- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
ΕΝΦΙΑ 2026: Αναρτήθηκαν τα εκκαθαριστικά, οδηγός για πληρωμή και εκτύπωση
Ποιοι έχουν έκπτωση έως 50%, για ποιους ιδιοκτήτες ο φόρος είναι μηδενικός
Στο myAADE τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ 2026, πώς γίνεται η εκτύπωση με τους κωδικούς Taxisnet και τι ισχύει με την πληρωμή σε 12 δόσεις
Τέλος στην αναμονή για εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι περίμεναν τα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ 2026. Η ΑΑΔΕ προχώρησε στην ανάρτησή τους, με τους ιδιοκτήτες να καλούνται να πληρώσουν την πρώτη δόση μέχρι τις 31 Μαρτίου 2026.
Ο φόρος καταβάλλεται σε 12 δόσεις, με την τελευταία στα τέλη Φεβρουαρίου 2027. Τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ 2026 αφορούν 7,3 εκατ. ιδιοκτήτες, με το οικονομικό επιτελείο να προσδοκά έσοδα ύψους 2,3 δισ. ευρώ.
Τουλάχιστον 2 στους 7 ιδιοκτήτες βλέπουν μειώσεις στα εκκαθαριστικά τους, ενώ για χιλιάδες άλλους το 2026 είναι η τελευταία χρονιά που θα κληθούν να πληρώσουν τον συγκεκριμένο φόρο.
Στον αντίποδα, αυξημένο ΕΝΦΙΑ 2026 πληρώνουν όσοι απέκτησαν ακίνητο με αγορά, γονική παροχή, δωρεά ή κληρονομιά εντός του 2025, τακτοποίησαν ακίνητα με πολεοδομικές αυθαιρεσίες ή ημιυπαίθριους που δεν εμφανίζονταν στο Ε9 ή απέκτησαν εμπράγματα δικαιώματα (πλήρης ή ψιλή κυριότητα, επικαρπία).
Πώς βλέπω και εκτυπώνω τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ 2026
Η διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσουν οι ενδιαφερόμενοι, προκειμένου να δουν και να εκτυπώσουν τα εκκαθαριστικά ΕΝΦΙΑ 2026, έχει ως εξής:
- Το πρώτο βήμα είναι η είσοδος στο myAADE.gov.gr.
- Επιλογή «Εφαρμογές» και κλικ στο «Δημοφιλείς Εφαρμογές».
- Επιλογή «Δήλωση Ε9/ΕΝΦΙΑ» και είσοδος με τους κωδικούς Taxisnet.
- Στα αριστερά της οθόνης, ο ιδιοκτήτης ακινήτου επιλέγει το έτος 2026.
- Κλικ λίγο πιο κάτω στο σημείο που γράφει «Εκτυπώσεις» και συγκεκριμένα «Εκτύπωση περιουσιακής κατάστασης για το έτος 2026».
Ποιοι πληρώνουν λιγότερο, όλες οι εκπτώσεις
Ο ΕΝΦΙΑ 2026 είναι μειωμένος κατά 50% για κύριες κατοικίες σε οικισμούς έως 1.500 κατοίκους σε όλη την ελληνική επικράτεια (σ.σ. εξαιρείται η Αττική) και έως 1.700 κατοίκους σε Έβρο, Δυτική Μακεδονία και παραμεθόριες περιοχές. Από το 2027, για ακίνητα αυτά στους συγκεκριμένους οικισμούς, ο ΕΝΦΙΑ καταργείται. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά περίπου 1 εκατ. κύριες κατοικίες, με αξία έως 400.000 ευρώ.
Επίσης, ο ΕΝΦΙΑ είναι μειωμένος κατά 50% για όσους ιδιοκτήτες ακινήτων πληρούν σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
- Φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα έως 9.000 ευρώ (με προσαύξηση 1.000 ευρώ για σύζυγο και κάθε προστατευόμενο μέλος)
- Συνολική επιφάνεια κτισμάτων (βάσει ποσοστού συνιδιοκτησίας) έως 150 τ.μ.
- Συνολική αξία περιουσίας έως 85.000 ευρώ (άγαμος), έως 150.000 ευρώ (ζευγάρι/μονογονεϊκή) και έως 200.000 ευρώ (ζευγάρι/μονογονεϊκή με δύο τέκνα).
