- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Λεωφορείο ο πόθος
Η σκηνοθέτρια Ελένη Σκότη μιλάει για το... πρόβλημα που δημιούργησε ο Μάρλον Μπράντο στο έργο, και θα ήθελε να δούμε το έργο του Τένεσι Ουίλιαμς με παρθένο μάτι
«Πόσο θα ήθελα να μπορούσαμε να βλέπαμε το “Λεωφορείο ο Πόθος σαν να μην έχουμε ακούσει ποτέ και τίποτα γι’ αυτό. Καλώς ή κακώς όμως κουβαλάει μια απίστευτη κληρονομιά με αποτέλεσμα οι περισσότεροι να έχουμε μια προαποφασισμένη άποψη για το πώς πρέπει να είναι η Μπλανς. Το πώς πρέπει να είναι ένας Στάνλεϊ Κοβάλσκι. Το πρώτο του ανέβασμα στο θέατρο όσο και η μεταφορά του στον κινηματογράφο καθόρισαν, φοβάμαι, το βλέμμα μας. Όταν πρωτοανέβηκε το έργο στο Μπρόντγουεϊ και το ρόλο του Κοβάλσκι ερμήνεψε ο Μάρλον Μπράντο, η Τζέσικα Τάντι που έπαιζε την Μπλανς αναρωτιόταν και ρωτούσε συνεχώς το σκηνοθέτη τους Ελία Καζάν “Μα γιατί αγαπούν τόσο πολύ τον Κοβάλσκι;”. Στην πραγματικότητα αγαπούσαν τον Μάρλον Μπράντο. Μέχρι και ο Τενεσί τον ερωτεύτηκε, γι’ αυτό και αποδέχτηκε αυτή την αθωότητα που έδινε ο Μπράντο στο ρόλο, πως δήθεν ο Κοβάλσκι άθελά του έκανε όλες αυτές τις πράξεις – εξαιρετική βέβαια η ερμηνεία του. Στο επόμενο ανέβασμα του έργου, χωρίς την παρουσία του Μπράντο, φάνηκε πως ο Κοβάλσκι κάνει συνειδητά το κακό. Για μένα αυτή είναι και η πιο σωστή ανάγνωση...
Χρόνια μαζί με τον Γιώργο Χατζηνικολάου θέλαμε να το ανεβάσουμε. Το αποφασίσαμε γιατί απηχεί και ένα σημερινό προβληματισμό. Αναγνωρίσαμε στο έργο ένα κοινωνικό πλαίσιο, το οποίο και θελήσαμε να τονίσουμε. Τη θέση του απέναντι στους “περιθωριακούς”, στους ανθρώπους που νιώθουν απ’ έξω. Γιατί σήμερα, όπως και τότε, ενοχλούμαστε από τον διαφορετικό, ίσως γιατί μας θυμίζει και πράγματα για εμάς. Δεν αντέχουμε δίπλα μας μια Μπλανς Ντιμπουά. Γι’ αυτό και στο ανέβασμα του έργου δεν θελήσαμε να εννοηθεί πως η Μπλανς από χαρακτήρα μόνο οδηγήθηκε εκεί που οδηγήθηκε. Θελήσαμε να δείξουμε πως το περιβάλλον ήταν αυτό που την οδήγησε στο τέλος.

Η Μπλανς είναι μια γυναίκα που θέλει να ζήσει, επιθυμεί το ωραίο, το όμορφο και το ποιητικό. Είναι ευάλωτη και υπερευαίσθητη, αλλά δεν θέλει να το δείχνει. Γι’ αυτό και θέλησα να ερμηνεύσει το ρόλο η Κόρα Καρβούνη, που εξωτερικά δείχνει τόσο δυναμική. Η Μπλανς έχει αρχές, απλά αναζητά να καλύψει το μεγάλο κενό που αισθάνεται μέσα της. Όλο αυτό είναι που δημιουργεί και τις παρεξηγήσεις. Ο πόθος στο Λεωφορείο δεν είναι ο πόθος της Μπλανς για τους άνδρες ή για τον Κοβάλσκι, αλλά ο πόθος για επιβίωση και ζωή, ο πόθος για ωραίες μνήμες και παρελθόν.
Ο Τένεσι Ουίλιαμς πήγαινε με βίαιους άνδρες, οι οποίοι τον κακοποιούσαν, ένιωθε απέχθεια για τον εαυτό του επειδή άφηνε να συμβεί όλο αυτό, αλλά ξυπνούσε το πρωί και έγραφε σαν να μην είχε συμβεί τίποτα το προηγούμενο βράδυ. Ήθελε απελπισμένα να αγαπηθεί, αλλά μην έχοντας την αυτοπεποίθεση έφτανε στα άκρα και προτιμούσε την αυτοκαταστροφή. Ο Ουίλιαμς είναι η Ντιμπουά.»
Διαβάστε τη συνέντευξη της Κόρας Καρβούνη για το ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά.


Ιnfo: Σύγχρονο Θέατρο, Ευμολπιδών 45, Γκάζι, 2103464380
Πρωταγωνιστούν: Κόρα Καρβούνη, Γιάννης Τσορτέκης, Ηλιάνα Μαυρομάτη, Γιώργος Δάμπασης, Αθηνά Αλεξοπούλου, Μιχαήλ Γιαννικάκης, Γιώργος Γερωνυμάκης, Γιάννης Δαμάλας, Χριστίνα Δημητριάδη, Βαγγέλης Κουντουριώτης
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.