Η Θελεστίνα ανεβαίνει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία Αστέριου Πελτέκη
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου
Κάνει πρεμιέρα στις 14 Μαρτίου στο ΚΘΒΕ η «Θελεστίνα», η ιλαροτραγωδία του Φερνάντο ντε Ρόχας, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διευθυντή Αστέριου Πελτέκη
Μια δαιμόνια προξενήτρα του Μεσαίωνα, η Θελεστίνα είναι το κεντρικό πρόσωπο της νέας παραγωγής του ΚΘΒΕ, σε σκηνοθεσία του καλλιτεχνικού διεθυντή Αστέριου Πελτέκη. Τον πρωταγωνιστικό ρόλο υποδύεται η Ελισάβετ Κωνσταντινίδου ενώ την πλαισιώνει ένας θίασος καταξιωμένων ηθοποιών, όπως η Χρύσα Ρώπα, ο Ταξιάρχης Χάνος, η Αλεξάνδρα Παλαιολόγου, ο Γιώργος Κολοβός, η Τατιάνα Μελίδου.
Ποια είναι η «Θελεστίνα» που ανεβάζει για πρώτη φορά στο ΚΘΒΕ ο Αστέριος Πελτέκης;
Το κείμενο «Θελεστίνα», που ανεβάζει φέτος για πρώτη φορά ο Αστέριος Πελτέκης, μας ταξιδεύει στην Ισπανία, την εποχή του Μεσαίωνα, μέσα στις δοξασίες της περιόδου. Το αρχικό κείμενο δημοσιεύτηκε το 1499, με τον τίτλο «Ιλαροτραγωδία του Καλίστο και της Μελιβέας» ή «Θελεστίνα», όπως επικράτησε να λέγεται. Αποτελεί ένα αρκετά πρωτοποριακό κείμενο για την εποχή του και πρόκειται ουσιαστικά για το πρώτο λογοτεχνικό εργο της Αναγέννησης, που φέρει σαφώς κατάλοιπα από τον Μεσαίωνα. Ο Φερνάντο ντε Ρόχας ήταν ένας βίαια εκχριστιανισμένος Εβραίος που αποφάσισε να γράψει μια συναρπαστική έρωτική ιστορία, που καθρεφτίζει τα βασικά χαρακτηριστικά της μεσαιωνικής ηθικής. Παράλληλα, βρίσκεται στο μεταίχμιο μιας νέας εποχής, καθώς διαφαίνεται η απαρχή μιας νέας εποχής. Το αρχικό κείμενο είναι τεράστιο σε μέγεθος, καθώς αριθμεί 65.000 λέξεις και έχει έντονη θεατρικότητα. Για να μπορέσει να ανέβει στο θεατρικό σανίδι, έγινε μια πολύ προσεγμένη επεξεργασία από τον Αστέριο Πελτέκη, που πέρα από τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει και την απόδοση του κειμένου.
Το κεντρικό θέμα του έργου είναι ο έρωτας δυο ανθρώπων, του Καλίστο και της Μελλιβέας. Ένας νεαρός ιππότης ερωτεύεται μια όμορφη νεαρή κοπέλα. Όταν εκείνη τον απορρίπτει, έπειτα από τη συμβουλή του υπηρέτη του, καταφεύγει στις συμβουλές της δόλιας προξενήτρας Θελεστίνα. Με δόλιο τρόπο και μηχανορραφίες, η δαιμόνια γυναίκα προσπαθεί να πετύχει τον στόχο της και να ενώσει το ζευγάρι.
Η σκηνοθετική προσέγγιση του Αστέριου Πελτέκη
Το έργο θίγει το θέμα του έρωτα και πώς εκείνος μπορεί να καταλήξει μέσα από αλχημείες και εξαπατήσεις και μάλιστα σε μια εποχή που είναι γεμάτη δεισιδαιμονίες, όπως ο 15ος αιώνας. Μάλιστα, πρόκειται για μια κωμωδία ή ιλαροτραγωδία του Καλλίστο και της Μελιβέας, γραμμένη προς γνώσιν και συμμόρφωσιν των τρελά ερωτευμένων, που έρμαιοι του πάθους τους, λατρεύουν αντί Θεού τους εραστές τους.Στη συγκεκριμένη σκηνοθετική προσέγγιση του έργου από τον Αστέριο Πελτέκη, έχει πραγματοποιηθεί η προσθήκη μιας σύγχρονης Παράβασης. Εκεί αναδεικνύονται επιπλέον και άλλα ζητήματα, όπως η θέση της γυναίκας, η «αρετή» της αγνότητας και η εκμετάλλευσή της καθώς και η τεράστια επιχείρηση χειραγώγησης και εμπορευματοποίησηςτου γυναικείου σώματος, ανά τους αιώνες.
Οι συντελεστές της παράστασης
Απόδοση κειμένου - Σκηνοθεσία: Αστέριος Πελτέκης
Μουσική: Στέφανος Κορκολής
Εικαστική σύνθεση και εγκατάσταση: Φρόσω Λύτρα
Κοστούμια: Νίκος Χαρλαύτης
Φωτισμοί: Στέλιος Τζολόπουλος
Συνεργάτις σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Δανάη Πανά
Επιμέλεια κίνησης: Αναστασία Κελέση
Βοηθός σκηνοθέτη: Εύη Σαρμή
Οργάνωση Παραγωγής: Φιλοθέη Ελευθεριάδου
Φωτογραφίες: MikeRafail | Thatlongblackcloud
*Βοηθός σκηνοθέτη (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Χρυσούλα Σαράντου
*Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου (στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης): Αναστασία Μαρκέλλα Νεαμονίτη
Διανομή:
Ζωή Ευθυμίου(Νεαρή Θελεστίνα/Β΄Θελεστίνα/Περαστική), Γιώργος Κολοβός (Καλίστο),Θάνος Κοντογιώργης (Σεμπρόνιο/Τριστάν/Περαστικός), Ελισάβετ Κωνσταντινίδου (Θελεστίνα), Χριστίνα Κωνσταντινίδου (Αλίσα/Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Τατιάνα Μελίδου (Μελιβέα), Δημήτρης Μορφακίδης (Πάρμενο/ Σόσια/Περαστικός), Αλεξάνδρα Παλαιολόγου (Αρεούσα/ Περαστική), Χρύσα Ρώπα (Ελίσια), Μίλτος Σαμαράς (Θεντούριο/Περαστικός), Εύη Σαρμή (Λουκρέθια), Ελευθερία Τέτουλα (Αλίσα/ Πόρνη/ Γ΄Θελεστίνα/Περαστική/ σε διπλή διανομή), Ταξιάρχης Χάνος (Πλεμπέριο/ Περαστικός)
Χορεύτρια
Έρωτας/ Πόρνη/ Περαστική: Αναστασία Κελέση
Φιγκυράν: Αργυρώ Βλαχοπούλου
ΙΝFO
Πρεμιέρα: Σάββατο 15 Μαρτίου, στις 21.00
Βασιλικό Θέατρο, Πλατεία Λευκού Πύργου
Παραστάσεις: Τετάρτη & Κυριακή στις 19:00, Πέμπτη-Παρασκευή- Σάββατο στις 21:00
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Το πρώτο έργο προσβάσιμο σε όλους είναι «Οι περιπέτειες της Αλίκης στη Χώρα των θαυμάτων»
Ο Βρετανός σκηνοθέτης διασκευάζει το έργο του Σοφοκλή μεταφέροντάς το στο σήμερα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.