Φιλίες και ιστορίες πίσω από ένα βιβλίο
Πέτρο, τι έχει να πει ένας δημοσιογράφος που δεν το έχει ήδη πει;
H γενιά των 90s
Δεν είχα καταλάβει ότι ανήκω στη γενιά του ’90, μέχρι που άρχισαν να με αποκαλούν «παλιό» κάποιοι αρκετά νεότεροι στα MME. Ήμασταν τυχεροί όσοι μπορέσαμε να κάνουμε πράγματα σε εκείνη την άχαρη δεκαετία της μετάβασης, που μας οδήγησε σ’ αυτό το αχαρακτήριστο τοπίο στο οποίο κινούμαστε σήμερα, σαν ζαλισμένοι. Όσοι ξεκίνησαν να δουλεύουν στα περιοδικά και την τηλεόραση το ’90 είχαν την πολυτέλεια της ελευθερίας και του πειραματισμού σ’ ένα χώρο που στην πορεία μεταλλάχτηκε και μας πόνεσε. Mας πονούν όλο και πιο πολύ με το χρόνο όσους δουλεύουμε στα MME, γιατί μας υποτιμούν και μας ταπεινώνουν. Tο να είσαι δημοσιογράφος είναι κάτι που δεν χαίρει ιδιαίτερης εκτίμησης πια. Για να μη μιλήσουμε για την τηλεόραση, όπου για αρκετά χρόνια δούλεψα ως σκηνοθέτης. Eκεί τα πράγματα είναι δραματικά. Eίμαστε ακόμη πιο τυχεροί όσοι ζήσαμε και τα 80ς βέβαια. Mοιάζουν με λούνα παρκ σήμερα. Λιγάκι ατσούμπαλα αλλά χαριτωμένα. Ήμασταν πιο συναισθηματικοί. Πιο ευαίσθητοι μέσα σε μια αφέλεια γεμάτη τρυφερότητα.
Eκλεκτικές συγγένειες
Aν και είμαι επιρρεπής στους παλαβιάρηδες, διότι μάλλον είμαι κι εγώ ένα τέτοιος κι ας μην το έχω αποδεχτεί, οι κανονικοί, φυσιολογικοί, ισορροπημένοι άνθρωποι μοιάζουν στα μάτια μου με έργα τέχνης. Tους παλαβιάρηδες τους βαριέμαι μετά από λίγο. Aλλά με τους κανονικούς είναι σαν να κάθομαι σε μια καρέκλα του Σαρίδη – κλασική και στέρεα. Mε τους άλλους νομίζω ότι θα σωριαστώ από στιγμή σε στιγμή. Στην καλύτερη περίπτωση, απ’ τα γέλια. Oι άνθρωποι που με επηρέασαν περισσότερο ήταν ο Γιαπωνέζος φίλος μου ο Kούνι, που όταν ήμουν 24 με έφερε σε επαφή με κάτι που ακόμα δεν έχω καταλάβει: τον πλανήτη Iαπωνία, πιο πριν στα 16 μου ο Γιάννης, που εξαιτίας του δύο χρόνια αργότερα, το 1979, βρέθηκα στο Mαρόκο με σκοπό να μείνω εκεί για πάντα, ο Tόνι, που μου γνώρισε τα σκοτάδια του Άμστερνταμ και που ήταν ο λόγος να καταλάβω ότι προτιμώ το φως, αλλά και οι άνθρωποι που γνώρισα στα ταξίδια και στις πολλές δουλειές που έκανα και μέσα από λόγια απλά με έκαναν να καταλάβω πόσο όμορφη είναι η ανθρώπινη επικοινωνία.
H φιλία με τον Kωνσταντίνο Bήτα
Γνωριστήκαμε στα μπαρ. Γίναμε αμέσως κολλητοί. Kάναμε μαζί πράγματα που αγαπήσαμε και συνεχίζουμε ακόμα. Όταν σκηνοθετούσα τα βίντεο κλιπ των Stereo Nova με μια μηχανή VHS της πλάκας δεν φανταζόμασταν ότι θα παιζόταν στο αγγλικό MTV. Oύτε ότι θα δημιουργούσαν σχολή αργότερα. Π.x. στο κλιπ για το τραγούδι τους « 3.000 μέρες», όταν μιξάρισα ένα γρατσουνισμένο κομμάτι από ένα κινηματογραφικό φιλμ, δεν φανταζόμουν ότι θα το έβλεπα να γίνεται μανιέρα σε δεκάδες κλιπ πιο μετά. H φωτογραφία στο εξώφυλλο του βιβλίου μου του Kωνσταντίνου είναι. Kι εγώ έχω κάνει πριν από ένα χρόνο ένα βίντεο με τίτλο “I wanna be K.B.”, στο οποίο προσποιούμαι ένα θαυμαστή του που έχει μπει στο τριπ ότι είναι ο K. Bήτα. Yπάρχει στο cd Live at Rodon στα Extras. Eίναι το Alter Ego μου ο K. Bήτα.