Μειωμένος κατά 20% είναι ο ΕΝΦΙΑ 2026 για ιδιοκτήτες ακινήτων, που έχουν ασφαλίσει την κύρια κατοικία τους για φυσικές καταστροφές εντός του 2025. Συγκεκριμένα, η ασφάλεια πρέπει να καλύπτει σεισμό, πυρκαγιά και πλημμύρα. Η συγκεκριμένη έκπτωση καλύπτει κατοικίες αξίας έως 500.000 ευρώ. Το ποσοστό πέφτει στο 10% όταν η αξία της κατοικίας ξεπερνά το συγκεκριμένο όριο. Προσοχή! Η μείωση ισχύει και αναλογικά για όσους είχαν κάνει ασφάλιση για τουλάχιστον 3 μήνες εντός του 2025.
Οι προϋποθέσεις για μηδενικό ΕΝΦΙΑ 2026
Μηδενικός ΕΝΦΙΑ προβλέπεται για τρίτεκνους και πολυτέκνους, καθώς και για ΑμεΑ με ποσοστό αναπηρίας άνω του 80%, εφόσον:
- Το φορολογητέο εισόδημα δεν ξεπερνά τις 12.000 ευρώ (με προσαύξηση 1.000 ευρώ για σύζυγο και τέκνα)
- Η επιφάνεια κτισμάτων δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ.
Το οικονομικό επιτελείο υπολογίζει ότι το συγκεκριμένο μέτρο αφορά κοντά στο 1 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων.
Τι ισχύει για όσους ιδιοκτήτες ακινήτων δεν έκαναν διορθώσεις στο Ε9
Υπενθυμίζεται ότι η ΑΑΔΕ είχε δώσει προθεσμία για αλλαγές στο Ε9 μέχρι τις 19 Φεβρουαρίου. Για όσους, λοιπόν, δεν πρόλαβαν ή ξέχασαν να τις δηλώσουν και διαπιστώνουν αυξημένες χρεώσεις, η τροποποιητική δήλωση Ε9 είναι μονόδρομος. Προσοχή! Στην περίπτωση που το εκκαθαριστικό ΕΝΦΙΑ 2026 γράφει ότι «ο φόρος υπολογίστηκε με βάση ελλιπή στοιχεία», η εκκαθάριση έγινε βάσει του υψηλότερου προβλεπόμενου φόρου στη νομοθεσία, καθώς δεν ήταν διαθέσιμα όλα τα δεδομένα στο Ε9.
Προσοχή! Η τροποποιητική δήλωση δεν αλλάζει το ύψος της πρώτης δόσης, η οποία πρέπει να πληρωθεί μέχρι τις 31 Μαρτίου. Οι επόμενες δόσεις θα είναι μικρότερες, μετά τις τροποποιήσεις που θα κάνει η ΑΑΔΕ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θα κινηθώ δικαστικά για την προστασία της προσωπικότητάς μου», γράφει σε ανάρτησή του
«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αποσπασματικές λογικές», τόνισε ο Περιφερειάρχης Αττικής
Τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Αγροτικής Πολιτικής προτείνει το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη
Μενδώνη: «Η Ελλάδα χτίζει γέφυρες πολιτισμού στις Πρέσπες»
Στο Καστελλόριζο βρέθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
Ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις 1 δισ. ευρώ
«Ήταν ταγμένος στην αποστολή του δημόσιου λειτουργού»
Η ημερομηνία που περιμένουν πώς και πώς οι καταναλωτές
«Δεν πρέπει η πορεία αυτή να σταματήσει»
Τα κρίσιμα ζητήματα για τα πανεπιστήμια που μπαίνουν στην ατζέντα
Αυξήσεις έως και 55% στην ενέργεια - Έντονες πιέσεις σε στέγαση, μεταφορές και υπηρεσίες
Η απόφαση για την ένταξή του στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας ελήφθη από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
Οι δικαιούχοι και τα ποσά που δίνονται
Γιατί τα λόγια του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ στην Πνύκα δεν έχουν καμία σημασία
Ποιες μεταφορές μπαίνουν στο μικροσκόπιο της Εφορίας
Η απάντηση για τα σχόλια που δέχθηκε
Γιατί πληρώνονται αρκετά νωρίτερα
«Το καλώδιο μπορεί να προχωρήσει χωρίς καμία έκπτωση στα κυριαρχικά μας δικαιώματα» - Όσα τόνισε ο πρωθυπουργός στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ
Η ομιλία του Μάρκο Ρούμπιο στην Αθήνα επαναφέρει το ερώτημα πώς μπορούν να συνυπάρξουν η στρατηγική ισχύς, η ελευθερία και οι δημοκρατικές αξίες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.