- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°

«Σου ’πα… μου ’πες»
Μια σύνθεση από θεατρικά κείμενα και ποιήματα με τέσσερις ηθοποιούς να μοιράζονται όλους τους ρόλους είναι το «σου ’πα… μου ’πες» του Ζαν Ταρντιέ. Ένα έργο που αμφισβητεί τις θεατρικές συμβάσεις και εξερευνά τις δυνατότητες του θεάτρου, συμβάλλοντας στην ανανέωση και την εξέλιξή του. Σκην.: Δήμητρα Αράπογλου. Παίζουν: Στ. Κοσμίδης, Ινώ Μενεγάκη κ.ά. Bios (Πειραιώς 84, Γκάζι, 210 3425.335). Ως 13/11. Πέμ.-Κυρ. 21.00, € 15, 10 (Φ).
«Στο ορφανοτροφείο»
Τρία παιδιά μοιράζονται το ίδιο όνειρο: να πηδήξουν μακριά από τον ψηλό φράχτη και να το σκάσουν από το ορφανοτροφείο. Μια παράσταση από την ομάδα Repente βασισμένη σε έργο του Χάρη Χιώτη για τη φιλία, τα όνειρα και τις προσδοκίες των ανθρώπων. Για 2η χρονιά, Θέατρο Πυξίδα (Σαρρή & Ρήγα Παλαμήδου 3, Ψυρρή, 210 3225.526). Τετ. & Πέμ. 21.30, € 10.
Ο Γεράσιμος Σκιαδαρέσης, πρωταγωνιστής στο έργο του Robert Dubac «Ανδρική νοημοσύνη, οξύμωρο;» στο θέατρο Coronet, μας μιλάει για το ρόλο του
«Υπάρχει ένας κεντρικός ήρωας, ο Μανόλης. Πριν από δύο εβδομάδες η πρώην του, η Στέλλα, του έχει πει “φεύγω, βρες τι φταίει στη σχέση μας, σου δίνω δύο εβδομάδες και τα ξαναλέμε”. Σ’ αυτό το σημείο αρχίζει η interactive επικοινωνία με το κοινό, ουσιαστικά λέω στους θεατές “ελάτε να με βοηθήσετε να καταλάβω γιατί με χώρισε”. Ταυτόχρονα, ανασύρω από τη μνήμη μου μεγαλύτερους άντρες-πρότυπα που διαμόρφωσαν την αρσενική μου πλευρά, φαλλοκράτες όλοι τους. Αυτούς τους ρόλους τούς υποδύομαι πάλι εγώ. Η πείρα από παραστάσεις όπως το “Caveman” με τον Βλαδίμηρο Κυριακίδη ή το “Σεσουάρ για δολοφόνους” έχει δείξει ότι ο κόσμος ανταποκρίνεται πολύ στα interactive θεάματα, ότι γουστάρει να σπάει ο τοίχος ανάμεσα σε θεατή και ηθοποιό. Όταν μάλιστα οι θεατές είναι ζευγάρι, μπορεί ο ηθοποιός να γίνει μέχρι και… μάρτυρας διαπληκτισμών. Η παράσταση τελειώνει με τον Μανόλη να προσπαθεί. Ως τότε έχει καταφέρει να ανακαλύψει και τη θηλυκή του πλευρά κι έτσι να κατανοεί καλύτερα τι θέλει η Στέλλα. Τι πιστεύω εγώ; Ότι ερωτήματα όπως “τι θέλουν οι γυναίκες;” είναι περισσότερο για την πλάκα και την κουβέντα. Εγώ, ας πούμε, με τη γυναίκα μου θέλουμε τα ίδια πράγματα. Επίσης δεν ανταποκρίνομαι καθόλου στο στερεότυπο του ακατάστατου άνδρα. Πολλοί φίλοι μου είναι τακτικοί μέχρι υστερίας…»
Info Σκην.: Αναστασία Παπαστάθη. Coronet (Φρύνης 11 & Υμηττού, Παγκράτι, 210 7012.123 -511), Παρ. 21.15, Σάβ. 18.15, Κυρ. 21.15, € 20, 15 (Φ)
Θεατρικό Εργαστήρι
Ύστερα από 6 χρόνια ερευνητικής δουλειάς, μέσα από τις θεατρικές της παραγωγές, η εταιρεία θεάτρου Άσκηση από φέτος λειτουργεί το δικό της θεατρικό εργαστήρι, με «κανόνα» ότι πέρα από τον προγραμματισμό σε βάθος χρόνου, την πειθαρχεία και την οργάνωση, το ζητούμενο είναι μία καθολική και όχι αποσπασματική γνώση, μία διεύρυνση της προσωπικότητας του ηθοποιού. Στα μαθήματα περιλαμβάνονται η τεχνική alexander και butoh, φωνητική και τραγούδι από την υψίφωνο της Λυρικής Τζένη Δριβάλα, φιλοσοφία, ιστορία κ.ά. Η φοίτηση είναι τριετής και για τους επαγγελματίες ηθοποιούς μονοετής. Καλλιτεχνική διεύθυνση Περικλής Μουστάκης. Οι εγγραφές έχουν ξεκινήσει.
