- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Τα καλύτερα βιβλία για τις γιορτές: Ξένη λογοτεχνία
Η A.V. περιπλανιέται στα βιβλιοπωλεία και προτείνει
Βιβλιοπαρουσιάσεις 2025: Κυκλοφορίες των εκδοτικών οίκων για τις γιορτές στην κατηγορία Ξένη λογοτεχνία. Ανακαλύψτε νέες κυκλοφορίες και προτάσεις για δώρα.
Ocean Vuong, Ο αυτοκράτορας της χαράς, Εκδόσεις Gutenberg
Ο 19χρονος Αμερικανο-βιετναμέζος Χάι ετοιμάζεται να αυτοκτονήσει πέφτοντας από μια γέφυρα της συνοικίας «Ανατολική Xαρά», στο Κονέκτικατ. Τον σταματά μια 80χρονη γυναίκα, πρόσφυγας από τη Λιθουανία, η οποία έχει άνοια σε αρχικό στάδιο. Απομονωμένος από την οικογένειά του και χωρίς άλλες επιλογές, ο Χάι εγκαθίσταται στο σπίτι της και σιγά σιγά αναλαμβάνει φροντιστής της. Οι δυο τους γίνονται αχώριστοι και η ζωή τους αλλάζει. Ο πολυβραβευμένος συγγραφέας του «Στη γη είμαστε πρόσκαιρα υπέροχοι», Όσιαν Βουόνγκ, επιστρέφει μ’ ένα «βαθιά συγκινητικό μυθιστόρημα» (Oprah Winfrey) για όσα μας στοιχειώνουν, για το τι σημαίνει να ζεις στο περιθώριο, για τους ανθρώπους που επιλέγουμε να γίνουν η οικογένειά μας και για τις ιστορίες που λέμε στον εαυτό μας προκειμένου να επιβιώσουμε και να εξασφαλίσουμε ένα από τα πιο φευγαλέα ελέη της ζωής: μια δεύτερη ευκαιρία.
Alia Trabucco Zerán, Το όνομά μου είναι Εστέλα, Εκδόσεις Gutenberg
«Η ζωή πρέπει να είναι έτσι: μια σταγόνα, μια σταγόνα, μια σταγόνα, και μετά αναρωτιόμαστε πώς συνέβη και είμαστε βρεγμένοι». Η Εστέλα φεύγει από το χωριό της για να εργαστεί για ένα ζευγάρι στο Σαντιάγο που περιμένει παιδί. Γιατρός ο άντρας, δικηγόρος η γυναίκα του, νέοι, ωραίοι και ευκατάστατοι ασχολούνται κυρίως με τις καριέρες τους, σίγουροι ότι η ζωή τους θα παραμένει ρόδινη παρά τα πολλά οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα που υπάρχουν στη χώρα τους. Επτά χρόνια η Εστέλα σωπαίνει, υπομένει, καθαρίζει το σπίτι τους και φροντίζει την κόρη τους, ένα κοριτσάκι με προβληματική συμπεριφορά. «Η μικρή πέθανε», ανακοινώνει η Εστέλα αρχίζοντας να διηγείται την ιστορία της. Πώς συνέβη το κακό; «Σαν σε ελληνική τραγωδία η ένταση αυξάνεται από σελίδα σε σελίδα» (El Paίs).
Fredrik Backman, Οι φίλοι μου, Εκδόσεις Ψυχογιός
Σε μια απόμακρη παραλιακή πόλη, μια παρέα εφήβων καταφεύγει σε μια εγκαταλειμμένη προβλήτα, μακριά από τις οικογένειες και τα σπίτια τους που τους πληγώνουν. Εκεί λένε αστεία, μοιράζονται μυστικά και κάνουν μικρές επαναστάσεις. Οι χαμένες αυτές ψυχές βρίσκουν η μία στην άλλη έναν λόγο να σηκώνονται κάθε πρωί, έναν λόγο να ονειρεύονται, έναν λόγο να αγαπάνε. Από εκείνο το καλοκαίρι γεννιέται ένα έργο τέχνης, ένας πίνακας που θα καταλήξει απρόσμενα στα χέρια της δεκαοχτάχρονης Λουίζα, η οποία θα αποδυθεί σε ένα ταξίδι γεμάτο εκπλήξεις για να μάθει ποιος και γιατί τον ζωγράφισε. Όσο πλησιάζει τον τόπο γέννησης του πίνακα, τόσο την κυριεύει το άγχος για την αλήθεια. Και η Λουίζα θα είναι η απόδειξη ότι το ευτυχισμένο τέλος δεν παίρνει πάντα τη μορφή που προσδοκούμε.
