- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
5 θεατρικές παραστάσεις που δεν θέλουμε να χάσουμε
Τι θε δούμε στην ΕΛΣ, το Olvio, το Άνεσις, το Ροές και την Οικία Ιλίτς
Ποια θεατρική παράσταση ανεβάζει η Όλια Λαζαρίδου και πού θα βρούμε την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη αυτήν την εβδομάδα
Μεγάλα ονόματα για λιγότερες ή περισσότερες εμφανίσεις, παραστάσεις που μας βάζουν σε σκέψεις και μας προκαλούν έντονα συναισθήματα και ένα έργο που με κωμικό στοιχείο πάλι μας θέτει ερωτήματα και μας προβληματίζει. Αυτές είναι οι επιλογές μας για την τρέχουσα εβδομάδα.
Οι θεατρικές παραστάσεις της εβδομάδας
Η Όλια Λαζαρίδου ανεβάζει Τολστόι
Σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο στην περιοχή των Ιλισίων, την Οικία Ιλίτς –που μας μεταφέρει στη Ρωσία του 19ου αιώνα–, θα υποδέχεται τους θεατές η Όλια Λαζαρίδου, που πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς», σε σκηνοθεσία Δανάης Ρούσσου. Μια υπηρέτρια μαζεύει τα πράγματα του εργοδότη της, που έχει φύγει από τη ζωή. Οι θεατές την παρακολουθούν σε απόσταση αναπνοής, καθώς το σκηνικό είναι στημένο στο σαλόνι ενός σπιτιού.
Οικία Ιλίτς, έως 13 Απριλίου

Η Καριοφυλλιά Καραμπέτη για δύο βραδιές στην Εθνική Λυρική Σκηνή
Παραμονές της Καθαράς Δευτέρας έχει προγραμματιστεί η μουσική παράσταση «Μακάριοι οι μαστοί οι ουκ εθήλασαν», με την Καρυοφυλλιά Καραμπέτη να έχει αναλάβει τόσο την αφήγηση όσο και τη δραματουργική επεξεργασία, σε συνεργασία με τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο. Είναι ένα έργο βασισμένο στο «Via Crucis» του Φραντς Λιστ και στον «Δρόμο του Σταυρού» του Πολ Κλοντέλ, σε διασκευή-ενορχήστρωση του Πάνου Ηλιόπουλου, με θέμα την πορεία του Χριστού προς τον Σταυρό. Η Καραμπέτη πλαισιώνεται από ένα ανσάμπλ τεσσάρων τραγουδιστών και μια ορχήστρα, από την οποία δεν γίνεται να απουσιάζει το εκκλησιαστικό όργανο.
Εναλλακτική Σκηνή, 1 & 2 Μαρτίου
Βαθιά νοήματα μέσα από την εκφραστικότητα του σώματος
«Η δύναμη της συνήθειας» του Τόμας Μπέρνχαρντ από την ομάδα «Κι όμως κινείται», σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα. Μεταφερόμαστε στο 1974, στη γνωστή πλατεία Τερέζιενβιζε του Μονάχου. Είναι βράδυ και πρέπει να παρθούν κάποιες αποφάσεις για το μέλλον του θιάσου Καριμπάλντι. Εδώ τον πρωταρχικό ρόλο δεν έχει ο λόγος, αλλά κυρίως η σωματική έκφραση. Ένα έργο που χαρακτηρίζεται ως κωμωδία, αλλά χειρίζεται με έναν σαρκαστικό τρόπο πολύ σοβαρά ζητήματα της ανθρώπινης επιβίωσης.
Θέατρο Ροές, έως 30 Μαρτίου
Ο άνθρωπος πίσω από την παραμόρφωση
Η παράσταση προσεγγίζει την ιστορία του Τζόζεφ Μέρικ, που έγινε γνωστή από την ταινία «Ο άνθρωπος ελέφαντας» του Ντέιβιντ Λιτς. Σε κείμενο της Τζούλιας Διαμαντοπούλου και σκηνοθεσία του Δημήτρη Αγιοπετρίτη-Μπογδάνου, η νέα αυτή παράσταση, με τον τίτλο «Ο άνθρωπος-ελέφαντας, έτσι τονε είπαν», βασίζεται σε μαρτυρίες των ανθρώπων που τον είχαν γνωρίσει. Στον πρωταγωνιστικό ρόλο ο Άλκης Μπακογιάννης. Ένα έργο που μελετά σε βάθος τη ζωή και τα συναισθήματα αυτού του παραμορφωμένου άντρα, αλλά και τον τρόπο που τον αντιμετωπίζουν οι άλλοι, κάνοντάς μας να προβληματιστούμε πάνω στο θέμα της διαφορετικότητας.
Θέατρο Άνεσις, έως 13 Απριλίου
Άλλη μια παράσταση της Κιτσοπούλου φέτος
Το νέο έργο της Λένας Κιτσοπούλου, ο «Μουνής», ανεβαίνει τον Μάρτιο σε σκηνοθεσία Νατάσας Παπαμιχαήλ. Η ελληνική επαρχία, τα κουτσομπολιά, τα όνειρα και οι φιλοδοξίες των νέων μπαίνουν στο μικροσκόπιο. Κινούμαστε ανάμεσα σ’ ένα κομμωτήριο και σ’ ένα καφενείο. Οι γυναίκες με ρόλεϊ στα μαλλιά, οι άντρες με κομπολόγια στα χέρια. Και ο κεντρικός ήρωας, στέκει εκεί, σαν σκιάχτρο σε χωράφι, ως αμίλητος παρατηρητής σε μια κοινωνία που ξέρει τα πάντα αλλά δεν ομολογεί τίποτα.
Θέατρο Olvio, από 1 Μαρτίου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.