- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Το Φάντασμα της Όπερας «αλλιώς» στο Μέγαρο
Ο Martin Baker αυτοσχεδιάζει ντύνοντας μουσικά την κλασική βωβή ταινία του Rupert Julian
Ο Martin Baker αυτοσχεδιάζει ζωντανά στο εκκλησιαστικό όργανο του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών πάνω στο θρυλικό «Φάντασμα της Όπερας» του Ρούπερτ Τζούλιαν
Το θρυλικό «Φάντασμα της Όπερας», η ταινία που γύρισε το 1925 ο Νεοζηλανδός μετρ του βωβού κινηματογράφου Ρούπερτ Τζούλιαν αφήνοντας εποχή, σχεδόν 100 χρόνια μετά την αμερικανική πρεμιέρα της «ανεβαίνει» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών με διαφορετικό τρόπο!
Ο Μάρτιν Μπέικερ, ένας από τους πλέον περιζήτητους οργανίστες σε όλο τον κόσμο, θα αυτοσχεδιάσει στο εκκλησιαστικό όργανο της Αίθουσας Χρήστος Λαμπράκης, επενδύοντας μουσικά σε πραγματικό χρόνο το εντυπωσιακό θρίλερ του Τζούλιαν, το οποίο βασίστηκε στο διάσημο μυθιστόρημα του Γάλλου συγγραφέα Γκαστόν Λερού.
Η ιστορία
Στην κλασική βωβή ταινία τρόμου «Το Φάντασμα της Όπερας» πρωταγωνιστεί ο Lon Chaney (Λον Τσάνεϋ) (Έρικ, το Φάντασμα). Ηθοποιός-χαμαιλέων με περίπου 150 ταινίες στο ενεργητικό του, ο Τσάνεϋ απέκτησε διεθνή φήμη για τις εντυπωσιακές μεταμορφώσεις του και έγινε γνωστός ως «ο άνδρας με τα χίλια πρόσωπα».
Στο αριστούργημα του Ρούπερτ Τζούλιαν με τα φαντασμαγορικά σκηνικά σε χολιγουντιανό γοτθικό ύφος, τον Τσάνεϋ πλαισιώνουν δύο λαμπρά αστέρια εκείνης της εποχής, τα οποία έσβησαν όμως μετά την έλευση του ομιλούντος κινηματογράφου, η Mary Philbin (Μαίρη Φίλμπιν) που ενσαρκώνει τη νεαρή λυρική τραγουδίστρια Κριστίν, και ο Norman Kerry (Νόρμαν Κέρρυ) στον ρόλο του Ραούλ.
Η υπόθεση
Στην υπόθεση, η νεαρή σοπράνο Κριστίν τραγουδά, στην Όπερα των Παρισίων, τον ρόλο της Μαργαρίτας στον «Φάουστ» του Γκουνό. Ένας ευγενής τη διεκδικεί, αλλά το Φάντασμα της Όπερας, ο χθόνιος κάτοικος των υπογείων του λυρικού θεάτρου, αλλά και «άγγελος της Μουσικής» για την Κριστίν, απάγει τη νεαρή τραγουδίστρια, απαιτεί τον έρωτά της και απειλεί να τινάξει την Όπερα στον αέρα!
Ο Martin Baker, είναι ένας από τους σημαντικότερους βρετανούς σολίστ του εκκλησιαστικού οργάνου, έχει εμφανιστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά και σε όλο τον κόσμο. Γεννήθηκε στο Μάντσεστερ το 1967. Είναι απόφοιτος του Royal Northern College of Music, του Chetham’s School of Music και του Downing College του Πανεπιστημίου του Καίμπριτζ. Πριν διοριστεί οργανίστας στο περίφημο Αβαείο του Ουεστμίνστερ σε ηλικία μόλις 24 ετών, ο Μάρτιν Μπέικερ εργάστηκε στους καθεδρικούς ναούς του Ουεστμίνστερ και του Αγίου Παύλου στο Λονδίνο. Το 2000, επέστρεψε στον καθεδρικό του Ουεστμίνστερ αναλαμβάνοντας τη θέση του Master of Music, όπου διηύθυνε τη διεθνούς φήμης χορωδία του ναού στο καθημερινό της πρόγραμμα αλλά και στις πολυάριθμες συναυλίες, περιοδείες και ηχογραφήσεις της.
Info
Κυριακή 9 Φεβρουαρίου, 20.30, Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης. 2107282333, megaron.gr
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.