Dylan Thomas, Το πορτρέτο του καλλιτέχνη ως νεαρού σκύλου και άλλα διηγήματα, Εκδόσεις Ροές
Τι συμβαίνει όταν ένας ποιητής αποφασίζει να γράψει πρόζα; Ο Ντύλαν Τόμας απαντά υποδειγματικά στον τόμο αυτό. Αυτοβιογραφούμενος, πυρετικός, οξύς παρατηρητής, νοσταλγός, άλλοτε βυθίζεται μες στη γλυκιά ζεστασιά της μνήμης του, άλλοτε σπάει πλάκα και σχολιάζει καυστικά την κοινωνία, την τέχνη του, τον κόσμο, ενώ άλλοτε σοβαρεύει, και τότε η μνήμη γίνεται όργανο αναστοχασμού, το χιούμορ μετουσιώνεται σε κριτική. Μας παίρνει από το χέρι και μας ξεναγεί στην Ουαλία των παιδικών του χρόνων, στον κόσμο που τον διέπλασε, ίσαμε τα πρώτα του ενήλικα βήματα· σε μιαν Ουαλία που πικρά ο ποιητής διαπιστώνει πως πια δεν υπάρχει, χάθηκε, όπως ο εαυτός του, εκείνο το άτακτο, ευαίσθητο παιδί, με την καλπάζουσα φαντασία και τα μεγάλα όνειρα. Στον τόμο περιλαμβάνονται και τρία ακόμα κείμενα του Τόμας: «Τα Χριστούγεννα ενός παιδιού στην Ουαλία», «Μια επίσκεψη στην Αμερική», «Το ταξίδι της επιστροφής».
Τζορτζ Όργουελ, 1984 (Ο τελευταίος άνθρωπος), Κάπα Εκδοτική
To «1984», μυθιστόρημα-σταθμός του Τζορτζ Όργουελ, διασκευάζεται για πρώτη φορά σε θεατρικό μονόλογο. Ο Ουίνστον Σμιθ ζει σε έναν εφιαλτικό κόσμο που κυβερνά ένα δυστοπικό απολυταρχικό καθεστώς, στο οποίο όλοι οι κάτοικοι βρίσκονται υπό συνεχή παρακολούθηση. Ο ήρωας προσπαθεί να θυμηθεί πώς ήταν η ζωή του παλιά, πριν την επικράτηση του καθεστώτος, ενώ ταυτόχρονα ονειρεύεται έναν κόσμο χωρίς καταπίεση, όπου όλοι οι άνθρωποι θα ζουν ελεύθεροι. Το μυθιστόρημα ξαναγράφεται από την Έλενα Τριανταφυλλοπούλου ως θεατρικό μονολογικό έργο, όχι πλέον με την αγωνία της επαλήθευσής του και της κατανόησης της δυστοπίας που περιγράφει, αφού το μέλλον είναι ήδη εδώ. Μεταγράφεται τώρα σε ένα καινούργιο –ολοκαίνουργιο– κείμενο που προσπαθεί να αποτινάξει, να ξορκίσει αυτό το παρόν, μέσα από την αφηγηματική δράση ενός και μόνο σκηνικού προσώπου. Η σύγχρονη ανάγνωση του «1984» περισσότερο μας θέτει σε επιφυλακή. Είναι μια υπενθύμιση. Να προσπαθούμε να διακρίνουμε τον άνθρωπο μες στο σκοτάδι.
Ken Follett, Ο κύκλος των ημερών, Εκδόσεις Bell
Ο Σεφτ, ένας πολυτάλαντος νεαρός γεωρύχος, διασχίζει τη Μεγάλη Πεδιάδα για να παρακολουθήσει την Τελετουργία του Μεσοκαλόκαιρου. Eλπίζει να ανταλλάξει τους πυρόλιθούς του με χρήσιμα πράγματα και να ξαναδεί τη Νιν, την κοπέλα που αγαπάει. Η ευημερούσα οικογένειά της προσφέρει στον Σεφτ μια διέξοδο από τη βία και την αδικία που βιώνει κοντά στον βάναυσο πατέρα και τα αδέρφια του. Η Τζόια, η αδερφή της Νιν, είναι ιέρεια με όραμα. Ονειρεύεται ένα εντυπωσιακό νέο μνημείο, και το όραμά της εμπνέει και τον Σεφτ. Όμως στους γύρω λόφους και τα δάση, σιγοκαίνε βαθιές διαφορές και έχθρες, ενώ μια παρατεταμένη ξηρασία θα ρημάξει τον τόπο. Η δυσπιστία, ο φθόνος και η απληστία θα φουντώσουν ανάμεσα στους κτηνοτρόφους, τους αγρότες και τους δασόβιους και μια πράξη ωμής βίας θα γίνει η σπίθα που θα ανάψει τη φωτιά ενός ολέθριου πολέμου.
Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ, Αινιγματικές παραλλαγές, Εκδόσεις Opera
«Θέλετε να πιστέψω πως η Έλεν διάλεξε εσάς ως επιβήτορα; Μου φαίνεστε εξίσου σέξι μ’ ένα βρασμένο πράσο!». Πρόκειται για μια ιστορία σύγκρουσης μεταξύ δύο ανδρών. Από τη μια, ο φημισμένος νομπελίστας συγγραφέας Άμπελ Ζνόρκο: είρων, ψυχρός και απόμακρος. Από την άλλη, ο κατά πολύ νεότερός του δημοσιογράφος Έρικ Λάρσεν, συμπαθητικός και αφελής, που προσπαθεί να του πάρει συνέντευξη για μια επαρχιακή εφημερίδα. Ή, τουλάχιστον, έτσι δείχνουν τα πράγματα στην αρχή… Ποια είναι η μυστική σχέση του συγγραφέα με αυτή τη γυναίκα την οποία δηλώνει πως εξακολουθεί ν’ αγαπά; Για ποιο λόγο ο διάσημος υπερόπτης αποφάσισε να δεχτεί στο σπίτι του τον συγκεκριμένο άσημο δημοσιογράφο; Η συνέντευξη δεν αργεί να μετατραπεί σ’ ένα σκληρό και περίπλοκο παιχνίδι αλήθειας που ανατρέπει τις πρώτες εντυπώσεις και επανακαθορίζει τις έννοιες της αγάπης και του έρωτα.
Honoree Fanonne Jeffers, Τα τραγούδια αγάπης του Γ. Ε. Μπ. Ντυ Μπουάρ, Εκδόσεις Πατάκη
Από την παιδική της ηλικία, η Έιλυ Περλ Γκάρφιλντ έχει κατανοήσει τι εννοούσε ο σπουδαίος στοχαστής Γ. E. Μπ. Ντυ Μπουά (1868-1963) όταν έγραφε για το ζήτηµα της µαύρης φυλής στην Αµερική και για τη «διπλή συνείδηση», που υποχρεώνει κάθε Αφροαµερικανό να κοιτά τον εαυτό του µέσα από τα µάτια των άλλων για να επιβιώσει. Η Έιλυ περνάει τα καλοκαίρια της στην Τσικασίττα, µια µικρή πόλη της Τζόρτζια, όπου ζει η οικογένεια της µητέρας της από τότε που οι πρόγονοί τους έφτασαν από την Αφρική υπό καθεστώς δουλείας. Σε όλη της τη ζωή αγωνίζεται να ανήκει κάπου, ενώ ψίθυροι γυναικών αιώνων την παροτρύνουν να πετύχει ό,τι δεν πέτυχαν εκείνες. Καλείται να αποδεχτεί ολόκληρο το προγονικό της παρελθόν, µια κληρονοµιά καταπίεσης και αντίστασης, δουλείας και ανεξαρτησίας, σκληρότητας και ανθεκτικότητας που αποτελεί την ιστορία, και το τραγούδι, της ίδιας της Αµερικής.
Jean Cocteau, Τα τρομερά παιδιά, Εκδόσεις Άγρα
Το μυθιστόρημα εκδόθηκε το 1929 και αναγνωρίστηκε από τους κριτικούς ως το αριστούργημα του συγγραφέα. Αφηγείται την ιστορία ενός αδελφού και μιας αδελφής, του Πωλ και της Ελιζαμπέτ. Ο Πωλ τραυματίζεται έξω από το λύκειο Κοντορσέ από μια πέτρα που ο Νταρζελός, ένας από τους συμμαθητές του, είχε κρύψει μέσα σε μια χιονόμπαλα. Κατά την ανάρρωσή του, η Ελιζαμπέτ μένει στο δωμάτιο μαζί του και τον φροντίζει. Αυτό το δωμάτιο γίνεται το θέατρο για αυτό που αποκαλούν «το παιχνίδι», μια ιστορία που επινοούν κάθε βράδυ και στην οποία οι δυο τους είναι οι πρωταγωνιστές. Το όνειρό τους μπερδεύεται επικίνδυνα με την πραγματικότητα. Ο Πωλ θέλει να εγκαταλείψει «το παιχνίδι ». Η Ελιζαμπέτ θέλει να τον κρατήσει σ’ αυτό. Η κωμωδία τελειώνει, αρχίζει η τραγωδία… Με αυτό το έργο, ο Κοκτώ έδειξε πως η γοητεία της εφηβείας είναι συνυφασμένη με το δράμα.
Felicia Kingsley, Η χαμένη ερωμένη του Σαίξπηρ, Εκδόσεις Μίνωας
Ο Νικ Μοντεκρίστο έχει ήδη ζήσει εννέα ζωές. Αφού δραπετεύει από τη φυλακή, αποκτά νέα ταυτότητα ως κλέφτης έργων τέχνης. Η ευφυΐα και η γοητεία του τον κάνουν έναν από τους πιο περιζήτητους στον χώρο. Ο πρώτος πελάτης του είναι ένας Άγγλος συλλέκτης σπάνιων βιβλίων. Θα πρέπει να ανακτήσει για λογαριασμό του ένα από τα πολυπόθητα αντίτυπα του «First Folio» του Σαίξπηρ, που, χρόνια πριν, του είχε κλέψει με δόλο ένας βαρόνος-αντίπαλός του. Ο Νικ έχει ένα λεπτομερές σχέδιο, μόνο που δεν έχει υπολογίσει την εμφάνιση της Αντζέλικα, μιας απροσδόκητης διεκδικήτριας της κληρονομιάς. Νεαρή, όμορφη και παρορμητική, είναι αποφασισμένη να πάρει ό,τι της ανήκει και να παρασύρει τον Νικ σε έναν δυσεπίλυτο γρίφο.
