- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Η Αγγελίτα Τσούγκου μιλάει στην A.V.
Για τη διασκευή και τη σκηνοθεσία της παράστασης «Κύματα»
Η Αγγελίτα Τσούγκου μιλάει για τη διασκευή και τη σκηνοθεσία της παράστασης «Κύματα»
Οι έξι πρωταγωνιστές της Βιρτζίνια Γουλφ μεγαλώνουν μαζί, από την παιδική ηλικία μέχρι το τέλος. Δεν υπάρχει εξωτερική δράση, διάδραση, διάλογος μέσα στο έργο. Ρέουν όμως ορμητικές και πλούσιες οι εσωτερικές σκέψεις των ηρώων. Κάθε κεφάλαιο του έργου αντιπροσωπεύει μια ηλικία και κάθε ηλικία παρομοιάζεται με μια φάση της μέρας. Στην παιδική ηλικία «ο ήλιος έκανε αιχμηρούς τους τοίχους του σπιτιού» και στο συνολικό απολογισμό «ο ήλιος είχε δύσει. Ουρανός και θάλασσα δεν ξεχώριζαν».
Η απώλεια του έβδομου φίλου τους, του Πάρσιφαλ, στη μέση του έργου, σηματοδοτεί την ενηλικίωση. Ο Πάρσιφαλ είναι ένα πρόσωπο υπαρκτό, αλλά την εσωτερική του σκέψη δεν την ακούμε ποτέ. Αποκτά οντότητα μόνο μέσα από τους άλλους, από τον τρόπο που βιώνουν την ύπαρξή του οι έξι χαρακτήρες των Κυμάτων. Ο Πάρσιφαλ είναι ένα σύμβολο: το ιδανικό, ο ήρωας, η επιθυμία, το όνειρο.
Όταν αποφάσισα να διασκευάσω και να σκηνοθετήσω «Τα Κύματα», έπρεπε να αντιμετωπίσω το θέμα του Πάρσιφαλ. Είναι τόσο έντονος ο συμβολισμός του και η παρουσία του στις ζωές των ηρώων που απέκλεισα το ενδεχόμενο να μην υπάρχει πάνω στη σκηνή. Ο Πάρσιφαλ λοιπόν παίρνει ζωή μέσα από το σώμα μιας χορεύτριας –Ερμίρα Γκόρο– και ο θεατής δεν θα δει ποτέ το πρόσωπό του. Κι όπως ακριβώς έχουμε την αίσθηση ότι αναμετρόμαστε διαρκώς με τους ανθρώπους που θαυμάζουμε, αλλά και με τις πιο μεγάλες και απόκρυφες επιθυμίες μας, έτσι και στην παράσταση ο Πάρσιφαλ «παρακολουθεί» τους χαρακτήρες με μια live camera που έχει στο σώμα του και μας δείχνει αυτό που επιλέγει να δει.
Οι ηθοποιοί της παράστασης ανακαλούν τα στοιχεία της παιδικής ηλικίας, βιώνουν με ρεαλιστικό τρόπο τα γεγονότα στην ηλικία των 35 -που είναι ο μέσος όρος ηλικίας των ηθοποιών- και κάνουν μια υπόθεση για τις μεγαλύτερες ηλικίες πάντα με την καθοδήγηση της Βιρτζίνια Γουλφ, που γράφει πριν την έναρξη του προτελευταίου κεφαλαίου, που οι ήρωές της έχουν φτάσει στην τρίτη ηλικία: «Ο ήλιος βασίλευε. Τα Κύματα έχαναν το φως τους, κλονίζονταν κι έπεφταν, κατέρρεαν σαν γκρίζος πέτρινος τοίχος, χωρίς ίχνος φωτεινής ρωγμής. Ο αφρός χλώμιασε κι άφηνε εδώ κι εκεί μαργαριτάρια, μια λευκή μαρμαρυγή στην αχλύ της άμμου».
Πρωταγωνιστούν: Σάννυ Χατζηαργύρη, Μπάμπης Γούσιας, Αντιγόνη Δρακουλάκη κ.ά.
Ως 20/7, Βυρσοδεψείο, Ορφέως 174, Βοτανικός, 2103453203
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.