- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: 11 αφορμές για να βγάλουμε εισιτήριο
Οι παραστάσεις των Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν, Ράμπι Μρουέ, Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ, Forced Entertainment, Σουζάνε Κένεντι, Σάιμον Στόουν , Κόρνελ Μούντρουτσο κ.ά.
Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου 2024: Τι θα δούμε στην Πειραιώς 260, το Ηρώδειο και το Παλλάς
Lacrima στην Πειραιώς 260 (13 & 14 Ιουνίου)
Στην τρίτη της «απόβαση» στην Πειραιώς 260, η Καρολίν Γκιγελά Ενγκιγέν αφηγείται μια ιστορία για τη βία, θεσμική και ενδοοικογενειακή, και τα δάκρυα που κρύβονται πίσω από την ομορφιά. Στη σκηνή, μια μοντελίστ στο Παρίσι, μια πλέκτρια δαντέλας στη Νορμανδία κι ένας κεντητής στο Μουμπάι φτιάχνουν το νυφικό μιας πριγκίπισσας. Παράλληλα, βλέπουμε να ξετυλίγονται η μοίρα και τα όνειρά τους.
Ενενήντα στην Πειραιώς 260 (15 έως 17 Ιουνίου)
Ένας 90χρονος με διάθεση εφηβική και ο σαραντάρης γιος του που νιώθει λες κι η ζωή του τελειώνει πρωταγωνιστούν στη νέα παράσταση της Βαλέριας Δημητριάδου. Με επίκεντρο τα γηρατειά και με ζωντανή μουσική, το έργο στοχεύει να πλέξει ένα εγκώμιο στη ζωή, με χιούμορ και τρυφερότητα, και μας συστήνει έναν φανταστικό μικρόκοσμο που προτάσσει την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη.
Ένας υπάλληλος αγνοείται στην Πειραιώς 260 (17 & 18 Ιουνίου)
Ό,τι είχε απομείνει από το σώμα του, βρίσκεται δύο μήνες μετά την εξαφάνισή του. Τι συνέβη στον υπάλληλο του υπουργείου Οικονομικών του Λιβάνου RS στην Βηρυτό το 1996; Με αφετηρία πραγματικά γεγονότα, ο θεατρικός συγγραφέας, σκηνοθέτης και ηθοποιός Ραμπί Μρουέ καταδύεται σε μια ανησυχητική αστυνομική υπόθεση με διαπλεκόμενους πολιτικοοικονομικούς παράγοντες, αναζητώντας την «Αλήθεια» μέσα από σχετικά δημοσιεύματα.
Exit above – after the tempest στο το Ηρώδειο (25 Ιουνίου)
Η πράξη του βαδίσματος συναντά τα μπλουζ στην πολυαναμενόμενη χορογραφία της περιώνυμης Βελγίδας δημιουργού Άννε Τερέζα Ντε Κέιρσμακερ που έρχεται στο Ηρώδειο μετά την Αβινιόν, τη Βιέννη και τη Ρώμη. Δεκατρείς περφόρμερ μαζί με την ανερχόμενη τραγουδοποιό Μέσκερεμ Μέις και τον κιθαρίστα Κάρλος Γκάρμπιν διερευνούν την δυναμική του «μαζί» και την ένταση ανάμεσα στο ατομικό και το συλλογικό, την γραμμή και τον κύκλο.
Signal to Noise στην Πειραιώς 260 (26 & 27 Ιουνίου)
Είναι αυτό το χέρι μου; Είναι αυτή η φωνή μου; Μπορείς να με ακούσεις; Φορώντας κοστούμια και περούκες, τα μέλη της θρυλικής βρετανικής κολεκτίβας Forced Entertainment θα αναδιοργανώνουν διαρκώς τη σκηνή, αναπαράγοντας φράσεις ηλεκτρονικών υπολογιστών σαν απρόσωπες κοινωνικές συμβάσεις. Εσωτερικοί μονόλογοι, ημιτελή αστεία, συνεντεύξεις εκτός θέματος συνθέτουν μια κωμική χορογραφία ασυντόνιστης επικοινωνίας ανάμεσα στις λέξεις και τη γλώσσα του σώματος για να σχολιάσουν την περιορισμένη και αλλοιωμένη νοητική μας κατάσταση.
