σαλόνι, γραφείο, ακόμη και υπνοδωμάτιο.
Τα αλεξήλια θα αποτελέσουν παρελθόν, με το έξυπνο γυαλί να μας επιτρέπει πλέον να ελέγχουμε την ποσότητα του φωτός της ημέρας με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ οι πόρτες θα είναι κινηματογραφικά πλατό. Μάλιστα πολλά αυτοκίνητα θα εφοδιαστούν με συστήματα επαυξημένης πραγματικότητας, τα οποία θα τοποθετούν οπτικοποιήσεις που δημιουργούνται από υπολογιστή στο παρμπρίζ (ολογράμματα) ή σε άλλες κατάλληλες περιοχές προβολής. Τέλος, οι οδηγοί θα μπορούν να επικοινωνούν με τα αυτοκίνητά τους μέσω εντολών ομιλίας ή χειρονομίας. Σε μοντέλα προηγμένης τεχνολογίας μπορεί να δούμε ακόμη και μερικές πρώιμες εκδόσεις διεπαφών εγκεφάλου-υπολογιστή, οι οποίες θα συσχετίζουν μοτίβα εγκεφαλικής δραστηριότητας με εντολές ελέγχου του αυτοκινήτου ή ψυχαγωγίας των επιβατών.
Τι δεν γνωρίζουμε για τα αυτοκίνητα του μέλλοντος
Το ότι αυτά τα «διαφορετικά» αυτοκίνητα θα είναι αρχικά προσιτά σε λίγους λόγω κόστους είναι γνωστό. Το ότι επίσης αυτά τα αυτοκίνητα απευθύνονται στις νέες γενιές που είναι πιο κοντά στις τεχνολογίες που προαναφέραμε είναι επίσης γνωστό. Το ότι θα απευθύνονται –αρχικά τουλάχιστον– στους κατοίκους των πόλεων είναι και αυτό γνωστό. Αυτό που δεν γνωρίζουμε είναι αν θα επεκταθούν κάποια στιγμή σε όλη την ανθρωπότητα, αν θα γίνουν αποδεκτά από το σύνολο των κατοίκων του πλανήτη και εντέλει αν θα αντικαταστήσουν τα πάντα στον εποχούμενο κόσμο, ή απλά θα πάρουν ένα μέρος της αγοράς και θα συνυπάρχουν με τα συμβατικά οχήματα που έχουμε γνωρίσει, σε εξελιγμένη μορφή βέβαια. Ο χρόνος θα δείξει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.