Paulo Coelho, Στις όχθες του ποταμού Πιέδρα κάθισα κι έκλαψα, Εκδόσεις Κλειδάριθμος
Τι συμβαίνει όταν δύο ερωτευμένοι νέοι συναντιούνται ξανά ύστερα από έντεκα χρόνια; Ο χρόνος έχει μεταμορφώσει την Πιλάρ σε μια δυνατή αλλά εσωστρεφή γυναίκα, ενώ ο παιδικός της φίλος είναι πλέον ένας χαρισματικός πνευματικός ηγέτης. Ένα συναισθηματικό και πνευματικό ταξίδι ξεκινά σε ένα μικρό χωριό στα Πυρηναία όρη. Στις όχθες του ποταμού Πιέδρα, οι δυο τους έρχονται αντιμέτωποι με παλιές πληγές και θαμμένα συναισθήματα. Η αριστοτεχνική αφήγηση και η ποιητική πρόζα του Πάουλο Κοέλιο μάς εμπνέει να ανακαλύψουμε το εξαιρετικό μέσα στο συνηθισμένο και τη μαγεία στην καθημερινότητά μας. Πρόκειται για ένα βαθιά συγκινητικό μυθιστόρημα που εξερευνά την αγάπη, τις θυσίες, τη συγχώρεση και τη ζωή, με συμπέρασμα; «Όποιος αγαπάει κερδίζει τον κόσμο, δεν φοβάται να χάσει τίποτα».
Σάρα Χάρμαν, Όλες οι άλλες μητέρες με μισούν, Εκδόσεις Opera
Η Φλόρενς, στα τριάντα της, αποτυχημένη πρώην τραγουδίστρια, άνεργη στο Λονδίνο και διαζευγμένη μητέρα του δεκάχρονου Ντίλαν, ερευνά τους λόγους της εξαφάνισης ενός πάμπλουτου συμμαθητή του γιου της. Στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι ο δικός της γιος δεν έχει καμία σχέση με την εξαφάνιση του άλλου παιδιού, μετατρέπεται σε αυτοσχέδια ερευνήτρια. Από την πιο απενοχοποιημένη πένα της σύγχρονης αμερικανικής λογοτεχνίας. «Κλαίω με αναφιλητά στο τηλέφωνο. Δεν έπρεπε να βγω χθες το βράδυ. Ποια μάνα βγαίνει για ποτό κι αφήνει ένα δεκάχρονο στο σπίτι; Είμαι ο χειρότερος άνθρωπος στον κόσμο και καλά να πάθω. Σωριάζομαι στο πάτωμα και μισώ τον εαυτό μου. Μια καλή μητέρα θα ’τρεχε να βρει το παιδί της, αλλά εγώ δεν μπορώ να κουνηθώ».
Rachid Benzine, Ο βιβλιοπώλης της Γάζας, Εκδόσεις Ψυχογιός
Στα ερείπια της Γάζας, ένας ασπρομάλλης άντρας. Τα βιβλία που κρατάει στα χέρια του είναι σπαράγματα ζωής, θραύσματα μνήμης, τραύματα ενός λαού. Ένας νεαρός Γάλλος φωτογράφος στρέφει τον φακό του προς αυτόν τον, περιτριγυρισμένο από βιβλία, ηλικιωμένο Παλαιστίνιο. «Όμως, πίσω από κάθε βλέμμα, δεν υπάρχει μια ιστορία; Η ιστορία μιας ζωής. Η ιστορία ενός ολόκληρου λαού, κάποιες φορές», λέει ο βιβλιοπώλης. Έτσι, αρχίζει η παλαιστινιακή Οδύσσεια ενός ανθρώπου ο οποίος επέλεξε ως καταφύγιο, αντίσταση και πατρίδα τις λέξεις. Σε έναν κόσμο όπου οι βόμβες φαντάζουν να έχουν τον τελευταίο λόγο, αυτός ο άνθρωπος μας υπενθυμίζει ότι τα βιβλία είναι το μεγαλύτερο δώρο της ζωής – κι όχι για να ξεφεύγουμε από το πραγματικό, αλλά για να το βιώνουμε στην ολότητά του. Θαρρείς και, εν μέσω του χάους, ένας άνθρωπος που διαβάζει είναι η πιο ριζοσπαστική από όλες τις επαναστάσεις.