50 χρόνια, μια νύχτα στην Πειραιώς 260 (26 έως 29 Ιουνίου)
Τι σημαίνει για μας σήμερα η εξέγερση του Πολυτεχνείου; Ο Μάνος Καρατζογιάννης επιχειρεί μια σύγχρονη ανάγνωση της οριακής αυτής στιγμής. Στον χώρο Ε της Πειραιώς 260, γνωστοί ηθοποιοί διαφορετικών γενιών (Μαρία Ζορμπά, Υβόννη Μαλτέζου, Ιφιγένεια Καραμήτρου, Γιάννης Νταλιάνης, Καλλιόπη Παναγιωτίδου, Γιώργος Νούσης, Στρατής Χατζησταματίου) ζωντανεύουν αυθεντικές μαρτυρίες φοιτητών αλλά και απλών πολιτών.
ANGELA (a strange loop) στην Πειραιώς 260 (4 & 5 Ιουλίου)
Με μια σκοτεινή ποιητική προσέγγιση στα θεμελιώδη ερωτήματα της ύπαρξης, της ταυτότητας και της συνειδητότητας επιστρέφει στην Αθήνα η Σουζάνε Κένεντι –μετά τις «Αυτόχειρες παρθένους» και το «I am (VR)». Σε συνεργασία με τον εικαστικό Μάρκους Ζελγκ εξετάζουν τη σχέση ανάμεσα στο ανθρώπινο σώμα, την τεχνολογία και την τέχνη, με όχημα την διαδρομή μιας γυναίκας που πάσχει από μια ασθένεια.
Μήδεια στο θέατρο Παλλάς (9 έως 11 Ιουλίου)
Έχοντας μόλις πάρει εξιτήριο από μια ψυχιατρική κλινική, η Άννα ελπίζει σε μια συμφιλίωση με τον σύζυγό της, Λούκας, παρότι είχε προηγουμένως προσπαθήσει να τον δηλητηριάσει. Όμως, το σπίτι τους μετατρέπεται σε πεδίο μάχης... «Γρήγορη, αιχμηρή, συγκλονιστική», σύμφωνα με τη διεθνή κριτική, η σύγχρονη ανάγνωση του Σάιμον Στόουν στην τραγωδία του Ευριπίδη φθάνει και στο Παλλάς με τον περίφημο θίασο του Internationaal Theater Amsterdam.
Parallax στην Πειραιώς 260 (14 & 15 Ιουλίου)
Τρεις γενιές μιας οικογένειας σε ένα διαμέρισμα στη Βουδαπέστη. Η γιαγιά, επιζήσασα του Ολοκαυτώματος, έχει μάθει να κρύβει την εβραϊκή της ταυτότητα, η κόρη προσπαθεί να τη χρησιμοποιήσει για να γράψει τον γιο της σε καλύτερο σχολείο, ο οποίος επιλέγει να αυτοπροσδιορίζεται μόνο ως γκέι άνδρας. Σε μια κοινωνία σε κρίση είναι δυνατόν να παραμείνει κανείς ουδέτερος; Να ο «καμβάς» για το νέο μας ραντεβού με τον Κόρνελ Μούντρουτσο και το Proton Theatre.
Ετυμολογίες στο Μέγαρο Παλαιάς Βουλής (18 έως 22 Ιουλίου)
Μια παράσταση που διερευνά τη σχέση ιστορίας και Ιστορίας και προσπαθεί να αναδείξει τη σημασία της αβεβαιότητας, της αμφισβήτησης και της ασάφειας σε σχέση με τη γλώσσα, την επικοινωνία και την εθνική ταυτότητα συνυπογράφουν ο Ευθύμης Φιλίππου και η Αγγελική Παπούλια. Η ίδια μαζί με τη Ρένη Πιττακή θα μας περιμένουν στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής σε μια διάλεξη που παραθέτει επινοημένες ετυμολογίες διαφόρων λέξεων.
Τα σκυλιά στην Πειραιώς 260 (19 έως 21 Ιουλίου)
Εμπνευσμένο από τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη είναι το νέο εγχείρημα του Ανέστη Αζά στο Φεστιβάλ, μετά τη δημοφιλή «Δημοκρατία του Μπακλαβά». Μια πολιτική αλληγορία γύρω από το ζήτημα της κοινωνικής βίας που εκδηλώνεται, ολοένα και περισσότερο, εναντίον των πλέον αδύναμων, το έργο θέλει τους τετράποδους ήρωες να προσπαθούν να διαλευκάνουν την άγρια κακοποίηση και θανάτωση ενός κατοικίδιου σκυλιού σε μια επαρχιακή πόλη της Ελλάδας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.