Φραγκούδη 18-20, Καλλιθέα, 210 9236.992 & 694 5003531, www.askisistheatre.gr
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η Ζωή Χατζηαντωνίου θέλησε να δείξει την κρίση ηθικής, αξιών, πολιτισμού των δυτικών κοινωνιών, προσπαθώντας να τη μεταφέρει στα ελληνικά δεδομένα
Σκηνοθέτης κινηματογράφου στην πρώτη του θεατρική σκηνοθετική απόπειρα. Μιλήσαμε με αφορμή την παράσταση «Μάγκντα Γκαίμπελς» του Γιώργου Βέλτσου, στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο Εμπρός
Σε κλίμα συγκίνησης συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες αποχαιρέτησαν τη σπουδαία ηθοποιό
Κάποια έργα κάνουν πρεμιέρα, κάποια ετοιμάζονται να ρίξουν αυλαία
«Ο χορός του θανάτου»: Μια παράσταση που μας προσκαλεί σε ένα σκοτεινό παιχνίδι τρόμου, ακραία θεατρικού
Μιλήσαμε με την ηθοποιό, σκηνοθέτιδα και σεναριογράφο της σειράς «Είμαι η Τζο» και πρωταγωνίστρια στο queer παραμύθι «Δάφνη»
Η Ηρώ Μπέζου και η Δήμητρα Τρυπάνη ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια «ραδιοφωνική όπερα»
Μια ανατρεπτική ιλλαροτραγωδία, φωτίζοντας την απληστία, τον έρωτα και τις ανθρώπινες αδυναμίες στη μεσαιωνική Ισπανία
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το έργο του Άρθουρ Μίλλερ
Μιλήσαμε με τον ηθοποιό για την παράσταση «Σκηνές από έναν γάμο» στο θέατρο Χώρα, για τα μυστικά μιας σχέσης που αντέχει στον χρόνο, για τη συνεργασία με τη σύζυγό του και την πορεία του στην υποκριτική
Δημιουργός άνω των 30 θεατρικών έργων, υπήρξε επίσης ηθοποιός και σκηνοθέτης
Έντονη σωματικότητα, εξπρεσιονιστικοί φωτισμοί, video-art, μουσική, μάσκες που παραπέμπουν σε πίνακες του Φράνσις Μπέικον: αυτά είναι τα εργαλεία του σκηνοθέτη Τάσου Σαγρή
Απολαυστική σκηνοθεσία, με επιτυχημένο μείγμα στοιχείων από chinoiserie και Commedia dell’arte
Τι θα δούμε στο Εθνικό, το Παλλάς, το Θέατρο Τέχνης, το Δίπυλον και το ΠΛΥΦΑ
Ο Θανάσης Τριαρίδης διασκευάζει το κλασικό έργο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι
Μιλήσαμε με τη γνωστή ηθοποιό, που πρωταγωνιστεί στην παράσταση «Ο θάνατος του Ιβάν Ιλίτς»
H διάσημη ηθοποιός συμπράττει επί σκηνής με 14 άντρες
Τι έχει να μας πει σήμερα το «Μετά το τέλος» του Ντένις Κέλι, ένα έργο που γράφτηκε πριν 20 χρόνια;
Πρωτοποριακή, σκληρή, με μεταφυσικές προεκτάσεις σε σκηνοθεσία Μάκη Σεμερτζίδη
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.