Σάλλυ Ρούνεϊ, Ιντερμέτζο, Εκδόσεις Πατάκη
Πέρα από το γεγονός ότι είναι αδέλφια, ο Πίτερ και ο Ίβαν Κούμπεκ ελάχιστα κοινά φαίνεται να έχουν μεταξύ τους. Ο Πίτερ είναι δικηγόρος στο Δουβλίνο, τριαντάρης, επιτυχημένος, άξιος και φαινομενικά άτρωτος. Όμως, μετά τον θάνατο του πατέρα τους, χρειάζεται υπνωτικά για να κοιμηθεί και πασχίζει να διαχειριστεί τη σχέση του με δύο πολύ διαφορετικές γυναίκες, την παντοτινή πρώτη του αγάπη, τη Σύλβια, και τη Ναόμι, μια φοιτήτρια που αντιμετωπίζει τη ζωή σαν μια μεγάλη φάρσα. Ο Ίβαν είναι επαγγελματίας σκακιστής, είκοσι δύο ετών. Πάντα θεωρούσε τον εαυτό του κοινωνικά αδέξιο, μοναχικό, το αντίθετο από τον γοητευτικό και δημοφιλή μεγάλο του αδελφό. Διανύοντας τις πρώτες εβδομάδες του πένθους, ο Ίβαν γνωρίζει τη μεγαλύτερή του Μάργκαρετ, που κουβαλά το δικό της ταραχώδες παρελθόν, και συνδέονται ακαριαία και έντονα.
Thomas Keneally, Η Λίστα του Σίντλερ, Εκδόσεις Anubis
Ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του 20ού αιώνα φωτίζει το μεγαλείο της ανθρωπιάς μέσα από το πιο σκοτεινό κεφάλαιο της Ιστορίας. Βασισμένο σε αληθινά γεγονότα, το βιβλίο αφηγείται την ιστορία του Όσκαρ Σίντλερ, ενός Γερμανού επιχειρηματία και μέλους του ναζιστικού κόμματος, ο οποίος μετέτρεψε το εργοστάσιό του σε καταφύγιο για περισσότερους από χίλιους Εβραίους, σώζοντάς τους από τα στρατόπεδα εξόντωσης. Μέσα από έναν κόσμο γεμάτο φρίκη και απώλεια, το βιβλίο αυτό αναδεικνύει την αντίσταση του ανθρώπου απέναντι στο απόλυτο κακό, αλλά και το μεγαλείο της ηθικής μεταμόρφωσης. Η «Λίστα του Σίντλερ» δεν είναι απλώς ένα μυθιστόρημα· είναι μια κραυγή μνήμης, μια πράξη μαρτυρίας και ένα διαχρονικό σύμβολο ελπίδας. Η επίδραση του έργου στην παγκόσμια συνείδηση είναι τεράστια, ενώ η κινηματογραφική του μεταφορά από τον Στίβεν Σπίλμπεργκ το καθιέρωσε ως μία από τις πιο δυνατές αφηγήσεις για το Ολοκαύτωμα.
Alexandra Potter, Εξομολογήσεις μιας σαραντάρας (και κάτι) που τα σκά**σε, Εκδόσεις Bell
Η επιχείρηση της Νελ χρεοκοπεί, ο αρραβωνιαστικός της την εγκαταλείπει, το όνειρο μιας ευτυχισμένης ζωής στην Καλιφόρνια καταρρέει, επιστροφή στο Λονδίνο. Πολλά έχουν αλλάξει όσο η Νελ έλειπε. Οι ελεύθεροι φίλοι της είναι παντρεμένοι με παιδιά και οι τιμές των ακινήτων έχουν εκτοξευτεί. Αναγκάζεται να νοικιάσει ένα δωμάτιο στο σπίτι ενός αγνώστου, ενώ όλοι οι άλλοι φαίνεται να απολαμβάνουν τις τέλειες, ινσταγκραμικές ζωές τους. Ξεκινώντας από το μηδέν, νιώθει πως είναι μια σαραντάρα (και κάτι) που τα σκά**σε. Πιάνοντας δουλειά ως συντάκτρια νεκρολογιών, η Νελ γνωρίζει την Κρίκετ, μια ογδοντάρα (και κάτι) χήρα με τις δικές της δυσκολίες και αρχίζουν να αλληλοβοηθιούνται. Το best seller της Potter αποτελεί μια ωδή στη φιλία και μια υπενθύμιση ότι, ακόμα κι αν η ζωή δεν πηγαίνει πάντα όπως τη σχεδιάσαμε, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρούμε την ευτυχία.
