- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Η Νόρα με τη ματιά του Θόδωρου Τερζόπουλου
Η παράσταση κάνει πρεμιέρα στις 20 Μαρτίου με τους Σοφία Χιλλ, Τάσο Δήμα και Αντώνη Μυριαγκό
18 χρόνια μετά από το πρώτο ανέβασμα της «Νόρας», ο Θόδωρος Τερζόπουλος επιστρέφει με μια τόσο ψυχαναλυτική αλλά όσο και «μπρεχτική» ανάγνωση του έργου του Ίψεν. Το παιχνίδι στο «Κουκλόσπιτο» παίζεται ανάμεσα στα τρία πρόσωπα τη Νόρα- Σοφία Χιλλ, τον Κρόγκσταντ- Τάσο Δήμα και τον Τόρβαλντ- Αντώνη Μυριαγκό. Παίζεται μεταξύ «του κατασκευασμένου Εγώ και του αληθινού εαυτού» άλλα και ανάμεσα σε αυτά που οι τρεις τους αντιπροσωπεύουν, του δανειστή τραπεζίτη που εκπροσωπεί το σύστημα, του σύζυγου καριερίστα και της μανιώδους καταναλώτριας συζύγου. Στόχος όλων το κέρδος, οικονομικό, ψυχολογικό, δεν έχει σημασία.
«Η Νόρα παίζει το θέατρο της ζωής στην εντέλεια. Το οδηγεί μαζοχιστικά στα άκρα μέχρι που να εκραγεί, να διασπασθεί και να απελευθερώσει τον ναρκωμένο πυρήνα του Εγώ. Η Νόρα συμβολίζει τον αγώνα του θεάτρου να πάει πέρα, ή μάλλον πίσω, από τον θεατρικό εαυτό του και να γίνει ζωή. Να αυτοπυρποληθεί, να αγγίξει το αθέατο, το Τίποτα. Αυτό το άλλο θέατρο, το θέατρο πίσω από τη σκηνή, είναι εκείνο που δεν μπορεί να είναι «θέατρο». Το Κουκλόσπιτο του Ίψεν είναι, τελικά, μια μελέτη πάνω στο «είναι» του θεάτρου. Το θέατρο θα είναι αθέατο ή τίποτα.
Το παιχνίδι στο Κουκλόσπιτο του Ίψεν παίζεται μεταξύ του φοβισμένου, κατασκευασμένου Εγώ και του καταχωνιασμένου, αληθινού εαυτού που αγωνίζεται να πάρει ανάσα. Την στιγμή που παίρνει ανάσα, όμως, αντιμετωπίζει ένα κενό. Αυτό είναι το τίμημα της αυτογνωσίας. Και αυτό είναι το κίνητρο του θεάτρου. Η Νόρα προσπερνάει το συμβατικό κοινωνικό σύστημα αξιών. Και φεύγει για το άγνωστο. Πρόκειται για μια μορφή αυτοκτονίας που, ωστόσο, μπορεί να δημιουργήσει τις συνθήκες για τη γέννηση ενός αυθεντικού Εγώ».
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.