Η τέχνη τρυπώνει σαν ιός σε κάθε σχισμή της πόλης
Από οποιοδήποτε μέσο, από οποιοδήποτε βήμα, η τέχνη στην πρώτη σελίδα
Χρόνος μπαίνει-βγαίνει αυτή η πόλη μεγαλώνει σαν το blob, και όχι μόνο σε πλάτος και μήκος. Όσοι επισκέπτονται την Αθήνα από το εξωτερικό με έκπληξη μιλούν για τη μεταμόρφωσή της σε μητρόπολη. Η δεκαετία που διανύουμε σίγουρα θα χαρακτηριστεί από τις πιο συναρπαστικές αυτής της πόλης και, καθώς αλλάζει, μαζί της αλλάζει και η τέχνη που γεννιέται σε αυτή. Η ATHENS VOICE έχει από τη στιγμή της γέννησής της το άγγιγμα της τέχνης και αυτό το birthmark είναι ακριβώς πάνω στο πρόσωπό της, στην πρώτη σελίδα. Δεν είναι τυχαίο που όλοι μιλούν για τη σύγχρονη τέχνη.
Οι νέοι Έλληνες καλλιτέχνες γίνονται ολοένα και περισσότερο γνωστοί μέσα και έξω από τη χώρα, ενώ δεκάδες μικρά καλλιτεχνικά guerilla projects ξεπηδούν ακόμα και σε προάστια μακριά από το κέντρο. Από την άλλη ξένοι καλλιτέχνες μετακομίζουν το στούντιό τους στο Μεταξουργείο και τα Εξάρχεια, διεθνείς γκαλερί ανοίγουν παραρτήματα εδώ, και η Αθήνα έχει μπει στην ατζέντα των σημαντικότερων διεθνών επιμελητών που την επισκέπτονται με κέφι –και ανοιχτά καρνέ– για να συμμετέχουν σε αυτό που μοιάζει το μεγάλο πάρτι της τέχνης.
«Μην κοιτάτε πίσω από την επιφάνεια των έργων μου» ζήταγε ο Warhol και η τέχνη αλήθεια είναι πως μιλάει καλύτερα χωρίς διαμεσολάβηση. Όμως όπως στην ATHENS VOICE όχι μόνο δεν μένεις στο εξώφυλλο αλλά την ξεκοκαλίζεις, έτσι και τη σύγχρονη τέχνη πρέπει να τη βιώσεις, όσο κι αν αυτό ακούγεται σαν διαφημιστικό σλόγκαν. Η αρχικώς φαινομενικά κρυπτική τέχνη έφτασε τώρα να μπαινοβγαίνει στα σαλόνια των περιοδικών και των εφημερίδων, γίνεται κουβεντούλα και κουτσομπολιό, social networking, spam…
Η τέχνη τρυπώνει σαν ιός σε κάθε σχισμή της πόλης, και δεν μιλάμε για απαλλοτρίωση των τοίχων για γκραφίτι αλλά για την οικειοποίηση και την ποιητική επανατροφοδότηση των μικρών πρακτικών, ακόμα και των τελετουργιών της σύγχρονης καθημερινής ζωής. Στην τηλεόραση, στη μόδα, στον κινηματογράφο, στη διαφήμιση, η τέχνη βρίσκεται παντού, περισσότερο επιθετική, περισσότερο επικοινωνιακή, ένα σύγχρονο σαμανιστικό τελετουργικό που παραλλάσσει και επανατροφοδοτεί, αποφορτίζοντας κατά αυτό τον τρόπο την καθημερινότητά μας. Ήρθε η ώρα να δείξουμε τα κοφτερά δόντια της ποίησης απέναντι στο γκρίζο παρόν. Από οποιοδήποτε μέσο, από οποιοδήποτε βήμα, η τέχνη στην πρώτη σελίδα.
Οι ΧΥΖ είναι οι Ξένια Καλπακτσόγλου, Poka-Yio και Αυγουστίνος Ζενάκος, δουλεύουν μαζί ως επιμελητές και συνδιευθύνουν την Μπιενάλε της Αθήνας
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια Θεσσαλονικιά ποιήτρια του Μεσοπολέμου έρχεται πάλι στο προσκήνιο
Συνέντευξη με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη με αφορμή την αυτοβιογραφία του «Στον ίδιο δρόμο»
Η σημασία αυτού του συστήματος ανισότητας, η καταχρηστική χρήση του όρου και το ζοφερό μας μέλλον
Ξεφυλλίζουμε νέα βιβλία και προτείνουμε ιδέες και τίτλους για τις γιορτές των Χριστουγέννων
Οι δυσκολίες μιας οικογένειας μεταναστών στην Αμερική, ένας ύμνος στην αγάπη
Τα λόγια τα λέμε, αλλά πόσες φορές τα εννοούμε; Πολλές φορές άλλα σκεφτόμαστε, άλλα θέλουμε, άλλα λέμε κι άλλα κάνουμε
Ο εκπαιδευτικός και συγγραφέας παιδικών βιβλίων Μάριος Μάζαρης εξηγεί γιατί είναι σημαντικό να διαβάζουμε βιβλία στα παιδιά μας
Στο «Θέλω» της Τζίλιαν Άντερσον θα βρείτε μερικές από τις απαντήσεις
Η συγγραφή στο εξωτερικό είναι επάγγελμα και όχι πάρεργο
Ο συγγραφέας μάς εξηγεί όσα χρειάζεται να ξέρουμε για το νέο βιβλίο του «Πάντα η Αλεξάνδρεια», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Μεταίχμιο
«Οι βιβλιοπώλες σώζουν ζωές. Τελεία και παύλα», δήλωσε μέσω του εκδότη του
Το τελευταίο της βιβλίο, που το υλικό του το δούλευε καθ’ ομολογίαν της για δέκα χρόνια, επιχειρεί ένα είδος λογοτεχνικής ταχυδακτυλουργίας
Κάτι μικρό, αλλά πανέμορφο, πριν τη νέα του ταινία Bugonia
Το Men in Love ξαναπιάνει την ιστορία της διαβόητης παρέας αμέσως μετά το τέλος του καλτ βιβλίου του 1993
O 76χρονος Αμερικανός συγγραφέας έχει αφήσει τη σειρά βιβλίων ημιτελή από το 2011
Μια συζήτηση για το βιβλίο του «Μύθοι, παρεξηγήσεις και άβολες αλήθειες της Ελληνικής Ιστορίας» (εκδόσεις Κέδρος)
Αποσπάσματα από το βιβλίο Έρωτας και Ασθένεια του David Morris
Σε μια περίοδο όπου η Γερμανία και η ΕΕ χρειάζονταν διαχειριστές, όχι ηγέτες, η κ. Μέρκελ ήταν ό,τι έπρεπε
Η ελληνική κρίση καταλαμβάνει 37 μόνο σελίδες από τις 730 των απομνημονευμάτων της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.