Madeleine Roux, Έρωτας από την πρώτη σελίδα, Εκδόσεις Anubis
Σε μια εποχή όπου οι γυναίκες πρέπει να είναι ντελικάτες, διακριτικές κι ευαίσθητες, η Μάργκαρετ Άρντεν λαχταρά μια άλλη ζωή ως συγγραφέας. Μετά την ιδιαίτερα σκληρή απόρριψη ενός γνωστού εκδοτικού οίκου, η αυτοπεποίθησή της κλονίζεται. Ο λοχαγός Μπρίτζερ Ντάροου έχει επιστρέψει από το μέτωπο με την ελπίδα να κάνει μια νέα αρχή, αναλαμβάνοντας τη διεύθυνση του εκδοτικού οίκου του μέντορά του. Όλα όμως πηγαίνουν στραβά – μέχρι που πέφτουν στα χέρια του μερικές σκόρπιες σελίδες ενός συναρπαστικού μυθιστορήματος. Ο Μπρίτζερ ξέρει αμέσως πως πρέπει να το εκδώσει. Όταν όμως γνωρίζει τη συγγραφέα, ξαφνιάζεται συνειδητοποιώντας ότι πρόκειται για την ίδια γυναίκα που είχε ήδη απορρίψει στο παρελθόν και μάλιστα ιδιαίτερα προσβλητικά. Μια επικίνδυνη έλξη αρχίζει να φουντώνει ανάμεσά τους, ενώ ένας λαμπερός χορός μεταμφιεσμένων θα φέρει στην επιφάνεια σκάνδαλα, παρεξηγήσεις και την υπόσχεση ενός έρωτα που θα αλλάξει τα πάντα...
Ibtisam Azem, Το βιβλίο της εξαφάνισης, Εκδόσεις Gutenberg
Ένα πρωί όλοι οι Παλαιστίνιοι του Ισραήλ εξαφανίζονται. Στο Τελ Αβίβ επικρατεί χάος: τα λεωφορεία δεν κυκλοφορούν γιατί λείπουν οι οδηγοί, δεν υπάρχουν γιατροί στα νοσοκομεία, ακόμα και τα κελιά των φυλακών έχουν αδειάσει. Τι συνέβη; Ξεκίνησαν οι Παλαιστίνιοι γενική απεργία, ετοιμάζουν επίθεση ή πρόκειται για «θαύμα του θεού του Ισραήλ», όπως υποστηρίζουν μερικοί; Ο Αριέλ, Εβραίος δημοσιογράφος, ψάχνει μάταια να βρει τον Παλαιστίνιο φίλο του Αλάα. Βρίσκει μόνο το ημερολόγιο του Αλάα, γεμάτο ιστορίες της γιαγιάς του και βιώματα της οικογένειά της πριν και μετά την παλαιστινιακή Νάκμπα, την Καταστροφή του 1948. Μέσα από δύο διαφορετικές φωνές και οπτικές, η Παλαιστίνια δημοσιογράφος και συγγραφέας Ibtisam Azem αναδεικνύει μια καθημερινότητα ανισότητας και φόβου, αλλά και το βάρος της μνήμης που δεν μπορεί να σβήσει. Ένα μυθιστόρημα αιχμηρό και συγκλονιστικό, που καθρεφτίζει την ιστορία της Μέσης Ανατολής.
Malcolm Lowry, Ταξίδι στη Λευκή Θάλασσα, Εκδόσεις Μεταίχμιο
Εμπνευσμένο από τη ζωή του ίδιου του Malcolm Lowry, το μυθιστόρημα αφηγείται την ιστορία ενός φοιτητή του Κέιμπριτζ που θέλει να γίνει συγγραφέας, αλλά έχει οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι τόσο το βιβλίο του όσο και η ζωή του –κατά μία έννοια– έχουν ήδη «γραφτεί» από έναν Νορβηγό μυθιστοριογράφο. Tο μεγαλύτερο μέρος του «Ταξιδιού στη Λευκή Θάλασσα» χάθηκε σε μια πυρκαγιά που ξέσπασε στο σπίτι του Lowry το 1944. Σώθηκαν μόνο μερικές κόλες χαρτί. Δεκαετίες μετά τον θάνατο του συγγραφέα έγινε γνωστό ότι η πρώτη του σύζυγος, Jan Gabrial, είχε στην κατοχή της ένα δακτυλόγραφο μιας πρώιμης εκδοχής του βιβλίου, το οποίο κατέληξε σε μια βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης, όπου το διάβασαν ελάχιστοι μελετητές. Ένα αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Malcolm Lowry που στους περισσότερους ήταν γνωστό μονάχα ως «το χειρόγραφο που χάθηκε στη φωτιά».
Ingvild H. Rishøi, Ο δρόμος προς τα αστέρια, Εκδόσεις Μεταίχμιο
Η Ρόνια και η Μελίσα ζουν στο Όσλο με τον πατέρα τους. Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν κι εκείνος είναι και πάλι άνεργος. Όταν η Ρόνια, με τη βοήθεια του επιστάτη του σχολείου της, τον βοηθά να βρει δουλειά ως πωλητής χριστουγεννιάτικων δέντρων, φαίνεται η τύχη τους να αλλάζει. Σύντομα το ψυγείο είναι γεμάτο και ο ζεστός και τρυφερός πατέρας τους μυρίζει έλατο αντί για μπίρα. Όμως η τοπική παμπ τον τραβάει περισσότερο από το καλό των κοριτσιών του, και όταν εξαφανίζεται μες στη νύχτα με το πρόσχημα ότι πάει να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα, η Ρόνια και η Μελίσα ξέρουν πού πραγματικά πηγαίνει. Και τότε αποφασίζουν να φροντίσουν μόνες τους τον εαυτό τους. Και με τη βοήθεια ορισμένων ανθρώπων που έχουν γύρω τους, ενός λαμπρού αστεριού κι ενός δάσους που τις προστατεύει, θα ονειρευτούν έναν πιο φωτεινό τόπο, έναν τόπο καλοσύνης.
