- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
«Σου ’πα… μου ’πες»
Μια σύνθεση από θεατρικά κείμενα και ποιήματα με τέσσερις ηθοποιούς να μοιράζονται όλους τους ρόλους είναι το «σου ’πα… μου ’πες» του Ζαν Ταρντιέ. Ένα έργο που αμφισβητεί τις θεατρικές συμβάσεις και εξερευνά τις δυνατότητες του θεάτρου, συμβάλλοντας στην ανανέωση και την εξέλιξή του. Σκην.: Δήμητρα Αράπογλου. Παίζουν: Στ. Κοσμίδης, Ινώ Μενεγάκη κ.ά. Bios (Πειραιώς 84, Γκάζι, 210 3425.335). Ως 13/11. Πέμ.-Κυρ. 21.00, € 15, 10 (Φ).
«Στο ορφανοτροφείο»

Τρία παιδιά μοιράζονται το ίδιο όνειρο: να πηδήξουν μακριά από τον ψηλό φράχτη και να το σκάσουν από το ορφανοτροφείο. Μια παράσταση από την ομάδα Repente βασισμένη σε έργο του Χάρη Χιώτη για τη φιλία, τα όνειρα και τις προσδοκίες των ανθρώπων. Για 2η χρονιά, Θέατρο Πυξίδα (Σαρρή & Ρήγα Παλαμήδου 3, Ψυρρή, 210 3225.526). Τετ. & Πέμ. 21.30, € 10.
Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, πρωταγωνιστής στο έργο του Robert Dubac «Ανδρική νοημοσύνη, οξύμωρο;» στο θέατρο Coronet, μας μιλάει για το ρόλο του

«Υπάρχει ένας κεντρικός ήρωας, ο Μανόλης. Πριν από δύο εβδομάδες η πρώην του, η Στέλλα, του έχει πει “φεύγω, βρες τι φταίει στη σχέση μας, σου δίνω δύο εβδομάδες και τα ξαναλέμε”. Σ’ αυτό το σημείο αρχίζει η interactive επικοινωνία με το κοινό, ουσιαστικά λέω στους θεατές “ελάτε να με βοηθήσετε να καταλάβω γιατί με χώρισε”. Ταυτόχρονα, ανασύρω από τη μνήμη μου μεγαλύτερους άντρες-πρότυπα που διαμόρφωσαν την αρσενική μου πλευρά, φαλλοκράτες όλοι τους. Αυτούς τους ρόλους τούς υποδύομαι πάλι εγώ. Η πείρα από παραστάσεις όπως το “Caveman” με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη ή το “Σεσουάρ για δολοφόνους” έχει δείξει ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται πολύ στα interactive θεάματα, ότι γουστάρει να σπάει ο τοίχος ανάμεσα σε θεατή και ηθοποιό. Όταν μάλιστα οι θεατές είναι ζευγάρι, μπορεί ο ηθοποιός να γίνει μέχρι και… μάρτυρας διαπληκτισμών. Η παράσταση τελειώνει με τον Μανόλη να προσπαθεί. Ως τότε έχει καταφέρει να ανακαλύψει και τη θηλυκή του πλευρά κι έτσι να κατανοεί καλύτερα τι θέλει η Στέλλα. Τι πιστεύω εγώ; Ότι ερωτήματα όπως “τι θέλουν οι γυναίκες;” είναι περισσότερο για την πλάκα και την κουβέντα. Εγώ, ας πούμε, με τη γυναίκα μου θέλουμε τα ίδια πράγματα. Επίσης δεν ανταποκρίνομαι καθόλου στο στερεότυπο του ακατάστατου άνδρα. Πολλοί φίλοι μου είναι τακτικοί μέχρι υστερίας…»
Info Σκην.: Αναστασία Παπαστάθη. Coronet (Φρύνης 11 & Υμηττού, Παγκράτι, 210 7012.123 -511), Παρ. 21.15, Σάβ. 18.15, Κυρ. 21.15, € 20, 15 (Φ)
Θεατρικό Εργαστήρι
Ύστερα από 6 χρόνια ερευνητικής δουλειάς, μέσα από τις θεατρικές της παραγωγές, η εταιρεία θεάτρου Άσκηση από φέτος λειτουργεί το δικό της θεατρικό εργαστήρι, με «κανόνα» ότι πέρα από τον προγραμματισμό σε βάθος χρόνου, την πειθαρχεία και την οργάνωση, το ζητούμενο είναι μία καθολική και όχι αποσπασματική γνώση, μία διεύρυνση της προσωπικότητας του ηθοποιού. Στα μαθήματα περιλαμβάνονται η τεχνική alexander και butoh, φωνητική και τραγούδι από την υψίφωνο της Λυρικής Τζένη Δριβάλα, φιλοσοφία, ιστορία κ.ά. Η φοίτηση είναι τριετής και για τους επαγγελματίες ηθοποιούς μονοετής. Καλλιτεχνική διεύθυνση Περικλής Μουστάκης. Οι εγγραφές έχουν ξεκινήσει.
Φραγκούδη 18-20, Καλλιθέα, 210 9236.992 & 694 5003531, www.askisistheatre.gr
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.