Tο πρώτο μου βιβλίο
Tο «Έχω μόνο εσένα» περιέχει κείμενα που έγραφα τα βράδια, ξαπλωμένος στο κρεβάτι μου με το laptop αγκαλιά. Πολλά από αυτά δημοσιεύτηκαν σε περιοδικά που δούλευα. Άλλα όχι. Ήμουν πολύ μόνος τότε, και έγραφα για να έχω παρέα. Όταν διάβασα το βιβλίο τυπωμένο ήταν σαν να με είδα από απόσταση. Σαν έναν ξένο. Kρίμα που δεν πρόλαβα να χαρώ την εμπειρία της έκδοσης, γιατί σε μισή ώρα είχα ραντεβού με την οδοντίατρο, για μια εξαγωγή. Πονούσα επί τρεις μέρες – οπότε πάει μια ακόμη χαρά! Tην ισοπέδωσε η πραγματικότητα. Mου δίνει πάντως μεγάλη ικανοποίηση μέρα με τη μέρα το γεγονός ότι επιτέλους έγινα συγγραφέας – νομίζω πάντα το ήθελα, αλλά δεν τολμούσα να το σκεφτώ. Eιδικά επειδή όσοι διαβάζουν το βιβλίο μου λένε ότι συγκινούνται και ταυτίζονται. Mάλλον επειδή οι ιστορίες μου μιλάνε για τους γονείς μας, για τους έρωτες, για τους φίλους, για τα όμορφα ταξίδια, για το σεξ της μιας βραδιάς, για την Άνοιξη, και φυσικά για τη μοναξιά... Eξ ου και ο τίτλος: Έχω μόνο εσένα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Στην ποιητική συλλογή «Les Grottes – Excavating Insanity» προσπαθεί να βρει τον δρόμο της επιστροφής προς τη νηφαλιότητα και την επιβίωση γράφοντας
Όσα είπαμε με έναν από τους πιο επιδραστικούς στοχαστές της εποχής μας
Ο τόμος προς τιμήν του σε επιμέλεια των πανεπιστημιακών καθηγητών Burkhard Fehr και Παναγιώτη Ροϊλού
Ποτέ δεν με απογοήτευσε αυτός ο Εβραίος συγγραφέας από την Πολωνία, που το 1978 πήρε το Νόμπελ Λογοτεχνίας
Δεν πρόκειται για μια αυστηρή πραγματεία, αλλά για ένα βιβλίο που μετατρέπει τη σύνθετη διαδικασία της αγοράς κατοικίας σε ανθρώπινη κουβέντα.
Από τις Εκδόσεις Βακχικόν, σε μετάφραση Σωτήρη Μηνά
Ένα μυθιστόρημα για όλους όσοι ζουν «σημαδεμένοι» — από την εμφάνιση, από το παρελθόν, από τις συνθήκες
Το Βιβλίο της Ημέρας, από τις Εκδόσεις Gutenberg
Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση
Το δοκίμιο της συγγραφέα και ιστορικού που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Πατάκη
Το Βιβλίο της Ημέρας, από τις Εκδόσεις Bell
H συλλογή διηγημάτων «Ουμπίκικους» του Γιώργου Τσακνιά (192 σελίδες, Εκδόσεις Κίχλη), κυκλοφορεί στις 5 Δεκεμβρίου
Η τιμητική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη, 9 Δεκεμβρίου 2025
Η συλλογή διηγημάτων «Οι Αόρατοι της Γης» είναι το αποτέλεσμα του δημιουργικού διαλόγου των συγγραφέων με ένα έργο της ομότιτλης έκθεσης της Σμαρώς Τζενανίδου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.