Ερίκ-Εμανουέλ Σμιτ, Η κυρία Πιλίνσκα και το μυστικό του Σοπέν, Εκδόσεις Opera
«“Γράφε! Γράφε κι έχε στο νου σου όλα αυτά που σου ’μαθε ο Σοπέν! Γράφε με το πιάνο κλειστό, δε χρειάζεται να συγκλονίσεις μάζες. Ένας δημιουργός δε συνθέτει για τις μάζες, απευθύνεται σ’ ένα άτομο. Ο Σοπέν παραμένει μια μοναξιά που συνδιαλέγεται με μιαν άλλη μοναξιά. Μιμήσου τον. Μη γράφεις κάνοντας θόρυβο, αλλά κάνοντας σιωπή. Οι πιο ωραίοι ήχοι ενός κειμένου είναι οι πιο απαλοί”. Η κυρία Πιλίνσκα είχε δίκιο. Εδώ και τρεις δεκαετίες, γράφω. Γράφω αγκαλιάζοντας τα λουλούδια στα χωράφια. Γράφω κάνοντας κύκλους στο νερό. Γράφω σαν δέντρο στον άνεμο. Γράφω με την ευεξία και τη χαλάρωση της αγάπης, κοιτάζοντας βαθιά στα μάτια των χαρακτήρων μου».
Hannah Nicole Maehrer, Η μαθητευόμενη και το κάθαρμα, Εκδόσεις Μίνωας
Η Ίβι Σέιτζ είναι πολύ ευτυχισμένη ως βοηθός του Καθάρματος. Είναι πολύ ικανοποιητικό το να εργάζεται για έναν εξωφρενικά όμορφο, σατανικό άρχοντα. Το να είσαι κακός είναι μια απαιτητική επιχείρηση, οι δυνάμεις του καλού είναι εκνευριστικά επίμονες. Όμως το Ρένεντον βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο, και όλα τα σημάδια, συμπεριλαμβανομένου και του Βασιλικού, δείχνουν προς την καταστροφή. Κάτι αλλόκοτο συμβαίνει με τη μαγεία του βασιλείου, και έχει καταστήσει το μέγαρο του Αχρείου ευάλωτο στους εχθρούς… και στη νέμεσή του, τον βασιλιά. Έχει έρθει πια η ώρα για να αντιμετωπίσει η Ίβι τη μεγαλύτερη πρόκληση της ζωής της: να προστατεύσει το κρησφύγετο του Αχρείου, όλες τις σκιώδεις δραστηριότητές του, και ίσως (με την προϋπόθεση να μην το μάθει κανείς) ολόκληρο το βασίλειο. Είναι έτοιμη η βοηθός του Καθάρματος να γίνει μαθητευόμενή του;
Χούλιο Κορτάσαρ, Οκτάεδρο, Εκδόσεις Opera
Ο Antonio Ortega γράφει: «Το Οκτάεδρο, που εκδόθηκε το 1974, κατέχει μια προνομιακή θέση στον κύκλο των συλλογών όπου ο Κορτάσαρ αποτύπωσε τις προσωπικές του εμμονές κι εκείνες της εποχής του. Τα οκτώ διηγήματα που απαρτίζουν το βιβλίο και αποτελούν τις οκτώ όψεις ενός πολύεδρου, είναι ιστορίες που εξεγείρονται ενάντια στη δεσμευτική λογική και τη φαινομενική συνοχή και σαφήνεια του κόσμου. Στον κόσμο του «Οκτάεδρου», το πραγματικό ερμηνεύεται ως κάτι αδιαχώριστο από το φανταστικό, αναδεικνύοντας την ύπαρξη μιας άλλης πραγματικότητας, μιας άλλης τάξης πραγμάτων για την οποία γνωρίζουμε ελάχιστα ή τίποτα. Αυτό που τελικά καταφέρνει ο Κορτάσαρ σ’ αυτό το εντυπωσιακό βιβλίο είναι να δημιουργήσει νέους νόμους για να ερμηνεύσει την πραγματικότητα της ύπαρξής μας, νέους νόμους ενάντια στον ντετερμινισμό της καθημερινότητας».
Χίλαρι Μάντελ, Ο καθρέφτης και το φως, Εκδόσεις Ψυχογιός
Μάιος 1536. Η Ανν Μπολίν είναι νεκρή. Καθώς το άψυχο κορμί της μεταφέρεται προς ταφή, ο Κρόμγουελ αναδεικνύεται θριαμβευτής και συνεχίζει την άνοδό του προς την εξουσία και τα πλούτη, ενώ ο Ερρίκος Η΄ απολαμβάνει μέρες ευτυχίας με την τρίτη βασίλισσά του, την Τζέιν Σίμορ. Ο Κρόμγουελ δεν έχει από πίσω του ούτε κάποια σπουδαία οικογένεια ούτε προσωπικό στρατό. Παρά τις εξεγέρσεις στο βασίλειο, τους προδότες να συνωμοτούν και την απειλή μιας εισβολής, ολόκληρη η Αγγλία βρίσκεται στα πόδια του, ώριμη για καινοτομίες και θρησκευτικές μεταρρυθμίσεις. Ωστόσο οι εχθροί του κρύβονται στις σκιές, και το αναπόφευκτο ερώτημα παραμένει: για πόσο καιρό μπορεί να επιβιώσει κάποιος κάτω από το σκληρό βλέμμα του Ερρίκου; Η Χίλαρι Μαντέλ ολοκληρώνει με θριαμβευτικό τρόπο την πορεία του Κρόμγουελ από έναν αυτοδημιούργητο άνδρα στην πιο επιδραστική προσωπικότητα της εποχής του.
Victor Hugo, Οι άθλιοι, Εκδόσεις Gutenberg
Στο βιβλίο περιλαμβάνονται για πρώτη φορά επτά κεφάλαια που ο Ουγκό δεν είχε συμπεριλάβει στην αρχική έκδοση των «Άθλιων» και πρωτοεκδόθηκαν στη Γαλλία το 2018 με τον τίτλο «Τα λουλούδια». Πρόκειται για κείμενα με καθαρά στοχαστικό χαρακτήρα, όπου εκτός από τη βίαιη κριτική στο καθεστώς της αυτοκρατορίας του Ναπολέοντα Γ΄, ο Ουγκό διερευνά θέματα ηθικής τάξεως, κοινωνικής υποκρισίας, καθώς και σχέσης του ανθρώπου με τη φύση και τον Θεό. Μέσα από τις περιπέτειες του Γιάννη Αγιάννη, που φυλακίστηκε επειδή έκλεψε λίγο ψωμί, της φτωχής Φαντίνα και της κόρη της, και του αδέκαστου Ιαβέρη, ο Ουγκό συνθέτει μια καταγγελία της κοινωνικής αδικίας, αλλά και έναν ύμνο στη δύναμη της αγάπης και της ανθρωπιάς. Από το 1862 που εκδόθηκε για πρώτη φορά, έχει αγαπηθεί από εκατομμύρια αναγνώστες σε όλο τον κόσμο κι έχει αποτελέσει πηγή έμπνευσης για πολλούς από τους σπουδαιότερους συγγραφείς.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η A.V. περιπλανιέται στα βιβλιοπωλεία και προτείνει
Η A.V. περιπλανιέται στα βιβλιοπωλεία και προτείνει
Η A.V. περιπλανιέται στα βιβλιοπωλεία και προτείνει
Η A.V. περιπλανιέται στα βιβλιοπωλεία και προτείνει
Η A.V. περιπλανιέται στα βιβλιοπωλεία και προτείνει
Η A.V. περιπλανιέται στα βιβλιοπωλεία και προτείνει
Ο αναγνώστης συντροφεύει τον σεφ στην αναζήτηση του φονιά του φίλου του αλλά και στην καταβύθισή του στον λαβύρινθο της μεγάλης απάτης σχετικά με τη νόθευση του λαδιού
Γιατί ο γνωστός συγγραφέας άφησε (για λίγο) τα αστυνομικά και έγραψε δύο νουβέλες;
Προτάσεις για τον χειμώνα από τον εκδοτικό οίκο
Eίχε διαγνωστεί το 2022 με γλοιοβλάστωμα
Μια συζήτηση για τον Εθνικό Διχασμό, τους θεσμούς, την πολιτική κουλτούρα, τη μνήμη του τραύματος και την εντιμότητα της ιστορικής ματιάς
Το βιβλίο «Δάκρυα στη Βροχή» παρουσιάζεται απόψε στις 19.30 στον ΙΑΝΟ
Γιατί επιστρέφει στην ποίηση μετά από δυόμιση δεκαετίες με ένα νέο βιβλίο
Ένα βιβλίο που δεν μιλάει για τις γυναίκες αλλά τις δίνει χώρο να μιλήσουν μόνες τους
Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου, στις 19:30
Η ελευθερία είναι ευάλωτη. Ζει μόνο εκεί όπου οι πολίτες μπορούν να αμφισβητούν, να κρίνουν, να διορθώνουν. Και πεθαίνει όταν κάποιος αποφασίζει ότι «ξέρει καλύτερα για όλους».
Από τους Χάρη και Πάνο Κατσιμίχα μέχρι απλούς κατοίκους, ένα βιβλίο-ταξίδι σε 201 ιστορίες. Ο Χρήστος Πιπίνης, «ψυχή» της ομάδας, μας είπε περισσότερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.